Ongelukkige kiter Workum Overleden!!

Jacobus

Antwoord #25 September 04, 2006, 19:51:08
edit2Rapporteer  
Fijn om te lezen. Sterkte! En nu hopen op een voorspoedig herstel.
Lord of the Boards

Antwoord #26 September 04, 2006, 20:39:32
edit2Rapporteer  
Goed om dit eindelijk te horen. Gisteravond lag mijn internet eraf. Het spookte de hele avond door mijn hoofd en ik wist niet hoe het met hem ging en of hij uberhaupt nog leefde. Ik hoop echt dat ie er weer goed bovenop komt. We kunnen alleen nog maar voor hem duimen en afwachten.

Voor de duidelijkheid: Het enige echt gevaarlijke aan de wind op Workum was dat het aanlandig was. Het was niet overdreven vlagerig en de 8 meter die hij had, was gewoon de goede keuze. Het is gewoon domme pech geweest. Als het niet was gebeurd, was ik zelf ook met 8 meter het water op gegaan, net als vele anderen. Het beloofde gewoon een superdag te gaan worden, tot het ongeluk gebeurde.

In ieder geval heel veel sterkte aan iedereen en een goed herstel gewenst!
plaaggeest

Antwoord #27 September 04, 2006, 20:56:17
edit2Rapporteer  
Sterkte aan deze jongen! Hoop dat het de positieve kant op gaat met deze gast. En dat zijn situatie niet verslechterd...

Iemand nog iets gehoord van die duitser?
kentyman

Antwoord #28 September 04, 2006, 22:22:43
edit2Rapporteer  
Sterkte aan familie en vrienden en beterschap voor Daniel zelf natuurlijk. Ik heb begrepen dat hij nog leeft maar dat het nog erg onzeker is watvoor blijvend letsel hij heeft opgelopen... echt verschrikkelijk zoiets! De koude rillingen lopen over m'n rug. Ik denk dat ik zeer binnenkort een goede helm ga kopen...
Ik ben gisteren op Zandvoort ook het water op geweest, heel eventjes met m'n 5m, ik had genoeg power om te cruisen maar te weinig power om hoogte te lopen en de golven goed over te komen. M'n 9 meter lag klaar maar die vond ik toch echt te groot... Volgens mij was de wind tussen de 25 en 35 knopen met uitschieters van 40 en "wind-gaten" van 20 knopen.
Tommie

Geen avatar

Antwoord #29 September 04, 2006, 22:57:25
edit2Rapporteer  
echt vreselijk zoiets.

gisteren zelf de hele dag op hindelopen gevaren. (net onder workum)
maar eerst de wind gemeten, en dat was een stabiele dikke 6, met vlagen van 27 knopen.
ik met m'n venom 8 en m'n buddy met z'n instinct 7.
hele dag heerlijk kunnen varen, dus aan de wind lag het niet dat ie vlagerig of te hard was.
tot 20.30 uur op het water gestaan!!

sterkte aan de de kiter, hopen dat het snel beter gaat.
Stanley

Antwoord #30 September 04, 2006, 23:52:55
edit2Rapporteer  
@ surfensoul

de strekking van mijn posting was ook geloof de voorspelling niet en kijk altijd ter plaatse naar de condities. Maar voor het binnenland werd ook door de KNMI geen 26 knopen afgegeven.

Laten we hopen dat we de rest van het jaar van zulke ongelukken verder gespaard blijven.

Kite safe of kite niet
Elevation

Antwoord #31 September 05, 2006, 00:05:31
edit2Rapporteer  
lijkt me enigzins irrelevant wat windguru of zo zegt.. als je bij het water komt moet je zelf een inschatting kunnen maken waar je aan toe bent.. je kan best zien waar iedereen mee vaart en hoe het hun afgaat.. beetje gezond verstand is best wel eens makkelijk..

wel veel sterkte alvast, hopelijk kan de betrokkene snel weer naar huis..
peterb

Antwoord #32 September 05, 2006, 01:00:25
edit2Rapporteer  
Gelukkig kan deze kiter het navertellen. Belangrijkste wat je niet moet vergeten is dat je wel een kleine kite kan nemen met deze wind maar dat foutjes ook veeel en veeeeeeel harder afgestraft worden. Dit komt omdat de trekkracht van de vlieger kwadratisch toeneemt als je de kite harder instuurt. Kleinere kites zijn veel sneller en ontwikkelen daarom veel meer power als je die per ongeluk een hoek instuurt!!!!
Jan-Willem

Antwoord #33 September 05, 2006, 07:46:07
edit2Rapporteer  
Mensen mensen,

hoe bot het ook mag klinken, en zo is het zeker niet bedoeld, laten we hier allemaal wat van leren...
één fout, en misschien voor de rest van je leven deels verlamd...dus niet meer kiten...sla die dag dan over!
Sterkte voor die knul uit workum..
shit man het zal je gebeuren!
Mark-Fizzer

Antwoord #34 September 05, 2006, 13:28:47
edit2Rapporteer  
Krijg je idd rillingen van ja...
FunsportsFeep

Antwoord #35 September 05, 2006, 15:41:40
edit2Rapporteer  
Sterkte gewenst aan de sleepoogkopper ThumpsUp......been there ...done that....komende tijd er gewoon ff flink tegenaan revalideren.....komt ut allemal goed.....enne.....7bft en vlagen.....THUIS blijven!!( of sideshore op zee)
Traxas

Antwoord #36 September 05, 2006, 16:53:38
edit2Rapporteer  
Sterke gozer..
en wens de familie ook heel veel sterkte toe..

Joop_XL

Antwoord #37 September 06, 2006, 15:10:48
edit2Rapporteer  
sterkte aan Ralph en naasten.

Ik denk dat je allemaal wel eens iets gehad hebt waarbij je achter af zij van dit ging maar net goed dit had ik eigenlijk niet moeten doen, daar leer je van en word je weer even wakker geschud. Bij het ONGELUK van Ralph ging het dus net niet goed.

Verder is er eigenlijk maar 1 safety systeem en dat ben je zelf, zelf moet je inschatten of je kunt varen of niet, zelf moet je er voor zorgen dat je niet te dicht in de buurt van opstakkels komt, zelf moet je je materiaal controleren op slijtage enz

ss-maxx
Gast
Antwoord #38 September 08, 2006, 23:59:38
edit2Rapporteer  
je wordt er echt ziek van telkens die ongelukken. als je dat weer leest.bah
veel beterschap daniel
harryCab

Antwoord #39 September 09, 2006, 04:54:12
edit2Rapporteer  
Las net op de site dat Ralph een hartstilstand heeft gehad en dat er een priester bij is geweest om hem te bedienen! (huilen_kitesmiley)

Erg triest allemaal, i.i.g. sterkt aan Ralph en alle nabestaanden.
KitingDaddy

Antwoord #40 September 09, 2006, 14:56:40
edit2Rapporteer  
Code:
Er gonzden zeer,zeer,zeeer ernstige berichten over Ralph vandaag in het dorp...
Maar gelukkig kon Daniël mij vanavond redelijk verblijden met het volgende toch ook zeer ernstige nieuws.....

Vannacht heeft Ralph een hartstilstand gehad. Ook reageerde hij niet goed meer op zijn medicatie. Er is een priester bijgehaald om hem te bedienen....
Na deze verslechtering hebben de artsen nog een scan gemaakt van Ralphs hersenen en gaan ze door met de behandeling.
Zijn toestand is dus ernstig verslechterd, en misschien, dit in tegenstelling tot vorige berichten, moeten wij helaas gaan vrezen voor het leven van onze goede vriend Ralph........... ..................................
Ralph, don't you give up buddy!!!!

Als ik dit lees ziet het er niet best uit.

Nogmaals heel veel sterkte en kom op joh (ook voor familie vrienden en bekenden)

Bron: kitedudes
Steven

Antwoord #41 September 09, 2006, 19:01:16
edit2Rapporteer  
Las net op de site dat Ralph een hartstilstand heeft gehad en dat er een priester bij is geweest om hem te bedienen! (huilen_kitesmiley)

Erg triest allemaal, i.i.g. sterkt aan Ralph en alle nabestaanden.

Sterkte idd nog steeds, alleen nabestaanden zijn er gelukkig nog niet, laten we hopen dat we daar ook nooit sterkte aan toe moeten wensen.
ErikB

Antwoord #42 September 09, 2006, 20:00:15
edit2Rapporteer  
En dan te bedenken dat Oktober November nog moeten komen  (cry_kitesmiley)
Ben bang dat we dit jaar nog wel een keer geconfronteerd worden met ernstige of dodelijke ongelukken.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.