Hybrid v BOW

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
September 03, 2006, 22:52:04
edit2Rapporteer  
Ik heb het vandaag met eigen ogen kunnen zien... De high end van de Hybrid kites ziet er een stuk relaxter uit dan die van een BOW.. Op HORST gingen veel gasten met 12m2 Bow ( ik zelf ook) van het water af terwijl die gasten met hun impact, tribel, Vegas gewoon met 13m2 of met 11m2 aan het doorvaren waren..
Goed stukje reclame voor F-one gasten  ThumpsUp
Kan natuurlijk ook aan de rijders liggen  :Smiley Maar verschil was ook voor een leek duidelijk zichtbaar  (hangloose_kitesmiley)
flexi
Gast
Antwoord #1 September 03, 2006, 23:37:15
edit2Rapporteer  
Je kunt die Tribals idd heel erg lang houden.
Echter een 12 meter bow is gewoon groter als een 12 meter hybride of C- shaped kite.
Je zult eerder de vergelijking met een 9 meter bow kunnen maken.

Jaap S

Berichten: 114
Antwoord #2 September 04, 2006, 01:49:10
edit2Rapporteer  
Ja flexie je kan er leuk een end aan breien  schater maar een 12m is nou eenmaal een 12m ook als er vergeleken word met de lowend, al met al zijn de hybrid kites de trend en toekomst van de kitemodellen (en daar loopt Fone in voor)
Joost--

Geen avatar

Berichten: 1016
Antwoord #3 September 04, 2006, 01:53:12
edit2Rapporteer  
Wat is een hybrid kite? heb deze term even gemist.
roeb
Gast
Antwoord #4 September 04, 2006, 01:57:50
edit2Rapporteer  
Een hybrid kite ontstaat als een mannetjes C-kite de liefde bedrijfd met een vrouwtjes Bow-kite   (geschokt_kitesmiley)

Dus een kruising tussen een C-kite en Bow-kite.
Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #5 September 04, 2006, 03:22:42
edit2Rapporteer  
Jaap S: Dude, een bow heeft een groter geprojecteerd oppervlakte dus is in die zin dus wel degelijk groter en heeft daarom ook een betere low end! Kijk jij maar eens wie dr eerder kan varen iemand met een 7m2 waroo of een 7m2 hybrid.
Buur

Berichten: 989
Antwoord #6 September 04, 2006, 03:50:05
edit2Rapporteer  
Ik geef ricardo wel gelijk... ik heb hem zien viegen aan een 7 bow....
Maar de Tribals gaan toch echt ver door, die komen qua hi-end echt dicht bij de bows uit... of gaan zelfs verder. maar je moet wel effectief vergelijken, en niet de totaal grote..
een 11 tribal of impact heeft 2-3 meter doek niet effectiek in gebruik een bow 11 1 of zo.
en tussen door een Impact1 is geen hybride, de tribal wel!!!!!!!!!!!!!!!!!
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #7 September 04, 2006, 03:58:04
edit2Rapporteer  
OKAY sommige mensen moeten nog een cursus types kites ondergaan!!!!!!

Een bow is een kite met een holle trailingedge en swept wingtips en de pulleys op de bar

Een hybride is zeg maar een naish SLE of best waroo geen hollow trailing edge en geen puley's op de bar oke bij naish iets anders.

Triball en north vegas etc zijn gewoon c-shaped 5e lijn kites die heel goede depower hebben



De meeste depower heb je alleen in een bow.

De 12m2 crossbow hebben we gehouden tot en met 40 knopen wind in cape town en de rider was mikey en die wqeegt 85 kg en is vergevorderd niveau. en de 9 vliegen we met 30 knopen nog recht door de powerzone op het strand zonder een voet te versplaatsen. dat zou ik niet met een vegas proberen
Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #8 September 04, 2006, 05:08:14
edit2Rapporteer  
Dude, tribal is wel degelijk een hyrbide en een waroo en de boxer zijn wel degelijk bows.

Maar genoeg over die discussie want dat is totaal niet ontopic! de meeste mensen weten wat er bedoeld wordt en daar gaat het om.

En ik zou idd ook wel eens het verschil in high end willen meten tussen een hybrid en bow van dezelfde maat. Dus zoals vandaag b.v. Ik ben er idd ook van overtuigd dat je de Hybrids ongeveer evenver door kunt varen. Maar ik denk wel dat een bow een groter windbereik heeft.
Joost--

Geen avatar

Berichten: 1016
Antwoord #9 September 04, 2006, 05:16:07
edit2Rapporteer  
en waar staat SLE dan voor?
larssmits
Gast
Antwoord #10 September 04, 2006, 05:27:03
edit2Rapporteer  
suported Leading Edge

Eigenlijk een bow, maar dan loopt de LE door in een soort tips, en bij een bow is het gewoon 1 LE en eigenlijk zonder tips. Kijk maar naar verschillen in de tips:

BOWS:

xbow


airush halo


turbo diesel

SLE's:

waroo  Joepie


shockwave


Link
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #11 September 04, 2006, 14:11:08
edit2Rapporteer  
Je kunt die Tribals idd heel erg lang houden.
Echter een 12 meter bow is gewoon groter als een 12 meter hybride of C- shaped kite.
Je zult eerder de vergelijking met een 9 meter bow kunnen maken.
Hier ben ik het niet mee eens... want de laatste BOWS die op de markt zijn gekomen die hebben ook meer doek aan de zijkant zitten (switchblade, Assaults).. Bovendien blijkt uit de testen, die ik gelezen heb in duits kite magazine, dat de kites (Tribel, Impact en Vegas) een goed werkende low-end hebben.. De 13m2 moet al te doen zijn vanaf 10 - 21knp voor een 75kg rijder.. Ook de Vegas6 gaat met weinig wind snel van z'n plek af.
Bovendien waarom zetten de fabrikanten dan niet de effectieve maat op een kite??
RH

Berichten: 298
Antwoord #12 September 04, 2006, 14:38:29
edit2Rapporteer  
Bovendien waarom zetten de fabrikanten dan niet de effectieve maat op een kite??

Deden ze vroeger, werkte ook niet want iedereen meet zijn eigen effectiviteit anders
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #13 September 05, 2006, 05:56:28
edit2Rapporteer  
Oke... kom maar met die low-end reviews  ThumpsUp Ik wordt op het water dood gegooid met Tribels, Impacts en Vegas06 maar hoor niets van de rijders zelf  :Smiley
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #14 September 05, 2006, 19:33:43
edit2Rapporteer  
Bow of hybrid.....eigenlijk onderscheiden de nieuwe generatie kites zich door het groter geprojecteerd oppervlak, de zogenaamde " flatkites". Ook een bow is een flatkite. Hoe platter, hoe meer geprojecteerd oppervlak.
Nu zie je een aardige diversiteit in design en hoe plat de kites zijn, dus veel verschil in geprojecteerd oppervlak wat er in de lucht staat. Ook is het geprojecteerd oppervlak sterk afhankelijk van de AR (Aspect Ratio) van de kite.
Dus om een goede vergelijking te maken is erg moeilijk. Daarbij speelt afstelling van de kite en ervaring van de rider ook nog een belangerijke rol.
Dus zie hier maar eens een goede objectieve conclusie uit te trekken.
Opgegeven oppervlak zegt tegenwoording dus helemaal niks meer.
globe

Berichten: 1143
Antwoord #15 September 05, 2006, 19:47:40
edit2Rapporteer  
OK.. Mijn ervaringen met een Vegas06.

Ik heb de maten 7 - 9 - 12 - (16)

Waar ik vroeger altijd een 16 meter (Aero2, V4, Raven1, Raven2) pakte, stap ik nu veel eerder over naar mijn 12 meter Vegas.
Sterker nog, mijn 16 heb ik afgelopen week verkocht. 5x mee gevaren dit jaar. De lowend van een Vegas is waanzinnig (ik vaar icm een Dragon M 135 x 39), de highend is nog beter. De depowermogelijkheden zijn dik OK, geen 100% depower zoals een bow maar het komt aardig in de buurt. Geen problemen met inverten, goede 5th lijn safety, stabiel in higheind condities, weinig bardruk zijn toch wel de factoren die mij hebben doen besluiten een Vegas te gaan varen. Afgelopen zondag met een 9 gevaren en mijn vrouw met een 7 en we hebben beiden niet 1 keer het gevoel gehad het niet aan de kunnen. Vlagen worden keurig geabsorbeert en de controle bleef goed, ook met de stuurlijnen op de langste stand bleef de bardruk OK en bleef de kite soepeltjes sturen. Ik was er blij mee dus.

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #16 September 05, 2006, 20:10:55
edit2Rapporteer  
OK.. Mijn ervaringen met een Vegas06.

Ik heb de maten 7 - 9 - 12 - (16)

Waar ik vroeger altijd een 16 meter (Aero2, V4, Raven1, Raven2) pakte, stap ik nu veel eerder over naar mijn 12 meter Vegas.
Sterker nog, mijn 16 heb ik afgelopen week verkocht. 5x mee gevaren dit jaar. De lowend van een Vegas is waanzinnig (ik vaar icm een Dragon M 135 x 39), de highend is nog beter. De depowermogelijkheden zijn dik OK, geen 100% depower zoals een bow maar het komt aardig in de buurt. Geen problemen met inverten, goede 5th lijn safety, stabiel in higheind condities, weinig bardruk zijn toch wel de factoren die mij hebben doen besluiten een Vegas te gaan varen. Afgelopen zondag met een 9 gevaren en mijn vrouw met een 7 en we hebben beiden niet 1 keer het gevoel gehad het niet aan de kunnen. Vlagen worden keurig geabsorbeert en de controle bleef goed, ook met de stuurlijnen op de langste stand bleef de bardruk OK en bleef de kite soepeltjes sturen. Ik was er blij mee dus.
Hier kunnen de lezers wat mee  ThumpsUp Thx.... zet svp ook even je gewicht erbij  ThumpsUp
globe

Berichten: 1143
Antwoord #17 September 05, 2006, 21:53:15
edit2Rapporteer  
Ik was op het veluwemeer aan het varen en weeg 90 kg trouwens, mijn vrouw 65 kg.
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #18 September 06, 2006, 22:58:46
edit2Rapporteer  
okay, low end van de tribal (85 kilo, sky solbach 135 x 42):

tribal 15 = 12 knopen (vlak water, met moeite hoogte lopen)
tribal 11 = 15 knopen

2 knoopjes meer nodig om op zee lekker door de branding te komen

high end:

tribal 15 = 25 knopen (misschien als ik de LE harder had opgepompt meer). Je kan nog gewoon over het strand lopen. Behoooooorlijk hangtime!
tribal 11 = geen idee. Als je de 5e lijn op het kortste knoopje zet zeker meer dan 30 knopen.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #19 September 07, 2006, 01:24:20
edit2Rapporteer  
Waroo 9: bij 15 knopen moeiteloos upwind knallen, en een nog comfortabele highend tot 38 knopen.

BoxerSLE 9: ook bij 15 knopen al moeiteloos upwind knallen, en een comfortabele highend in de 1:1 tot 37 knopen. In de 2:1 zelfs tot over de +40 knopen.

Maar vanaf +35 knopen wordt het gewoon tijd om een maatje kleiner te gaan!! (voordat iedereen met een 9 SLE gekke dingen in zijn hoofd gaat halen. Condities van +35 knopen blijven gewoon link en niet geschikt voor minder ervaren kiters, ook al bezitten ze zelfs 7 m2 SLE's.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.