Hebben LOCALS locatierecht?

Wimt

September 07, 2006, 00:09:54
edit2Rapporteer  
Dit wordt natuurlijk weer een pracht-discussie.

Maar eerst; wat is een local; iemand met een strandtent en parasol, die permanent op het strand is dus, of ook degeen die 10 km verderop in het centrum van de stad 4 hoog woont.
Maakt niet uit.

Wat wel uitmaakt, is dat de locals in bijv. America, niet locals weren, omdat bij 1 ongeluk, de locatie door de overheid wordt gesloten. Typisch America weer, zal in Nederland niet gebeuren.
Maar in bijv. Hawai zijn de locals ook niet zo vriendelijk tegen niet-locals.

Dat locals lokatie-recht denken te hebben, begrijp ik wel een beetje, maar je hebt als local natuurlijk niets betaald voor de locatie, het is openbaar bezit.
Maar bevoel en verstand zitten natuurlijk niet altijd op 1 lijn.

Wie durft een mening te geven?
Papa

Geen avatar

Antwoord #1 September 07, 2006, 00:13:28
edit2Rapporteer  
zee is van niemand dus mag je komen waar je wilt. Zelfs in amerika. Zolang niemand kan laten zien dat tie een stuk "zee" gekocht heeft (dus onmogelijk omdat je zee niet kan kopen) mag je eigenlijk kiten waar je wilt... Denk dat je in Nederland zelfs mag kiten waar je wilt omdat de zee van niemand is...
VincentC

Antwoord #2 September 07, 2006, 00:23:25
edit2Rapporteer  
Je hebt wel plekken waar de locals nogal anti niet-locals zijn en waar ze liever geen buitenstaanders hebben, of waar de locals een stelletje klootviolen zijn. Tuurlijk is het zo dat als je voor het eerst op een spot bent even uitzoekt hoe je het beste je kite kan launchen, wat de voorrangsregels etc etc etc zijn en dat wanneer je vaker op een spot komt je je meer thuis gaat voelen en dus meer denkt te kunnen en mogen, maar om nou als local buitenstaanders te negeren of weg te treiteren vind ik ook weer btj ver gaan . . . . .
litewave

Antwoord #3 September 07, 2006, 00:24:23
edit2Rapporteer  
Zinloze discussie wordt dit. Dat je daar uberhaubt aan denkt man.
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #4 September 07, 2006, 00:39:07
edit2Rapporteer  
simpel antwoord op je vraag, neen, de locals hebben geen locatienet. De zee is van iedereen. Net zoals het strand van iedereen is. Ook kan jeje mss in het begin even gedeisd houden en niet de 'stoere' jongen gaan uithangen. Want dan hebben zij ook wel een gedacht van jou.

Gewoon vrienden blijven, dan komt alles goed!
Wimt

Antwoord #5 September 07, 2006, 00:43:07
edit2Rapporteer  
Zinloze discussie wordt dit. Dat je daar uberhaubt aan denkt man.

Lijkt misschien zinloos, maar MEN denkt het, en nogmaals; gevoel en rede zitten niet altijd op 1 lijn, dus kom op met die gevoelens!
Idefixe

Antwoord #6 September 07, 2006, 00:53:22
edit2Rapporteer  
De "locals"hebben het meestal prima geregeld. Ze kennen de spot door en door, weten precies welke zaken done en not done zijn. Ze komen er vaak iedere dag en hebben daarom een bak aan ervaring op de betreffende spot. Als je als "niet local" ergens komt informeer dan naar/ bij de "locals"ze leggen je graag het één en ander uit en helpen je zodat je eigenlijk direct ook een beetje "local" bent. Daartegenover staat het arrogante gedrag van "ik weet het wel" waardoor je het voor de "locals"eventueel verpest en natuurlijk ook de "locals"die denken dat ze "eigendomsrecht"op een bepaalde spot hebben. Deze laatste categorie loopt meestal over van arrogant verwaand gedrag en zijn het eigenlijk niet waard om te kitesurfen...... Oeps wordt dadelijk weer een discussie  schater
ilserem

Geen avatar

Antwoord #7 September 07, 2006, 01:19:37
edit2Rapporteer  
Ha nostalgie. Een jaar of 20 geleden Scheveningen, wat hadden we toen een pesthekel aan die arrogante Duitsers die als er in het weekend wind stond massaal met hun campers met windsurfzooi (de duurste spullen en varen konden ze niet)   vrijdagavond al onze parkeerplekken voor de surfclub bezetten. Kwam je zaterdagochtend met je ouwe bak met plankie erop en kon je hem nergens kwijt. Was je dan eenmaal op het water na een end sjouwen, dan lag de branding vol met dobberende en zwemmende Duitsers en als ze eenmaal vooruit gingen was het rechtuit met oogkleppen op. Met mansgrote letters is er toen Locals Only op de boulevard gekalkt. Het gedoe heeft een paar jaar geduurd, totdat we betaald parkeren kregen, de Duitsers positief veranderde (andere generatie of zo) en de meeste naar zeeland vertrokken nadat ze een aantal keer stevig over de strekdammen gespoeld waren.
Tom

Antwoord #8 September 07, 2006, 01:20:14
edit2Rapporteer  
eindelijk een keer een zinnige interresante topic van die gozer ..
Ben het wel eens met Idefixe op dat laatste zinnentje na Smiley
Idefixe

Antwoord #9 September 07, 2006, 01:24:28
edit2Rapporteer  
welk "zinnetje" bedoel je???
JER
Gast
Antwoord #10 September 07, 2006, 01:25:47
edit2Rapporteer  
Local's zijn op eigen locatie nadrukkelijk aanwezig, vind ik best wel lastig eerlijk gezegd!
Denken vaak dat ze geen pas opzij hoeven te zetten voor de non-locals.

Ooit meegemaakt dat een local op Schellinkhout gewoon in het wilde weg aan het springen was, het intresseerde hem gewoon geen ene reet of ie in de lijnen van de non-locals kwam (later hoorde ik die gast nog zeggen anders rot je toch een eind op van deze spot!!!) loser

Ook gezien dat een paar jeugdige locals een week geleden bij een instructeur veel te dicht in de buurt vaarden, dat ondanks de instructeur helemaal alleen in z'n 1tje op het water stond zonder kiters en dat dan ook nog eens op 150mtr van de kant af. Huh

De instructeur heeft die gastjes wel aangesproken op het gedrag van hen op het water, dat ze te gevaarlijk bij de beginnende cursiten in de buurt kwamen, als antwoordt kreeg de instructeur te horen..........Ik was nog zeker 4 meter van de cursisten vandaan!!! schater loser

Ik zou die gasten wanneer iemand zoiets flikt echt opzoeken op het water en dan echt laten zweten, als ze zo asosciaal willen zijn. ListenToMe

Ook dat zijn LOCALS trekjes!
Idefixe

Antwoord #11 September 07, 2006, 01:31:17
edit2Rapporteer  
Dat was waarschijnlijk m'n laatste zin.....
en natuurlijk ook de "locals"die denken dat ze "eigendomsrecht"op een bepaalde spot hebben. Deze laatste categorie loopt meestal over van arrogant verwaand gedrag en zijn het eigenlijk niet waard om te kitesurfen...... Oeps wordt dadelijk weer een discussie    (grinnik_kitesmiley)

BTW ik ga gewoon door heel NL gruwelijk veel onder m'n vlieger hangen. Word ik vanzelf overal "local". Ik moet alleen m'n baas nog ff overtuigen van de noodzaak in deze...... schater  Joepie
Rowin

Antwoord #12 September 07, 2006, 01:44:51
edit2Rapporteer  
Ik zie locals als handige personen.. Heb in frankrijk veel info gekregen over de spott waar zij vaak varen. Handig locals, weten van alles over  ThumpsUp

Over topic, of locals locatiegerecht hebben? Nee totaal niet !
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 September 07, 2006, 03:48:53
edit2Rapporteer  
Triest dat pikorde gedrag. Komt uit het golfsurfen. Vroeger stond er op de boulevard van Scheveningen: "locals only" (de tijd voor het kiteboarden).

In Amerika is dit zo erg dat spots zelfs niet gemeld worden op de forums. Ik moet binnenkort er weer voor mijn werk heen, en mijn Amerikaanse collega die ook kite weet er maar een paar (de meeste zijn zowiezo al verboden vanwege de natuur).

We zijn een dichtbevolkt landje, en als het te druk wordt op een spot begint dit gedrag de kop op te steken. Op Scheveningen blijft het vooralsnog beperkt tot het niet mogen gebruiken van het trapje van het jumpteam  loser, maar zover ik weet hoef je niet in Scheveningen te wonen om lid te mogen worden, dus dat kunnen we niet meetellen als "LOCAL" gedrag.
Tom

Antwoord #14 September 07, 2006, 04:26:39
edit2Rapporteer  
welk "zinnetje" bedoel je???

Nou deze:
Deze laatste categorie loopt meestal over van arrogant verwaand gedrag en zijn het eigenlijk niet waard om te kitesurfen.
Tom

Antwoord #15 September 07, 2006, 04:29:32
edit2Rapporteer  
Triest dat pikorde gedrag. Komt uit het golfsurfen. Vroeger stond er op de boulevard van Scheveningen: "locals only" (de tijd voor het kiteboarden).

In Amerika is dit zo erg dat spots zelfs niet gemeld worden op de forums. Ik moet binnenkort er weer voor mijn werk heen, en mijn Amerikaanse collega die ook kite weet er maar een paar (de meeste zijn zowiezo al verboden vanwege de natuur).

We zijn een dichtbevolkt landje, en als het te druk wordt op een spot begint dit gedrag de kop op te steken. Op Scheveningen blijft het vooralsnog beperkt tot het niet mogen gebruiken van het trapje van het jumpteam  loser, maar zover ik weet hoef je niet in Scheveningen te wonen om lid te mogen worden, dus dat kunnen we niet meetellen als "LOCAL" gedrag.
Misschien ff off topic sorry daarvoor maar uh waar ga je heen in Amerika ?? Ik zit nu namelijk in Maimi beach ZONDER WIND  (angry_kitesmiley)
ps pas voor die orkaan wel bruut kunnen beule  Joepie
djb

Antwoord #16 September 07, 2006, 04:53:14
edit2Rapporteer  
zee is van niemand dus mag je komen waar je wilt. Zelfs in amerika. Zolang niemand kan laten zien dat tie een stuk "zee" gekocht heeft (dus onmogelijk omdat je zee niet kan kopen) mag je eigenlijk kiten waar je wilt... Denk dat je in Nederland zelfs mag kiten waar je wilt omdat de zee van niemand is...

haha de zee is van niemand dat is niet waar op zee zijn er ook regels en de zee vanaf 10km uit de kust is geen land dat wil zeggen dat binnen 10km de nederlandse wetten gelden.

ik heb er nog nooit wat van gemerkt dat de lokals wat raars zeggen over de spot....ok ben dan ook wel een local.. maar als ik ergens anders vaar waar ik nooit kom..is altijd iedereen vriendelijk.
niks aan de hand dus!!!!!!

grtz
Psychotic

Antwoord #17 September 07, 2006, 04:58:05
edit2Rapporteer  
Erg jammer, help elkaar gewoon een beetje. Seceret spot dit en secret spot dat, dan vind ik je dus HEEL erg jammer en dan ben je dus IMO gewoon een lamlul....
cees19
Gast
Antwoord #18 September 07, 2006, 05:26:13
edit2Rapporteer  
joo even indroppen...
vaar zelf op Scheveningen en kan begrijpen dat er een redelijk local sfeertje hangt bull shit natuurlijk. Maar wat ik wel denk is dat als locals je aanspreken op bepaald vaargedrag of je wijzen op de gevaren van een spot dat je dan best even mag nadenken en kijken of je er iets mee kan doen.. Even terug weer terug naar het weren van nonlocals NW Katwijk moet je volgens mij betalen voor je er mag varen dat is local gedrag... schater
Bodhi

Antwoord #19 September 07, 2006, 07:38:16
edit2Rapporteer  
Erg jammer, help elkaar gewoon een beetje. Seceret spot dit en secret spot dat, dan vind ik je dus HEEL erg jammer en dan ben je dus IMO gewoon een lamlul....

Of slim en hou je het water voor een select groepje waarvan je weet dat het geen lamlullen zijn.... Ik ben iig blij met "onze" secret spot!  ThumpsUp
Jan-Willem

Antwoord #20 September 07, 2006, 07:51:15
edit2Rapporteer  
heren,

is het niet zo dat als je je nederig op stelt tegen diegenen die als locals beschreven worden en ze om raad vraagt, niks een probleem hoeft te zijn? ik ben net begonnen met kitesurfen, daarvoor jaren gestunt, maar het eerste dat me opviel is hoe behulpzaam iedereen is. je moet er alleen wel effe om vragen. geholpen worden, zou iedereen fijn vinden of niet? laten we het zo houden!!
als iemand hier anders over denkt of als ik de spijker echt compleet mis laat het dan weten... misschien heb ik een bord voor mijn kop??
maar ik ben wel van mening...help een ander en ze helpen jou ook. en wat is er nou leuker om voor en na het kiten effe lekker bij te ouwehoeren??
Tom

Antwoord #21 September 07, 2006, 10:05:19
edit2Rapporteer  

Of slim en hou je het water voor een select groepje waarvan je weet dat het geen lamlullen zijn.... Ik ben iig blij met "onze" secret spot! ThumpsUp

Jij ben er blij mee en ik vind het wel jammer dat ik het niet weet.. Je gunt je mede kiters toch ook een toffe spot? Zeker gerespecteerde kitehigh kiters Grin
Dus zou zeggen brand los wat is die voormalige secret spot van je?
Hieronymus

Antwoord #22 September 07, 2006, 14:23:28
edit2Rapporteer  
HAHAHA Secret spots, jongens hoe dom ben je.... ik neem aan dat je de kust toch wel aardig weet te vinden, dus wat kan er nou secret zijn....valt niet op met je kite 23 meter boven je hoofd.... schater
puck
Gast
Antwoord #23 September 07, 2006, 14:36:11
edit2Rapporteer  
***Scheveningen blijft het vooralsnog beperkt tot het niet mogen gebruiken van het trapje van het jumpteam  , maar zover ik weet hoef je niet in Scheveningen te wonen om lid te mogen worden, dus dat kunnen we niet meetellen als "LOCAL" gedrag.***

Wat een bullschit. Iedereen kan lid worden bij Jump Team Scheveningen.
En iedereen kan en mag gebruik maken van de trap van Jump Team.
Het paaltje over de trap staat er alleen om niet watersporters te weren. Puck is namelijk niet dol op Duitsers en niet watersporters die bij hem gratis willen poepen.
FLOF

Antwoord #24 September 07, 2006, 18:06:18
edit2Rapporteer  
simpel antwoord op je vraag, neen, de locals hebben geen locatienet. De zee is van iedereen. Net zoals het strand van iedereen is. Ook kan jeje mss in het begin even gedeisd houden en niet de 'stoere' jongen gaan uithangen. Want dan hebben zij ook wel een gedacht van jou.

Gewoon vrienden blijven, dan komt alles goed!

Ja dat klopt wel, en dat de zee van iedereen is ook, alleen gaat dat voor het strand niet altijd op helaas. Gemeentes hebben daar zo ieder hun eigen verordening voor.

Nu vind ik de local/non-local discussie niet zo interessant...maar als er iemand voor het eerst op onze spot komt en niet openstaat voor sociaal contact en met zijn domme gedrag onze spot in gevaar brengt (en met gevaar bedoel ik een kitesurf verbod), dan wordt ik toch net ff iets minder vriendelijk...vreemd he?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.