Luko
|
he je discrimineerd wel een beetje de mensen van 150kg en er boven dan kunnen wij nooit meer
|
|
|
plaaggeest
|
En juist die mannen zoals jij zijn de laatste jaren verongelukt... Wat zijn we weer agressief he
|
|
|
rocket man
|
Als de kitesurf communicty niet zelf reguleert, dan staat er vanzelf een of andere (politieke) instantie op die het voor ons reguleert!
Zie als voorbeeld het BPR kiteverbod.
Een schone taak voor het NKV/Watersportverbond lijkt mij!
Hier licht juist het zere punt. Je kan niks verbieden boven een bepaalde windkracht. Wie gaat dat handhaven. Trouwens wat is Windkracht 7, ergens tussen 27 en 33 knopen, vlagen niet meegetelt. Dus waar is de grens. Zul je Politie met windmetertjes aan de kant zien staan ? denkt het niet. Voor de overheid is het makkelijkste om dingen gewoon algemeen te verbieden. Wij moeten er dus zelf voor zorgen, dat er op een redelijke manier gekite word. Verders moet er voor ieder ongeluk een goede analyse komen. Een voorstel zou kunnen zijn dat bv. het NKV meteen database over ongelukken begint en deze geconsulteert word als er met de overheid gepraat word. Als er aangetoont kan worden, dat kitesurfen niet gevaarlijker is dan andere sporten (dus niet meer slachtoffers, en die ongelukken die gebeuren ook met fatsoenlijk gedrag niet hadden kunnen voorkomen) zijn we een stap verder in richting zwart wit verbieden
|
|
|
semen
|
Wonis , je stelt helemaal niks voor.
|
|
|
FLOF
|
...en Semen is Engels voor zaad.... Laat Wonis toch een stelling poneren. Wat een hoop infantiele en op emoties berustende reacties hier zeg, de tering. Een verbod is niet goed, verboden zijn nooit goed. Maar een stukje (zelf)regulering is dan weer wel ok. Bij ons mogen alleen leden varen, herkenbaar aan lycra's. Leden zijn allemaal bekend met elkaar, dus iedereen spreekt elkaar aan. Geen lid=geen lycra=niet varen= doei. Gevolg, bij ons gebeurt er nooit iets ernstigs. Dus: ik pleit voor meer toezicht op spots. Overleg met gemeente, maak er een erkende spot van en reguleer deze (zijn we ook gelijk van alle Duitsers af (grinnik_kitesmiley) )
|
|
|
Buur
|
Laatmaar..... Ik hoop dat het komend weekend 7+ bfr waait.
Verdiep je eerst in de sport en de cultuur....
|
|
|
marcelca
|
...en Semen is Engels voor zaad.... Laat Wonis toch een stelling poneren. Wat een hoop infantiele en op emoties berustende reacties hier zeg, de tering. Een verbod is niet goed, verboden zijn nooit goed. Maar een stukje (zelf)regulering is dan weer wel ok. Bij ons mogen alleen leden varen, herkenbaar aan lycra's. Leden zijn allemaal bekend met elkaar, dus iedereen spreekt elkaar aan. Geen lid=geen lycra=niet varen= doei. Gevolg, bij ons gebeurt er nooit iets ernstigs. Dus: ik pleit voor meer toezicht op spots. Overleg met gemeente, maak er een erkende spot van en reguleer deze (zijn we ook gelijk van alle Duitsers af (grinnik_kitesmiley) ) gohh hebben jujllie dan het water gehuurt of gekocht of hebben jullie het strand gehuurt of gekocht laat ik erg duidelijk zijn ik ben zeker voor regulering maar alleen kunnen mogen varen als je ergens lid van bent , sorry hoor maar dat kan er bij mij niet in, blij toe dat er maar weinig plaatsen zijn die dit hanteren... ik kite nu 6,5 jaar en weet aardig waar mijn grensen liggen ( ja ik ben er ook wel is overheen gegaan ) Ik vaar heel vaak met de zelfde mensen op dezelfde plaats, hier hebben wij ook een zelfregulering ( nee je hoeft er geen lid van te worden ), wij varen daar en iedereen die is welkom, maar we geven wel tips hoe je het makkelijkste daar kan oplaten, het water ingaan ed.., lijkt het ons niet veilig dan spreken we die persoon erop aan... ook bij ons is nog nooit iets ernstigs gebeurd maar dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren net zoals bij jullie.... Vid het prima als jullie zo`n clubje willen hebben, maar ik vind het persoonlijk belachelijk als ik ergens kom dat ik niet zou kunnen varen omdat je toevallig geen lid bent, ben benieuwd of jullie dat ook hanteren als er een buitenlandsewereldtopper bij jullie komt varen, zeggen jullie dan ook je moet wel een lycra aan van ons anders kom je het water niet op... grtz marcel
|
|
|
FLOF
|
Vid het prima als jullie zo`n clubje willen hebben, maar ik vind het persoonlijk belachelijk als ik ergens kom dat ik niet zou kunnen varen omdat je toevallig geen lid bent, ben benieuwd of jullie dat ook hanteren als er een buitenlandsewereldtopper bij jullie komt varen, zeggen jullie dan ook je moet wel een lycra aan van ons anders kom je het water niet op...
grtz marcel
Tsja Marcela, heb de loterij gewonnen en heb een privé strand ;-) Nee, ff serieus, is gemeente beleid, kan ik ook niets aan doen. Gaat me ook helemaal niet om het dichtgooien van spots en het verbieden van toegang voor anderen. Het gaat me meer om zelfregulering, zoals jij ook al aangeeft. Als mensen zich verantwoordelijk gaan voelen voor een kitespot zullen ze dwazen ook eerder aanspreken. Of dat nu op de Slufter is, op Kessenich of weet ik veel waar. ...en daar moeten we gewoon meer naartoe. Als iemand nieuw is op een spot en hij/zij heeft niet het fatsoen even rond te kijken en te vragen, stap er dan zelf even op af. Wel zo prettig. enne...je voorkomt het toch niet altijd helemaal dat er brokken komen, maar zoveel mogelijk beperken scheelt alweer. Ik bedoel, op je bek gaan tijdens een trick kan altijd, maar over het strand gesleurd worden omdat je een te grote kite, in het windvenster de verkeerde kant oplaat, ja dat zou niet moeten mogen. Fukkk, wat zijn we weer aan het poldermodellen hier, de groeten, het waait, ik ga varen (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
DaRipper
|
En juist die mannen zoals jij zijn de laatste jaren verongelukt... Wat zijn we weer agressief he Hoezo? Leg eens uit waarom dat aggressief is. De feiten liegen eenmaal niet....
|
|
|
marcelca
|
Vid het prima als jullie zo`n clubje willen hebben, maar ik vind het persoonlijk belachelijk als ik ergens kom dat ik niet zou kunnen varen omdat je toevallig geen lid bent, ben benieuwd of jullie dat ook hanteren als er een buitenlandsewereldtopper bij jullie komt varen, zeggen jullie dan ook je moet wel een lycra aan van ons anders kom je het water niet op...
grtz marcel
Tsja Marcela, heb de loterij gewonnen en heb een privé strand ;-) Nee, ff serieus, is gemeente beleid, kan ik ook niets aan doen. Gaat me ook helemaal niet om het dichtgooien van spots en het verbieden van toegang voor anderen. Het gaat me meer om zelfregulering, zoals jij ook al aangeeft. Als mensen zich verantwoordelijk gaan voelen voor een kitespot zullen ze dwazen ook eerder aanspreken. Of dat nu op de Slufter is, op Kessenich of weet ik veel waar. ...en daar moeten we gewoon meer naartoe. Als iemand nieuw is op een spot en hij/zij heeft niet het fatsoen even rond te kijken en te vragen, stap er dan zelf even op af. Wel zo prettig. enne...je voorkomt het toch niet altijd helemaal dat er brokken komen, maar zoveel mogelijk beperken scheelt alweer. Ik bedoel, op je bek gaan tijdens een trick kan altijd, maar over het strand gesleurd worden omdat je een te grote kite, in het windvenster de verkeerde kant oplaat, ja dat zou niet moeten mogen. Fukkk, wat zijn we weer aan het poldermodellen hier, de groeten, het waait, ik ga varen (grinnik_kitesmiley) Mijn excuses, dat wist ik niet, wist niet dat het een verordening van de gemeente was.... dacht eigenlijk dat jullie een vereniging hadden opgericht en zelf dit hadden verzonnen vandaar mijn iets wat ( te ) felle reactie... Er is idd maar 1 manier om zo veel mogelijk ongelukken te voorkomen en dat is elkaar in de gaten houden en elkaar op dingen aanspreken, 100 % voorkomen kan je niet maar je kan hiermee wel dingen terugbrengen... Het ibeste voor een kiter is zelf ook is ten rade te gaan of je met je materiaal en kunnen op dat moment het water op kan gaan. wat ik doe met extreme wind : Voor het optuigen : - altijd de windkracht meten - meestal een minuut of 15 wachten of er extreme windvlagen tussen zitten - overleggen met andere kiters die er langer zijn of het de hele tijd zo al is of dat het harder was - kijken waar andere mensen mee varen ( maat van kite ) - eerst mijn lijnen uitleggen zodat ik nog meer tijd heb om de wind in de gaten te houden Voor het varen : - lijnen controleren ( geen knoopjes bijvoorbeeld ) ( dit doe ik al bij het uitlopen ) - lijnen controleren of ze goed aangesloten zitten - safety controleren of die goed werkt ( gebruik een wichard ) - iemand uitzoeken die goed kan oplaten en duidelijk afspreken bij welk teken die los moet laten - bij extreme wind zoals afgelopen zondag laat ik mezelf vasthouden aan mijn trapeze, en mee lopen naar het water Lijkt erg veel allemaal maar dit voorkomt een hoop ellende, en ook ik ben wel is over een grens gegaan maar gelukig was dit wel altijd op het water als ik soms lees dat mensen hun kite oplaten en er achter komen dat de lijnen niet goed zitten , dat begrijp ik gewoon echt niet ( dat is nonchalance ), ik heb in 6,5 jaar nog nooit voor elkaar gekregen om mijn lijnen verkeerd aan te sluiten..... nou iedereen voorzichtig aan want ik ga straks ook maar weer het water op grtz marcel
|
|
|
Ondabeach
|
haha wanneer ga ik mijn 6 & 9m3 gebruiken dan? Gewoon verantwoording terug bij de mensen zelf.. Dat staat ook in een verkiezings programma van.... Op het strand elkaar aanspreken en niet geheel onbelangrijk, HELP ELKAAR!
|
|
|
marcelca
|
vooral dat HELP ELKAAR
helaas ontbreekt dit nog wel is op verscheidene plekken
kom je de kant op met je vlieger in de lucht staan er mensen elkaar aan te kijken zal ik hem helepen of niet ( nee niet onder onze vaste groep )
sterker nog bij harde wind hoeven wij niet eens te rvagen of je even vast gehouden kan worden maar is dit gewoon standaard ( safety for all ) ook als je ruim 6,5 jaar kite...
zou willen dat meer mensen is om zich heen keken als mensen willen oplaten en landen
ps. ik en zeker niet voor een verbod met bepaalde windkrachten want ben van mening als je goed materiaal en het juiste kunnen hebt dat je goed kan varen ook met harde wind.....
ik vaar zelf met mijn 8,5 tot zo`n 37 knopen ( gemeten op de kant ) als hethierboven komt dan heb ik ook een probleem, hier heb ik gewoon niet het materiaal voor en blijf ik dus op de kant , gelukkig waait het niet vaak harder dan 37 knopen...
tuurlijk heb je risico`s met dit soort wind maar denk de meeste mensen die met dit soort weer KUNNEN varen die hebben ook het materiaal hiervoor
grtz marcel
grtz marcel
|
|
|
altijd gelijk
Gast
|
Bepaalde locaties waar nauwelijks ruimte is voor evt fouten zou je moeten verbieden, dus spots waar je half in het water moet staan omdat er simpelweg geen ruimte is moeten verboden worden. Veel spots aan het ijsselmeer zullen dan het haasje zijn.
|
|
|
huib
|
Hieronder stukje over bergbeklimmen in Zwitserland:
De Zwitserse Bergrettungs-Unternehmungen (REGA, Alpine Rettung SAC, Air Zermatt, etc.) zijn in 2005 in totaal 1836 personen in de bergen te hulp geschoten.
Dat is een toename van 20 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Vijf procent van de geredden was van Nederlandse nationaliteit.. 96 slachtoffers konden alleen nog dood geborgen worden. Dat is een afname van 11 procent als je het vergelijkt met 2004. Markant is de toename bij het aantal verongelukte (toer)skiërs en dodelijke lawine-slachtoffers.
DENK je dat ze nu ook bergbeklimmen gaan verbieden (96 doden in 2005) in Zwitserland?
Er zijn in Zwitserland wel skigebieden waar je niet offpiste mag skien als je niet de juiste uitrusting bij je hebt. Staat er bij de lift een poortje wat alleen open gaat als je jouw lawinezender aan hebt. Maar als je dan eenmaal door het poortje bent is het op eigen risico. In ieder geval haal je op deze manier de helft van de onvoorbereide mensen eruit. Weer zo'n heerlijk generaliserende uitspraak, man je lijkt wimt wel...
Volgens mij is het Wim!
|
|
|
wantjeweet
Gast
|
als je wilt kiten moet je dat gewoon doen, ongeacht de weersomstandigheden.
Maaarrr doe het alsjeblieft wel verstandig!
|
|
|
Petteflat
|
.... Je kan tot ca.50 knopen (8-9 bft) kiten....
Veel success dude. 50 knopen is trouwens windkracht 10 (sealedlips_kitesmiley)
|
|
|
WaZuP
|
Dit slaat werkelijk nergens op ik hou juist van harde wind liefst 6+ want dan wordt het vette lol helemaal als je een crossbow 9 hebt!
Er is echter EEN GROOT GEVAAR dat harde wind met zich meebrengt en dat is kleine kites + vlagen en dat gaat niet goed samen, zo zijn er ook mensen overleden.
Geen probleem om te kiten met die wind maar denk er wel 3 KEER over naar of jou niveau wel hoog genoeg is zoiets moet je opbouwen met ervaring.
Kiten is juist een heerlijk vrije sport en dat moet zo blijven. Je pushed jezelf met de elementen en dat brengt altijd risico's met zich mee maar t mooie met kiten is dat je met een beetje gezond verstand de kans op ongelukken nihiel is, en dan nog een keer voor de mensen zonder beetje gezond verstand.
-Zorg dat je spot veilig is. -niet in ondiep water en dicht bij de kant kiten -zorg dat je precies de weersvoorspellingen weet en hou het weer in de gaten. -kom je op een onbekende spot vraag locals naar eventuele gevaren. -Ken je materiaal -Ken jezelf
Als dit allemaal in orde is heb je denk ik een hele kleine kans dat er iets met je kan gebeuren Snap je dus ook meteen dat al die ongelukken van de laatste tijd gewoon echt nergens over gaan.
|
|
|
WaZuP
|
Hey dude ken toevallig mensen die vroeger met een x4 8m en rond de 85 kg met 45 knopen kiten
zelf heb ik in 45 knopen gestaan met een crossbow 7 en kan je vertellen dan ben je nog lang niet overpowerd dus ga eens kiten ipv berichtenb sturen over dingen die je nog nooit hebt gedaan
|
|
|
RonnieRotonde
|
gezond verstand en sociale controle + besef van eigen kunnen
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
gezond verstand en sociale controle + besef van eigen kunnen
Mee eens, echter blijft het feit teveel kiters, met ook weer andere gedachten. Kijk als ik dan weer dit soort dingen lees met 45knopen kiten, dan zou ik zeggen dat dat niet normaal is. Echter die meneer vind van wel, en zo blijf je bezig?
|
|
|
KiteDemon
|
Kiteverbod bij windkracht 7 en hoger!
Ik zal het kort houden.........
Wie zoiets verzint is geen kiter!!! .....Maar hoogst waarschijnlijk een gemeentelijk ambtenaar.
|
|
|
zagy
|
helemaal mee eens, rot op met dat domme verbod en deze domme discussie. Hebben jullie niks beters te doen? Met elke gevaarlijke sport vallen er doden, zo ook met kiten. Lullig voor de slachtoffers maar het is de simpele waarheid. En kiten met een 16 in 6 bft is gevaarlijker dan met een 6 in 8 bft, dus wat nou verbieden, gewoon opletten.
Kom maar op met de 7+ bft, heb wel weer zin in een dikke vette kiteloop met mn 6 op korte lijnen.
|
|
|
mazzomrx
|
Verbod???? Als ik men zie gaan met zo'n wind dat ga ik er eigenlijk wel van uit dat men de ervaring en genoeg common sense heeft om dat veilig te doen.... Mij zie je in ieder geval niet met zo'n wind op het water (op dit moment)... (grinnik_kitesmiley)...ik geniet dan wel van het schouwspel en al het moois wat er op het water gebeurt....
|
|
|
Emiel
|
ik denk dat toch iedereen die kite wel een verantwoordelijkheids gevoel heeft en ermee stopt als hij zn kite niet meer kan houden. alleen kleine kinderen hebben bedtijd toch hehe..
|
|
|