larssmits
Gast
|
stuursnelheid: sloom, leek alsof ik met een 12 op het water stond ipv 7 waterstart: Je bent er veel langer mee bezig dan andere kites, maar bijna altijd eruit te krijgen hangtime: goed, ook explosieve lift hoogte lopen: ook goed, net als andere bows bardruk: heel licht, soms iets te licht stabiliteit: onstabiel, denk dat dat antiinvert systeem nodig zal zijn!
|
|
|
kitertjuh
|
ben een heel andere mening dan jou toegedaan.
Stuursnelheid: Erg snel. kite is super makkelijk te sturen Waterstart: eenlijn binnehalen en hij is weg. Hangtime: super! Zoals lars al zegt explosieve lift. Hoogte lopen: erg makkelijk. Wave ride: ook erg super omdat de kite zo snel stuurt kun je de golven goed nemen. Bardruk. Heel erg ligt maar je voelt de kite nog wel goed aan. Stabiliteit: kan ik niet veel over zeggen was goed vlagerig de wind.
Heb zelf geen onzone maar wel mee gevaren.
|
|
|
peterb
|
stuursnelheid: snel, mijn 11m stuurt als een 10m c kite waterstart: met normale wind een eitje, als je wat minder wind hebt is het wat lastiger hangtime: zeer goed, ook explosieve lift hoogte lopen: zeer goed, volgens duitse kitesurfmagazine als een van de beste bardruk: licht maar niet te licht, altijd genoeg druk om precies te weten waar kite staat stabiliteit: superstabiel (ook volgens engelse en duitse kitesurfmagazines)!
|
|
|
Davidov
Logs: 0 | 27 uur
|
stuursnelheid: snel, ik vlieg met een 13 en die stuurt heel snel naar mijn mening waterstart: Ik ben een beginner en ik heb de kite nog maar 1x in het water gekregen. Ging er direct weer uit. hangtime: Goed, ik spring nog niet op het water maar op het land heb ik nog nooit zo hoog en lang gesprongen. hoogte lopen: Heel goed in mijn ogen! bardruk: Zoals die moet zijn, ik kijk bijna nooit naar mijn kite en enkel naar mijn board. stabiliteit: Heel stabiel, invert zeker niet. (mss in de branding wel). Het is een zeer stabiele kite.
Dit zijn mijn ervaringen met een 13m²:
De kite is zeker lang te houden. Met 5 bf heb ik er geen problemen mee. Dan is hij nog niet eens half gedepowerd.
Bij mijn sprongen op het land wordt ik altijd zacht neer gezet. Ben nu bezig met de eerste sprongen op het water. Slechts even insturen en bar aantrekken en je gaat.
Bij het vertrekken op het water: Als ik in het water sta en mijn board aan mijn voeten doe, trek ik de bar even aan zodat ik niet helemaal onderlig in het water. Ik stuur op mijn gevoel dus ik kijk niet naar de kite. Als ik de bar loslaat, zakt de kite naar 1 van de zijkanten van het windvenster. Geheel krachtloos. De kite raakt net de grond en blijft daar staan. De kite zakt niet weg!
Ik vaar in combinatie met een nobile 666 126x38. Hoogte lopen gaat daardoor goed.
Omdat ik slechts een beginner ben heb ik nog geen ervaring met andere kite's. De 13 is wel heel lang te houden.
Ik ben vaak op brouwersdam of ouddorp dus als je hem eens wilt testen, let me know!
greetz
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Volgens kite-magazine is de Ozone Instinct 11 (schaal 1 t/10) Het herstarten gaat bij weinig wind zeer lastig. Dan moet je naar de kite toelopen of zwemmen. Alleen bij veel wind start hij bijna net zo makkelijk als een bow. Als vergelijking zet ik er even 3 testuitslagen bij van andere soort gelijke kites.. Gaastra MAX 12 F-one Tribel 13 North Vegas06 12 * vliegsnelheid 8 8 8 9 * Hoogte lopen 9,5 8 9 9 * Draaisnelheid 9 8,5 8 9 * geschikt voor kiters op het niveau van 3 t/m 6 2 t/m 6 2 t/m 5 1t/m6 (6 is max haalbaar) * power 6 8 7 8 * Depower potentie 8 8 8 9 * hangtime 8 9 8 9 * bardruk 2 3 2 2 * relaunch 7 9 8 9 Van alle kites die het afgelopen jaar getest zijn voor het blad "'kite-magazine" komt de Vegas samen met Impact als beste uit de test (Impact heeft zelfde score als de Vegas).. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen
|
|
|
Davidov
Logs: 0 | 27 uur
|
dan heeft dat magazine een speciale uitvoering gehad? een 12 bestaat namelijk niet.
Oke, bij het onderste bereik waterstarten is bij elke kite moeilijk. Niet dan?
Vergeet niet dat de instinct een beginnerskite is maar door gevorderde kiters ook zeer gewaardeerd wordt.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
dan heeft dat magazine een speciale uitvoering gehad? een 12 bestaat namelijk niet.
Ja wel vreemd??? Als kopstuk staat de 12m2 vermeld maar onder het verslag staan de te verkrijgen maten en prijzen... Staat inderdaad geen 12m2 bij (grinnik_kitesmiley) Zal wel een fout zijn want op de foto staat een 11m2 afgebeeld slordig
|
|
|
Joost--
Geen avatar
|
Hoe zit dat met die niveau's? wat is 1 en wat is 6?, iemand overzichtje?
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Hoe zit dat met die niveau's? wat is 1 en wat is 6?, iemand overzichtje?
1 is voor beginner en 6 is maximaal haalbaar (dus voor de cracks onder ons) Dus 1 t/m 6 is voor iedereen geschikt..
|
|
|
Joost--
Geen avatar
|
is er niet per niveau een overizchtje wanneer ben ik niveau 2? of ben ik misschien al 3?
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
is er niet per niveau een overizchtje wanneer ben ik niveau 2? of ben ik misschien al 3?
Je moet het niet zo letterlijk nemen... Ik denk dat ze proberen te zeggen dat de kites die het hoogste score op depower en relaunch, gewoon het best geschikt zijn voor niveau 1 (het aller begin). Maarja ik heb het ook niet bedacht. Het is wel duidelijk. Ik die kite-magazine heb je in één overzicht 30 geteste kites vermeld staan..
|
|
|
Joost--
Geen avatar
|
oké thnx. ik dacht dat er echt een soort van schema was, net zoals je iko 1, 2 3 heb.
|
|
|
Erik de Berik
|
Ozone is gewoon top en mega relaxed!
|
|
|
niels74
Gast
|
ook mijn 2 cent dan maar.
vaar de 13 , ben een goede 95 kilo's, en vaar de naish Sol 133/40.5 & defender 1.50/38
met 13 knopen hou ik goed hoogte, heb deze week met 25knopen gestaan, de depower was 3/4 ingetrokken dus nog wat over zelfs, de depower is enorm, evenals inderdaad de lift, ook met de strap redelijk ver ingetrokken en wat meer speling op de achterlijnen, blijft het goed voelbaar waar de kite staat in de lucht/venster stabiliteit is voor mij top, ik vaar aleen op meren hier in het midden van het land (Rusland), hence altijd vlagerig, en dan bedoel ik niet als aan de kust maar verschillen van 6/8knopen op en neer, en de kite vangt deze naar mijn idee en vergeleken met mijn andere c-kites toch erg goed op en blijft waar die moet, en overvliegen met de kite op 12 uur met vlagen doet hij ook niet om vervolgens te front stallen.
de lift is idd verbazingwekkend, kite op 12 uur en alleen de bar antrekken en dat is alles, de hangtime is te vergelijken met een matras, niet waanzinning hoog met een erg zachte floaty landing. ik gebruik voornamelijk matrassen (Ozone Frenzy's) en voor mij was de stap snel genomen toen Ozone een kite uitbracht, de SLE's spraken me al aan.
het water starten heb ik ook gen problemen mee ondervonden wel idd de struts oppompen zoals aangegeven denk ik, ook in het onderste bereik, board aanhouden en dwars op je kite zetten voor meer "tegengas"
daar ik hier weinig golven heb kan ik daar echt niks over zeggen, geen punten van kritiek vraag je je af, nou ik moet een ding zeggen ik moest wennen aan het "savety systeem daar ik gewend ben met een vlaag direct uit te sheeten, bij de instinct ben je dan echt ineens een zooi kracht kwijt, en af en toe ff in je board komen met starten is het wat vreemd de bar niet los te laten, dan komt de kite echt naar beneden,
voor de rest als Ozone is de kite wel erg goed afgewerkt (ozone eigen) , maar ik zou toch graag een stel protectie pads op de LE zien de kite ligt nu toch echt op de tube.
nou ja das dan mijn idee, maar iedereen heeft zijn eigen wensen, en ideeen, en uiteraard andere kites om mee te vergelijken, wat voor de een prettig is is voor de ander on prettig, gaat eens aan de bar hangen zou ik zeggen ,tis ff wennen in het begin natuurlijk maar het went snel en de range onder en boven is zeker groten dan de c-kite ( maar die gooi ik ook nog niet weg (grinnik_kitesmiley) )
gr. N.
|
|
|
Marky
|
Hoi Mine-Me, in welk blad staat deze test?? Gr Marky
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Bron had ik toch vermeld....denk ik ???? Het betreft de KITE magazine. Dit is een duits kite blad.. Stond in een extra uitgaven met een overzicht van het afgelopen jaar icl verschillende tricks.. Is nog steeds in de winkel te krijgen..blauw gekleurde cover
|
|
|
Marky
|
hmm de duitse KITE MAGAZINE ken ik niet, wel de KIETBOARDING.DE.
Waar verkopen ze het duitse KITE MAGAZINE??
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
hmm de duitse KITE MAGAZINE ken ik niet, wel de KIETBOARDING.DE.
Waar verkopen ze het duitse KITE MAGAZINE??
Speciaal voor jou ff foto gemaakt :-) Ik heb hem in de Bruna gekocht.........
|
|
|
Marky
|
Aha, ken het blad niet, nog nooit ergens zien liggen (devnter shops, of Bruna Utrecht). Waar koop jij dit blad?? ben nl wel benieuwd naar het hele articel.
|
|
|