Kite oplaten in Mirns

Geronimo79

September 06, 2006, 23:29:53
edit2Rapporteer  
Ik was vorige week zaterdag voor het eerst in Mirns, en wow wat een geweldige spot.

Nou stond ik daar wat te praten met meer ervarene kiters. En keken naar een paar idioten, die de kite oplieten in het zwem gedeelte...  loser
Er staat een bord met koeienletters, zwemmen en kiten.... kunnen jullie nou gewoon niet lezen???
Er staat wel een webcam op deze spot gericht, en als iemand dit ziet die zowieso al wat tegen kiten heeft of liever gewoon weg wil hebben.. Dan zijn dit goede redenen.

Er waren een paar duitsers die dit deden, maar zodra dit verteld werd pasten ze zich aan, sehr gut!
Maar een aantal van die aso's uit nederland... nee hoor gewoon doorgaan.

Je kite oplaten tussen de andere gasten op dat strand en vol door de zwemmerszone lopen met je kite... niet erg handig. Is het zo moeilijk om even 20 meter te lopen? Er zijn daar genoeg kiters die je even helpen, want dat viel me ook op. Erg veel mensen die je even helpen.

Wil je deze kitespot behouden, houd je aan de regels van die spot.
Ik mag dan nieuw zijn in deze sport, maar ik denk wel aan de regels. 
Mak

Antwoord #1 September 06, 2006, 23:47:37
edit2Rapporteer  
zo zo jij ben goed bezig   :Smiley

Waren er ook daadwerkelijk zwemmers aanwezig vorige week (lijkt me sterk met dit weer).

Ik bedoel.. je ken ook overdrijven hoor... ALS er nou GEEN zwemmers zijn maakt het toch geen reet uit of je nou net je kite 20 meter buiten het 'kitegebied' oplaat.

Maar als er wel zwemmers zijn moet je je gewoon aan de regels houden, dan hebbie weer wel gelijk  (sealedlips_kitesmiley)
T]-[0/\/\@S

Antwoord #2 September 06, 2006, 23:50:00
edit2Rapporteer  
waar is die spot pcies?
VincentC

Antwoord #3 September 06, 2006, 23:56:05
edit2Rapporteer  
Vorige week waren er geen zwemmers, was er zelf ook. Oplaten doe ik sowieso altijd aan de rechterkant van de boom (vanuit het water gezien ) en dan gewoon in het water staan om eventuele vlagen op te kunnen vangen door downwind te gaan. Op het gras oplaten doe ik alleen als het droog is en stabiele en niet al teveel wind.

Spot ligt in Friesland, in de buurt van  'Lemmer'
flyingkite

Antwoord #4 September 07, 2006, 00:17:17
edit2Rapporteer  
zo zo jij ben goed bezig :Smiley

Waren er ook daadwerkelijk zwemmers aanwezig vorige week (lijkt me sterk met dit weer).

Ik bedoel.. je ken ook overdrijven hoor... ALS er nou GEEN zwemmers zijn maakt het toch geen reet uit of je nou net je kite 20 meter buiten het 'kitegebied' oplaat.

Maar als er wel zwemmers zijn moet je je gewoon aan de regels houden, dan hebbie weer wel gelijk (sealedlips_kitesmiley)
Ehm..!!!! dus als ik met m,n autotje ga toeren en er niemand aan komt bij het stop bord hoef ik dus ook niet te stoppen.....? er komt tenslotte niemand aan ;p nope niet dus je moet stoppen ook als je denkt dat er niemand komt. zo is het ook met een zwemgedeelte dit is gereserveerd voor zwemmers... en t kite gedeelte... voor kiters. En zoals er al te lezen valt er staat een web cam en daar hoeft maar een kite hatende ambtenaar te constateren dat het er een zootje is en het gedonder begint weer zwemmers of geen zwemmers Wink
Mak

Antwoord #5 September 07, 2006, 00:26:44
edit2Rapporteer  
Dus als je midden in de winter gaat kiten ( dus 0,000% zwemmers ) mag je niet ffies 20 meter aan de 'verkeerde' kant je kite oplaten.
Daar zou ik dus mooi schijt aan hebben hè.
Gaat toch nergens over zoiets.
VincentC

Antwoord #6 September 07, 2006, 00:28:04
edit2Rapporteer  
Net als op Workum, laatst knoopje of 22, takke druk. Komt iemand van de kitesurfschool daar iedereen de kitesurfzone insturen, terwijl die al helemaal vol lag. Zo gebeuren er dus ongelukken als iedereen hutjemutje gaat liggen en op een dag dat het koud is, hard waait en er zijn geen zwemmers vind ik dat je gewoon het strand mag gebruiken naast de kitezone
flyingkite

Antwoord #7 September 07, 2006, 00:41:15
edit2Rapporteer  
Net als op Workum, laatst knoopje of 22, takke druk. Komt iemand van de kitesurfschool daar iedereen de kitesurfzone insturen, terwijl die al helemaal vol lag. Zo gebeuren er dus ongelukken als iedereen hutjemutje gaat liggen en op een dag dat het koud is, hard waait en er zijn geen zwemmers vind ik dat je gewoon het strand mag gebruiken naast de kitezone
Dus als je midden in de winter gaat kiten ( dus 0,000% zwemmers ) mag je niet ffies 20 meter aan de 'verkeerde' kant je kite oplaten.

Leuk hoor voor eigen rechtertje spelen  ThumpsUp jullie vinden dat ..... en laat het nu zo zijn dat jullie hierover niks te vinden hebben, dit heeft de beheerder/lokale overheid van de spot wel die kan vinden wat ie wil... (geschokt_kitesmiley) Iedereen die wel eens in de winter kite weet dat op de meeste spots de zwem zones in het begin van de herfst dus binnenkort verwijdert worden dit om het zwemmen niet meer aan te moedigen ivm mogelijk onderkoelings gevaar geen toezicht enz. Dan mag je natuurlijk je goddlijke gang gaan en starten waar je wil enuh...... als t aan mij lag he mocht je desnoods over de zwemmers heen varen ik maak de regels niet  ThumpsUp
Geronimo79

Antwoord #8 September 07, 2006, 00:58:33
edit2Rapporteer  
Er waren genoeg andere mensen die daar rondliepen. Ook kleine kinderen gezien en veel oude omaatjes.. Ze liepen wel tussen die kites. Ze waren misschien niet aan het zwemmen, maar ze waren wel op het zwemgedeelte, tussen de kiters. blijft gevaarlijk voor hun. En dus onnodig gevaarlijk. Die regels staan er niet voor z'n katsek*t.

En ze zijn al erg scherp op Mirns vanwege de af en toe laagvliegende kiter die over de dijk vliegt.. Ze zijn het liever kwijt dan rijk. En naar wat ik hoorde doet NKV er alles aan het open te houden. En gezien wij allemaal het NKV steunen en deze spot willen behouden lijkt het mij beter gewoon goed gehoor te doen aan de regels van deze spot en algemeen.

PS nog zo'n ding, lopen er van die mongolen rond die het stoer vinden over iemand (andere kiter of windsurfer) heen te springen.... Hoe groot is de kans dat het ooit een keertje fout gaat.... Hoeft er maar één van de 1000 te zijn die mis gaat....
Idefixe

Antwoord #9 September 07, 2006, 01:09:28
edit2Rapporteer  
Kitesurfen is dus op het IJsselmeer gewoon verboden. Da's dus gewoon een feit. Nu is er "toevallig"een clubje enthousiaste gekken die al hun vrije tijd er in steken om het op sommige plekken voor elkaar te krijgen dat je er wel mag kiten. ( lees NKV)  Volgens mij super gaaf dus. Er zijn bij deze toestemming natuurlijk wel wat regels afgesproken. Houd je gewoon aan deze regels dus. Bij Mirns staat er een webcam de hele dag alles live online te knallen en dat gaat onze "super Mak" onder het moto "schijt aan de regels" lekker in de zwemmerszone met z'n kite kloten. Volgend jaar misschien totaal verboden om in Mirns te kiten Mak???? Regels zijn regels en er is op Mirns plek zat en als je je dan moet bewijzen om toch ff lekker in de zwemmerszone te moeten  kiten ( voor mijn part op ouwe jaars avond) en daarmee een spot in gevaar brengt ben je gewoon een LUL / niksKLEUTER en het niet waard om met een één lijns vliegertje in je eigen achtertuin te staan.........
Mak

Antwoord #10 September 07, 2006, 02:04:17
edit2Rapporteer  
Idefixje, kheb het niet over kiten in zwemgebied... Ik heb t over kiten oplaten in zwemgebied, 20 meter voorbij een paaltje. K weet verder helemaal niet hoe die situatie in mirns is ( en al helemaal niet in de winter, als er dus geen zwemgebied is). Tzal je misschien verbazen maar ook ik ben lid van NKV. Maar als je spot word gesloten omdat iemand in het verkeerde gebied zn kite oplaat... Sorry hoor maar dat gaat denk ik nie gebeuren...

enne flyingkiteje, als jij midden in de nacht op een afgelaten boerenlandweggetje wil oversteken, en het stoplicht staat op rood, blijf jij dan lekker 5 minuten wachten...... (sorry stom voorbeeld, maarja kan het ff niet laten) 

nu weer lekkr InLove

groeten
Geronimo79

Antwoord #11 September 07, 2006, 02:21:38
edit2Rapporteer  
Hey Mak,

Het gaat er niet om wat je gevoel in geeft, ik snap je heel erg goed. Gezien er zeer waarschijnlijk toch geen zwemmers zijn. Maar HET MAG NIET... Als er een ambtenaar is die kwaad wil... is dat reden genoeg. Dit is niet de enige reden maar misschien wel de druppel.
Het staat duidelijk aangegeven, en zowieso is het niet verstandig vanaf het strand je kite op te laten, beter vanuit het water. (athans daar, vanwege de drukte)
Wat is de moeite even 20 meter verder te lopen??

Je dient je nu eenmaal aan de regels te houden, en ook met een stoplicht midden in de nacht... Als je gepakt word is het ook je eigen schuld. Snap je "zinloos" opmerking wel. Maar het blijft een regel die je dient te volgen. En zo'n moeite is het niet.

Zou wel goed zijn als kiters elkaar er wat meer op zouden aanspreken.

Had overigens door dit soort dingen wel bijna een ongeluk...
Iemand liep het strand op met z'n kite om em neer te laten. Maar de safety brak...????? en de kite hing nog aan 2 lijnen en storte welgeteld 30 cm achter mijn rug neer. En hard.. Had voorkomen kunnen worden door de kite op het water neer te laten (kapot of niet) Op dit soort spots zijn er altijd mensen die je willen helpen.

Belly ItW

Antwoord #12 September 07, 2006, 02:27:12
edit2Rapporteer  
Idefixje, kheb het niet over kiten in zwemgebied... Ik heb t over kiten oplaten in zwemgebied, 20 meter voorbij een paaltje. K weet verder helemaal niet hoe die situatie in mirns is ( en al helemaal niet in de winter, als er dus geen zwemgebied is). Tzal je misschien verbazen maar ook ik ben lid van NKV. Maar als je spot word gesloten omdat iemand in het verkeerde gebied zn kite oplaat... Sorry hoor maar dat gaat denk ik nie gebeuren...

enne flyingkiteje, als jij midden in de nacht op een afgelaten boerenlandweggetje wil oversteken, en het stoplicht staat op rood, blijf jij dan lekker 5 minuten wachten...... (sorry stom voorbeeld, maarja kan het ff niet laten)

nu weer lekkr InLove

groeten

Ey mak dankzij typjes zoals jij zijn vette spots zoals de waddenzee gesloten/verboden!
maar zo te lezen heb jij zo'n egoistisch gedrag dat je ook daar gewoon gaat kiten ookal is het tegen de regels he?en je moet geen appels met peren vergelijken! over een paar jaar bestaan er nog maar 5 spots in nederland waar we mogen kiten dankzij de remi typjes zoals jij. En denk je nou leuk/stoer te kunnen doen met je ''nu weer lekkr eheee''?? haha volgende keer als je ergens met goede argumenten over kunt praten laat het me dan ff wete
ciao
Geronimo79

Antwoord #13 September 07, 2006, 02:47:52
edit2Rapporteer  
HEFTIG onderwerp...
windjunk

Antwoord #14 September 07, 2006, 03:15:57
edit2Rapporteer  
Ik snap ni dat je zoooo kan redeneren..... "wat maakt t nou uit, ff je kite op de verkeerde plek oplaten" ALS het fout gaat geef je overheden de gelegenheid om je spot te sluiten: "Ja, ze volgen de regels niet" Simpel argument waarmee je zo een meerderheid hebt in je gemeente, provincie of land. Geen ambtenaar die het verschil ziet tussen een kiter die vaart door een zwemgebied en een kiter die alleen maar even zijn kite oplaat in een zwemgebied.

En ondanks dat je zelf effe niet snapt waarom je niet je kite op mag laten op een bepaalde plek, ondanks dat het naar jouw idee toch allemaal veilig is en geen kwaad kan, WAAROM zou je het wel doen als je 20 meter verderop WEL mag? Vanwaar dat onverbeterlijke eigenwijze. ZELFS nu er via het forum mensen zijn die je vertellen WAAROM DUS NIET.

De discussie over een verplicht kitebewijs heeft hier al eens de ronde gedaan, ik ben voor, en wil daar graag aan toevoegen een verplichte IQ test.
Geronimo79

Antwoord #15 September 07, 2006, 03:31:07
edit2Rapporteer  
hey doedje..

Helemaal mee eens, kitebewijs ook al voor gestreden, maar helaas kan ik het niet op een hoger niveau brengen als dit forum. Zou graag de kans krijgen.

Wat je hierboven beschrijft heet Laxheid...
Er waren daar zoveel mensen die je even zouden helpen als je het maar vraagt..
En dat vind ik direct ook het mooie van de sport, bereidwilligheid om elkaar te helpen.

Heb m'n eerste kiteuurtjes sinds mijn lessen verbracht met 2 andere kiters uit mijn omgeving, en Ben (zo heet een daarvan) heeft gewoon eerst 2 tot 3 uur lang naast me gestaan me overal mee te helpen, en zelf niet eens in de kite gehangen.. Dit verwacht ik van goede (beste) vrienden, maar niet van een jongen die ik 4 uur daarvoor voor het eerst gezien heb.

Bedankt Ben!! Heel erg tof van je en hopelijk zaterdag weer! Zorg er wel voor dat ik iets anders voor jou kan betekenen (skien ofzo??)
peter.

Antwoord #16 September 07, 2006, 03:35:15
edit2Rapporteer  
okey jullie je zin zal mijn kite geen cm meer in het zwemers gedelte laten
Geronimo79

Antwoord #17 September 07, 2006, 03:55:25
edit2Rapporteer  
braaf.. peter.
Lord of the Boards

Antwoord #18 September 07, 2006, 05:14:14
edit2Rapporteer  

Dus als er geen fietsers zijn rij je ook met je auto over het fietspad? Dat slaat natuurlijk nergens op. Het zwemgedeelte is gewoon verboden gebied en daar kom je niet. Ik wacht nog steeds op de tijd dat alleen de overtreders worden bekeurd en we niet allemaal worden gestraft voor de fouten van anderen. Net als in het verkeer.

Feit blijft echter dat nog steeds iedereen de dupe is van andermans domme acties en overtredingen. Tijd voor een postbus 51 campagne om sociale controle aan te moedigen!
big_ben_lair

Antwoord #19 September 07, 2006, 05:48:14
edit2Rapporteer  
Vorige week waren er geen zwemmers, was er zelf ook. Oplaten doe ik sowieso altijd aan de rechterkant van de boom (vanuit het water gezien ) en dan gewoon in het water staan om eventuele vlagen op te kunnen vangen door downwind te gaan. Op het gras oplaten doe ik alleen als het droog is en stabiele en niet al teveel wind.

Spot ligt in Friesland, in de buurt van 'Lemmer'

Ik was er Zaterdag en er zaten toen mensen bij het zwemmers gedeelte achter hun werd een kite opgelaten en de helft stoof weg. NIET DOEN DUS!
Geronimo79

Antwoord #20 September 07, 2006, 06:26:13
edit2Rapporteer  
Dank je wel Ben, idd. Het was niet slim van die kiters, nou waren dit niet bepaald de minst asociale mensen. Het kost je geen moeite om 20 meter verderop de kite op te laten.. EN het scheelt een hoop gezeik.
JER
Gast
Antwoord #21 September 09, 2006, 23:25:27
edit2Rapporteer  
Themplar..... Je bent een beetje off-dude als ik jou berichtjes omtrent dit onderwerp leest ook best wel eenzijdig moet ik zeggen!! loser

Jou foto"tje doet meer vermoeden, Snowboarden toch?? Nooit off-piste geweest zeker met lawine stube 4?? Ga mij alsjeblieft niet wijsmaken dat je dat nog nooit hebt gedaan want dan ga ik je zeker keihard uitlachen, en zo omzeilt jij dus ook de regels. schater

Feit is, wanneer het op Mirns zomer is en badgasten aanwezig zijn die het zwemgedeelte in bezit nemen dat je daar totaal niet in of uit vaart.
Wanneer er totaal geen badgsten aanwezig zijn mag je het zwemmersgedeelte gebruiken voor in of uit te varen ( ZELFS OOK OM JE KITE OP TE LATEN!!)

En het mag vanzelfsprekend zijn dat je de kite altijd richting waterkant oplaat, vooral op Mirns!!
Geronimo79

Antwoord #22 September 10, 2006, 04:51:47
edit2Rapporteer  
Jer... Denk eens na wat je zegd.. doe niet zo dom...
Ben ik wel eens buiten de piste geweest met stube 4? ja waarschijnlijk wel, maar dit op plekken tussen de bomen, waar het geheel ongevaarlijk is. Nooit op open plekken waar het makkelijk gebeurd of steiler dan 35 graden. Weet wel waar ik mee bezig ben.. Stube 4 is levensgevaarlijk, ik kom dan eigenlijk niet buiten de piste, maar het zal me wel eens gebeurd zijn perongeluk. Nog steeds fout dat wel.
Waarom ga je me uitlachen? omdat ik weet waar ik mee bezig ben en jij kennelijk niet? Ik draag verantwoordlijkheid. das een nieuw concept voor jou.

Feit is>>> HET MAG NIET!, er staat een bord! en een webcam op je neus. ben je dan zo dom dat toch lekker te doen?? ASO!
De spot is al bedreigd wat ik van meerdere kiters gehoord heb. GEEF DAN GEEN extra redenen!!! Hoe dom kan je zijn. Ze moeten je kites maar in beslag nemen... Ben je ook geen gevaar voor de sport... Je verziekt het ermee voor anderen.
EN NOGMAALS, ben je gewoon te lui om 20 meter te lopen? moet je een XBOX kopen en spelletjes van je bank gaan spelen... Gadver wat een domme vent...

e_surf

Antwoord #23 September 10, 2006, 05:19:08
edit2Rapporteer  
Een klein beetje sociale controle en een praatje met de
betreffende persoon helpt over het algemeen bij 95% van de gevallen.

Ook ik spreek wel eens iemand aan en heb nog nimmer een probleem of
aanvaring gehad.

Veel mensen die kiten weten eigenlijk niet eens hoe het wettelijk
zit met het kiten. (hierbij doel ik op BPR).
Er wordt vaak een vergelijk gemaakt met surfers, die mogen daar wel, dus wij
als kiters mogen daar ook.

Gewoon onwetendheid van deze personen.

De 5% die dan nog overblijf zijn dan de moeilijkere gevallen.
Bij deze personen helpt vaak alleen nog maar leeg laten lopen of
lijnen snijden.
Niet dat ik dit doe, je mag niet aan andermans spullen zitten.
Alleen dit zijn dus wel de personen waar je dus strontziek van wordt.

Dit zijn de personen die een discussie aangaan, dat wanneer er een bord
staat, waarop staat
 <<<<< kitezone - zwemmers >>>>>>>
dan nog hun kite oplaten in dit zwemmersgedeelte en dan ook
nog denken dat ze het gelijk aan hun kant hebben.

Tjonge, jonge

Tommie

Geen avatar

Antwoord #24 September 10, 2006, 05:22:03
edit2Rapporteer  
amen, of voor degene die dat niet snappen: het zij zo
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.