Kiteverbod bij windkracht 7 en hoger!

T]-[0/\/\@S

Antwoord #25 September 07, 2006, 03:02:54
edit2Rapporteer  
Om te voorkomen dat er verkeerde beslissingen worden genomen stel ik een algemeen kiteverbod voor bij Windkracht 7 en hoger. Er zijn altijd mensen die niet in staat zijn de juiste beslissingen te nemen. Moeten die niet beschermd worden tegen zichzelf?

Hee, kijk mij zul je niet zien op het water met zoiezo een harde 6+ dat kan ik gwoon niet,al zijn er zat gaste die dan lekker gaan knallen. en wat is er mis met 7+ als je het juiste materiaal en ervaring hebt.. ga jij bv ruben en kevin maar eens vertellen dat ze het water af moeten komen met 7+
Emma

Antwoord #26 September 07, 2006, 03:07:22
edit2Rapporteer  
Nee, je moet gewoon zelf de verantwoodelijkheid nemen om als je niet ervaren genoeg bent niet het water op te gaan. Als je je onverantwoordelijk gedraagt kunnen er ook bij windkracht 4 of 5 ongelukken gebeuren, dus verbieden heeft geen zin, vind ik.
Kite golfje
Gast
Antwoord #27 September 07, 2006, 03:21:55
edit2Rapporteer  
hi,

Zeker tot 7 bft kiten.

boven 7 bft eigen risico.

Ik kite vanaf 3 bft t/m 5.

Koop anders een speed boot als je sneller wilt, steek je hoofd uit het raam bij 120 km op de snelweg.

tot 7 bft is goed, je mag waar 50 mag ook echt maximaal 50 km per uur.

afz,

Kitegolftje.
peterb

Antwoord #28 September 07, 2006, 03:34:03
edit2Rapporteer  
Hieronder stukje over bergbeklimmen in Zwitserland:

De Zwitserse Bergrettungs-Unternehmungen (REGA, Alpine Rettung SAC, Air Zermatt, etc.) zijn in 2005 in totaal 1836 personen in de bergen te hulp geschoten.

Dat is een toename van 20 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Vijf procent van de geredden was van Nederlandse nationaliteit.. 96 slachtoffers konden alleen nog dood geborgen worden. Dat is een afname van 11 procent als je het vergelijkt met 2004. Markant is de toename bij het aantal verongelukte (toer)skiërs en dodelijke lawine-slachtoffers. Opmerkelijk ook: 5 van de 7 dodelijke ongelukken bij het rotsklimmen gebeurden tijdens het abseilen…

DENK je dat ze nu ook bergbeklimmen gaan verbieden (96 doden in 2005) in Zwitserland?

Of autorijden in Nl (900 doden per jaar)?

Iedereen die het water opgaat doet dat op eigen risico!!

WIM

Geen avatar

Antwoord #29 September 07, 2006, 03:34:04
edit2Rapporteer  
Ik stel een verbod voor om met de motor te rijden op de eerste zonnige lente dagen. Dan gebeuren het meeste ongelukken met de moto. Vraag maar na in de transplantatie centra.
Ik stel ook een snowboard verbod voor in de Alpen als er sneeuw ligt, als er sneeuw ligt neemt het aantal ongevallen toe, in de zomer is er een duidelijke daling.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #30 September 07, 2006, 03:39:58
edit2Rapporteer  
Zullen we vragen of ze in Oostenrijk en Frankrijk de blauwe, rode en zwarte pistes kunnen dichtgooien voor het publiek. Want daar gebeuren zoveel ongelukken.

Er gaat een brief naar de KNVB van mijn kant om de voetbalvelden ook maar dicht te gooien, want er gebeuren zoveel ongelukken...

Waarom moeten we mensen tegen zichzelf beschermen? Waarom alles maar aan banden leggen? Hoeveel gewonden vallen er niet op zulke dagen? Als je dat nou eens tegenover de ongelukken zet?  (angry_kitesmiley)
peter.

Antwoord #31 September 07, 2006, 03:44:42
edit2Rapporteer  
dit is het domste wat ik ooit gehoord heb.
"IK HOU VAN WIND KRACHT 7"!!!!!!!!!!!!!!

dit is net zo iest als dat topic van zo net     "uit gehaakt starten"..........

als je goed matriaal hebt is er niks aan de hand de ongelukken gebeuren met slecht mariaal of on ervaren heid dus test ook je safty eens voor dat je met zulke wind het water op gaat !!!!!
Chop S(t)ick

Antwoord #32 September 07, 2006, 03:46:57
edit2Rapporteer  
Statistisch gezien sterven de meeste mensen in bed....... algeheel bedden verbod in NL  YeSS
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #33 September 07, 2006, 03:50:27
edit2Rapporteer  
Statistisch gezien sterven de meeste mensen in bed....... algeheel bedden verbod in NL YeSS

schater Ik slaap vanacht niet meer... loser
peter.

Antwoord #34 September 07, 2006, 03:57:56
edit2Rapporteer  
nee idd nu denk ik dat ik maar op de bank ga slapen
hifly
Gast
Antwoord #35 September 07, 2006, 03:59:46
edit2Rapporteer  
en laat de proffesionele skieers ook maar stoppen ...te gevaarlijk ...en bobsleeën ook ...en bedsport ook te veel gevaar voor aids ...
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #36 September 07, 2006, 04:03:08
edit2Rapporteer  
Boven de 6 bf ga ik vanaf nu buggy'en. Onder de 6 bf kitesurfen, waarom? Omdat ik het boven de 6 bf niet meer leuk kitesurfen vind en onder de 6 bf niet leuk buggy'en vind.

Ik ben ook nog een beginner, en ik zie in wanneer ik niet op het water moet gaan;)

Wijsheid begint met zelfkennis!

greetz

Ohja, met je verbod, Vind het totaal zinloos.
DaRipper

Antwoord #37 September 07, 2006, 04:06:13
edit2Rapporteer  
Als de kitesurf communicty niet zelf reguleert, dan staat er vanzelf een of andere (politieke) instantie op die het voor ons reguleert!

Zie als voorbeeld het BPR kiteverbod.

Een schone taak voor het NKV/Watersportverbond lijkt mij!
DaRipper

Antwoord #38 September 07, 2006, 04:07:48
edit2Rapporteer  
en laat de proffesionele skieers ook maar stoppen ...te gevaarlijk ...en bobsleeën ook ...en bedsport ook te veel gevaar voor aids ...

Precies....professionals....en wat zijn wij????
litewave

Antwoord #39 September 07, 2006, 04:18:21
edit2Rapporteer  
Hallo ik ben van de Waai-politie, ik wil jullie allemaal bekeuren maar mijn bonnen waaien steeds weg, en het zou helpen als jullie niet zo hoog springen, want zo kan ik er niet bij
Tom

Antwoord #40 September 07, 2006, 04:31:14
edit2Rapporteer  
Zwaar zwaar tegen .. misschien kunnen we hem wel invoeren van 9 en hoger want dat is toch wel ietsje pietsje te veel
Snowman

Antwoord #41 September 07, 2006, 04:45:38
edit2Rapporteer  
Ieder zijn hobby toch ?

Zorg wel voor een goede WA- en ziektekostenverzekering en neem je donor-codicil altijd mee....
djb

Antwoord #42 September 07, 2006, 04:58:49
edit2Rapporteer  
zeker niet maar doe het dan wel veilig als je gaat.....neem een kleine kite en als je hem oplaat zorgg dat iemand achter je staat om je vast te houden ivm dat als je wel een te grote vlieger oplaad voor je gewicht en het verkeerd hebt ingeschat.

maar verboden moet het zeker niet ik begin net lekker met een goeie 5 en vaar door tot een goeie 7 a kleine 8.
~Dirk~

Antwoord #43 September 07, 2006, 05:24:53
edit2Rapporteer  
Het lijkt me dat dit meer iets is voor de NKV, en dan bedoel ik niet de controle maar meer informeren. De NKBV (Ned.klim en bergsport vereniging) , waar ze ook met een zeker risico hebben te maken, heeft er bijv. een commissie voor die de leden informeerd over (bijna)ongelukken, en deze analiseert en publiceert.  Door dit vaak te doen maak je de mensen meer bewust van hun fouten en wat te doen om ze te voorkomen. Tuurlijk kan een onverlaat besluiten dat hij in een hevige onweer en/of sneeuwstorm toch de Eiger noordwand solo in z'n zwembroek moet gaan beklimmen. Ja dan houd het op en is het meer een prooi voor de psychiatrie.
Maar zoiets zou volgens mij bij het kiten ook kunnen werken.
Als iemand weet waar hij mee bezig is, de goede maatregelen neemt en uiteraard "goed genoeg"is om in 7 bfr te varen moet het zeker kunnen.
Het bewust maken door in ons geval de NKV kan dan zeker ongelukken voorkomen.
Dan houd je altijd de (domme)gasten over die zich zelf overschatten. Als die dan ook nog eens niet willen luisteren naar de ervaren kiters op het strand houd het natuurlijk ook op maar dat probleem zal je altijd in elke sport, risico of niet, blijven houden.
TijN

Antwoord #44 September 07, 2006, 05:29:33
edit2Rapporteer  
Dit is net zoiets als: vanaf 22.00 uur mag er in cafe's geen alcohol meer geschonken worden!! :Smiley
-jeroen

Antwoord #45 September 07, 2006, 05:34:14
edit2Rapporteer  
Wat een bullshit!

Een beetje gezonde zelfkennis zorgt er al voor dat we afgelopen zondag met maar 2 man bezig waren in plaats van de gebruikelijke 30-40.

De meeste mensen heben dat zelf wel en anders zijn er altijd wel een paar slimme  locals die hun spot open willen houden en die 2-3 gasten die hun 14 meter airblast uit 2001 staan op te pompen met 30 knopen tot zinnen  brengen/ wegsturen of bar/lijnen  innemen....

En zie alle zelfregulerende topics hier de dagen voor die ene winderige dag met 20+ knopen...

absolute onzin, breng iemand eens op nog meer stomme ideeen. Zal net die ene ambtenaar hebben die eens gaat kijken op zo'n " kitesurf-website" eens een goed ideetje krijgen.....mafkees!
plaaggeest

Antwoord #46 September 07, 2006, 05:39:35
edit2Rapporteer  
7+ bft begint het echte mannenwerk pas!

Vind deze uitspraak pure bullshit!
Iemand die met deze wind het water op gaat. Moet weten waar die zelf aan toe is. En zich vertrouwt voelen met de kite. Zo niet ga je ook niet het water op. Hierbij komt gewoon het ''gezonden'' verstand van de mens erbij. Je moet voor jezelf kunnen bepalen of je het water op kunt gaan ofniet. En als beginner heb je boven de 5bft niks meer op het water te zoeken. Doe je dat wel is het vragen om ongelukken!

DaRipper

Antwoord #47 September 07, 2006, 05:41:46
edit2Rapporteer  
7+ bft begint het echte mannenwerk pas!

En juist die mannen zoals jij zijn de laatste jaren verongelukt...
chico

Antwoord #48 September 07, 2006, 06:12:01
edit2Rapporteer  
Wat 'n idee. De overheid wil minder regelgeving maar boven 7bft mag niet worden gekite. Sommige mensen vertonen risico zoekend gedrag en andere risicomijdend gedrag. dat heb je in het verkeer, drugs, sex en ja: ook met kiten. Ik wil op mbt kiten 1. Het goede voorbeeld geven. 2. Adviseren wat verstandig is. 3 Helpen als iemand in de problemen zit maar verbieden dat past niet in mijn wereldbeeld.
Jan-Willem

Antwoord #49 September 07, 2006, 08:12:19
edit2Rapporteer  
als nou iedereen een geweer meekrijgt met een nieuwe vlieger...neee laat maar.
iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen acties. als je vind dat je kan gaan? GAAN!
als je twijfelt niet doen.
simpel toch?
of moeten we toch een paar bewakers uitrusten met een riotgun om mensen af te straffen door die vlieger te mollesteren?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.