En ja hoor we hebben er weer 1..

Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #50 September 08, 2006, 20:47:47
edit2Rapporteer  
Daar heb je een punt Erik, kunnen we die paal niet weg krijgen ? Bij vloed staat ie aardig in de weg te staan...
ErikB

Antwoord #51 September 08, 2006, 20:50:19
edit2Rapporteer  
Dat vind ik dus ook en dat het telkens maar goed blijft gaan verbaast me heb al aardige capriolen gezien bij die paal.

Ben er niet altijd bij maar ziet nog genoeg nono's hun kite oplaten en dan staat die paal nog geen 5 meter downwind.
Leon aero2
Gast
Antwoord #52 September 08, 2006, 21:44:40
edit2Rapporteer  
Yoh @rjen,

Ben ook wel eens bij slufer geweest. Relaxte spot, veel relaxte lui. Maar ziet daar ook "Johnnie de zelf kickers".

Maar dat je zegt dat beginners het moeten vragen ben ik niet met je eens.
Vaak hebben ze nog niet veel zelfvertrouwen, zijn verlegen, eigenwijs of zien gevaren nog niet.

Je hebt het tegen Arjen, maar kan het even niet laten!!!

Wat er hier vergeten wordt is dat het al die jaren eigenlijk nog goed gegaan is met beginners op de slufters omdat de locals zo bijdehand zijn om ze juist te mijden.
Als dit niet gebeurde kon je de hele situatie uit je hoofd zetten, en hadden er allang flink gewonden geweest. En had de Slufter dus verboden gebied geweest.

Nu de gevorderden in eerste instantie uitgeweken zijn naar de Slufter, om beginners hun vrijheid te bieden. Worden de rollen nu ineens omgedraaid.
De locals proberen het allemaal nog goed te laten verlopen, en dit gaat eigenlijk nog tot op heden steeds goed. Enkel op een gegeven moment is het klaar.

En iedere jaar, wordt de frustratie groter. En trekken bussen vol met mensen die ooit is een vliegertje in hun handen hebben gehad naar de slufter. En ieder jaar weer halen de Locals mensen naar de Kant die eigenlijk allemaal niet wisten. Dus ook Duisters Fransen en etc.

Maar daar hoor je nooit wat over.

Sterker nog, ik denk als je alles bij elkaar optelt de laatse jaren dat de ReddingsBrigade zo jaloers zal zijn dat ze ook overwegen te gaan kiten. (maar dan wel bij het Autostrand)
 ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #53 September 08, 2006, 22:26:26
edit2Rapporteer  
Zoals ik al eerder zei hadden we dit al voorspelt toen het autostrand auto-af is gemaakt. Het is een mega-eind lopen, en je komt genoeg eigenwijze beginners tegen die dat zat zijn. Zelfs op Scheveningen waar ik regelmatig vaar zie je ze dit jaar steeds meer opduiken. En daar heb je nog een veel groter direkt gevaar: golfbrekers! (Naast stroming, haven ingang & tig andere watersporters)

Toen ik weg ging om een uurtje of 20:00 werd er weer een 12m2 opgepompt. Hij had geen andere maat kite, dus toch proberen. Het ging toen ook nog harder waaien want er kwamen buien aan...
Leon aero2
Gast
Antwoord #54 September 08, 2006, 22:39:48
edit2Rapporteer  
Zoals ik al eerder zei hadden we dit al voorspelt toen het autostrand auto-af is gemaakt. Het is een mega-eind lopen, en je komt genoeg eigenwijze beginners tegen die dat zat zijn. Zelfs op Scheveningen waar ik regelmatig vaar zie je ze dit jaar steeds meer opduiken. En daar heb je nog een veel groter direkt gevaar: golfbrekers! (Naast stroming, haven ingang & tig andere watersporters)

Toen ik weg ging om een uurtje of 20:00 werd er weer een 12m2 opgepompt. Hij had geen andere maat kite, dus toch proberen. Het ging toen ook nog harder waaien want er kwamen buien aan...

Ik snap je punt, maar het is en blijft toch van de gekke dat je daarlijk die spot moet inleveren omdat iemand te besodemieterd is om 20min. te lopen?
Passie

Antwoord #55 September 08, 2006, 22:46:00
edit2Rapporteer  
Ik stap net uit m'n bed dus heb even alle commotie gemist...

@ Oxymoron: Onzin dat ik mijzelf "de bom" vindt.

@ Alle andere druktemakers
Zoals Arno (Miwaus..) al zegt heb ik het met hempjes e.d. inderdaad over beginners. Als ik veel helmpjes op de Slufter zie is dat een raar gezicht. Raar, omdat de Slufter geen beginnersspot is!! En helemaal raar als het van die wezenlozen zijn met spullen waarmee je de halve wereld in 3 seconden mee kan ombrengen!! De Slufter kan gevaarlijk zijn, dat weten dat soort gasten niet. Die stappen gewoon met een hoog voorhoofd het water in en zien dan wel waar het mis gaat... Dat lijkt mij niet de bedoeling. Voor de beginners is er het Autostrand, helemaal super daar om te leren. Ik heb het daar ook geleerd en had er eigenlijk nog even moeten blijven Wink maar ja,.. daar doe je nu ook niets meer aan. Ga het daar dus lekker onder controle krijgen en kom dan een keertje kijken op de Slufter als je dat zo nodig wilt.

IS ook een beetje onzin.
Ik weet dat veel beginners met helm varen.

Maar ik denk dat ik geen beginner meer ben. railey, s-bend en zo..

en ik draag toch soms echt wel 'n helm.. Zou ik dan daar niet kunne varen??
Bodhi

Antwoord #56 September 08, 2006, 23:10:06
edit2Rapporteer  
"Maar ik denk dat ik geen beginner meer ben. railey, s-bend en zo.. en ik draag toch soms echt wel 'n helm.. Zou ik dan daar niet kunne varen??"

Je snapt het verhaal niet...
~Dirk~

Antwoord #57 September 08, 2006, 23:16:07
edit2Rapporteer  
Jezelf helemaal vol hangen met protectiegear en dan denken dat je gevrijwaard blijft van ellende......hoe naïf kan je zijn!!!

Na goed bedoeld advies toch het water op gaan......hoe eigenwijs kan je zijn!!

Enige manier om dit soort figuren tegen zichzelf in bescherming te nemen na diverse waarschuwingen is de lijnen door snijden.

Ik ben nog steeds van mening dat deze sport niet voor iedereen is weggelegd, hoe veilig het materiaal ook wordt gemaakt.

We varen al jaren op een kluitje bij de Slufter, en de de meest radicale stunts vliegen je om de oren maar er is nog geen incident gebeurd in al die jaren onder de locals. Dit heeft allemaal te maken met de kontrole die de kiters hebben.
Om veilig en verantwoord bij de Slufter te varen heb je nou éénmaal een bepaald niveau nodig, kennis van de spot en gezond verstand!!! Heb je dat niet dan is het autostrand the place to be, en kan je beter wegblijven bij de Slufter.

Je eerste punt vind ik onzin, als ze dat werkelijk denken heb je gelijk, maar ik denk dat de meesten het zien als xtra veiligheid maar kunde en gezond verstand komt natuurlijk op de eerste plaats. Ik vind alleen dat het dragen van protectie altijd zo in het negative word getrokken terwijl dat gewoon niet zo is.

Ja en het doorsnijden van lijn lijkt me dan toch iets wat je doet in het uiterste geval, als de persoon echt gevaarlijk is en niet voor reden vatbaar. Maar het zal de sfeer niet verbeteren lijkt me.

Je laatste punt is volgens mij meer geluk dan iets anders.
Hoewel er idd een heel hoog niveau is bij de genen die daar varen gaat een radicale trick ook bij hun wel eens mis, meestal kunnen ze het door hun hoge niveau ook dan nog zo beheersen dat er niets gebeurd maar dat het een keer mis gaat is een kwestie van tijd.
Maar goed als je er voor kiest om je tricks in de drukte te doen vind ik het geen probleem, de genen die dat niet zien zitten gaan gewoon iets verder weg varen(ruimte zat)

@ Bodhi, ik ken je verder niet maar je kwam in je post een beetje zo over.

Dat idee van ErikkieSLE over die Lycra's lijkt me nou een erg goed plan.
Maakt veel duidelijk en kan ook veel elende voorkomen.

En die paal moet maar eens weg.
Ik ga eerst een maandje op vakantie maar als ik weer in Nederland ben en hij staat er nog kom ik wel een keerje met een generator en een slijptol.
Zo te zien is die paal volkomen nutteloos, een overblijfsel van werkzaamheden of zo
Leon aero2
Gast
Antwoord #58 September 08, 2006, 23:32:32
edit2Rapporteer  
@ Oxymoron,  ruimte zat?

Helaas juist niet? Doordat je die ruimte verspeeld aan beginners.
Bodhi

Antwoord #59 September 08, 2006, 23:49:07
edit2Rapporteer  
Quote van ErikkieSLE
"Prima oplossing zou zijn een paar lycra's die locals dragen.(slufterhufter)
Beetje reclame erop van NKV Eurofun of andere gegadigen.

En we hebben een eigen local police.
Zie je gevaarlijke situatie's gelijk ingrijpen."
Er varen al 2 beulen met een Slufter lycra!! Moeten ze alleen geen pro gaan worden, zijn we het toezicht kwijt... En als ze zo doorgaan...
ErikB

Antwoord #60 September 08, 2006, 23:58:29
edit2Rapporteer  
Als er nu 5 lycra's komen fluor geel of maak niet uit welke kleur.
Wel 5 dezelfde.
En dan met elkaar wisselen een beetje.
Zodat we allemaal een beetje Ambassadeurs zijn van de slufter en kiten in het algemeen.

Dan zijn we herkenbaar voor kiters die nieuw zijn en vragen hebben.
En beginners kunnen we toespreken daar waar nodig.

Zat te denken 5 lycra's gratis geleverd door Eurofun.

En NKV zorgt ervoor dat ze bedrukt worden.

Als ik op het jaarverslag kijk van de NKV staat er

Financiën

De penningmeester licht de huidige financiële situatie toe, die goed is. Er is genoeg geld in kas om de dingen te doen die nodig zijn.
Dus dat moet geen probleem zijn. ThumpsUp

Heb nog wel een generator en een slijptol dus die paal is eigenlijk ook geen probleem.

Leon aero2
Gast
Antwoord #61 September 09, 2006, 00:16:18
edit2Rapporteer  
Als er nu 5 lycra's komen fluor geel of maak niet uit welke kleur.
Wel 5 dezelfde.
En dan met elkaar wisselen een beetje.

Dan zijn we herkenbaar voor kiters die nieuw zijn.
En beginners kunnen we toespreken daar waar nodig.

Zat te denken 5 lycra's gratis geleverd door Eurofun.
En NKV zorgt ervoor dat ze bedrukt worden.
Zat toch geld in die pot van de NKV dus dat kan dan mooi en goed besteed worden. ThumpsUp

Heb nog wel een generator en een slijptol dus die paal is eigenlijk ook geen probleem.

hahaha yep, wegslijpen dat ding....
dkite

Antwoord #62 September 09, 2006, 02:10:22
edit2Rapporteer  
Beetje enge discussie dit hoor...

Het autostrand was donderdag niet minder gevaarlijk dan de slufter. Want bij NW of N komt de wind over de maasvlakte en is ie vlagerig als de nete. Hij ging van 15 naar 25 knopen in luttele seconden. Daar heb je op de slufter een stuk minder last van....

Maar goed ik begrijp dat de locals het druk vinden op de slufter met name in de kom (waar het lekker vlak is en minder stroomt...ala autostrand?).

Wat betreft protectie:
Diegene die wel eens hun ribben hebben gekneusd of gebroken weten dat het dragen van een impactvest je een hele hoop ellende kan besparen (en dan hoef je niet enkele weken/maanden kiten te missen).
En bij hoge golven (hoog water op slufter) is een helm ook niet verkeerd. Want niet alleen een leash zorgt voor een board dat achter je aan komt. Ook een golf kan die plank lekker door je hersenpan jagen.

In mijn ogen is protectie dragen geen teken van beginner maar meer een teken van gezond verstand...
KiteDemon

Antwoord #63 September 09, 2006, 02:29:41
edit2Rapporteer  
Okay dan......de hele kern van deze topic heeft per definitie niet echt te maken met beginner of gevorderden, maar meer of je je koppie kan gebruiken of niet. Met een beetje gezond verstand is het niet zo moeilijk om in te schatten dat de Slufter echt geen beginnerspot is.
Ik ken beginners die absoluut wel weten waar ze mee bezig zijn, en zich ook bewust zijn dat ze de ervaring nog niet in huis hebben om bij bepaalde spots of condities te varen. Gelukkig hebben ze wel al enige kennis om een redelijke inschatting te maken. Dus ik ga echt niet alle beginners over één kam scheren.
Het zijn die eigenwijze sukkels die het verzieken voor de rest en zichzelf!!
Als je zelf nog niet de juiste inschatting kan maken, en een erg waardevol advies in de wind slaat, dan ben je echt nog niet rijp voor deze sport!! En een juiste spotkeuze hoort daar ook bij. Waarom beginnen er de laatste jaren zoveel domme figuren aan een sport als kiteboarden??? ThumpDown

Nino

Antwoord #64 September 09, 2006, 02:35:59
edit2Rapporteer  
..Ok dus we moeten eigenlijk iets bedenken om de beginners met helmen te onderscheiden van de gevorderden met helmen. Is een rode "L" op de helm en/of de kite misschien een goed idee?
~Dirk~

Antwoord #65 September 09, 2006, 03:14:40
edit2Rapporteer  
@ Oxymoron, ruimte zat?

Helaas juist niet? Doordat je die ruimte verspeeld aan beginners.

Nou iets door varen naar achter en er ligt letterlijk een zee van ruimte hoor
Buur

Antwoord #66 September 09, 2006, 03:16:13
edit2Rapporteer  
Ik kan alleen maar zeggen dat het niet raar is!!! steeds meer nono's
Pasgeleden stonder er 8 of meer gelejassen op oostvoorne, en een aantal andere... dat is dus 8 x 3 = 24 + 10 ofzo, is 34 personen die na een dagje denken dat ze kunnen varen, dat keer 5 maanden waarbij er gemiddeld 8 dagen echt goede wind is.. kom je uit op minimaal 1350 mensen die denken dat ze kunnen kiten...
daarvan nemen er nog 100 een extra les, 200 vinden het te duur en twijfelen nog steeds 50 stoppen er mee... blijven er 1000 over die op oostvoorne zelf, of op de slufter komen klooien.... en alle andere plekken in het land natuurlijk....  De helft daarvan moeten eigenlijk nog een dag of 2 les hebben... en dat mogen de locale kiters doen, gratis en voor niets, Het probleem ligt niet bij de beginners maar bij de mensen die de sport te toegankelijk maken!!!
Als je docent zegt, je weet nu hoe het moet.... dan kan je toch alleen verder leren, een DOCENT mag en kan dat toch bepalen en heeft toch gelijk want zo iemand liegt toch niet!! (sealedlips_kitesmiley)

Ps.. dit gaat niet over de mensen die wel goed en gedegen les geven!! 
slufterhufters.com

Antwoord #67 September 09, 2006, 03:57:48
edit2Rapporteer  
Lees de posts maar eens goed door bij deze link.

http://kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2331754
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #68 September 09, 2006, 17:29:34
edit2Rapporteer  
Heb het ff vluchtig gelezen, en zij gooien het op veiliger materiaal. Onzin. Zelfs met een Volvo overleef je een aanrijding niet boven de 150 km/uur! Het ligt aan diegene die het rechter pedaal bedient.

Eeerst nadenken! Waar varen anderen mee (welke maat, wat voor postuur hebben ze?), is de widn vlagerig?

En als locals/ervaren kiters advies geven hier eens goed over na denken i.p.v. een bijdehandte opmerking of grote bek!
slufterhufters.com

Antwoord #69 September 10, 2006, 00:50:12
edit2Rapporteer  
Ze gooien het niet op veiliger materiaal maar doordat kites veiliger worden en dan met name de Bows door hun grote depowermogelijkheid.
Daardoor krijgen de kiters het idee dat ze elke wind aankunnen.
Ik maak ze mee in de winkel, sommige denken dat als ze maar een veilige kite hebben ze alles ermee kunnen doen.

Voor de rest ben ik het met je eens, welke veiligheid je ook hebt het hangt of staat met het denken en handelen van een kiter.

Tuur!

Antwoord #70 September 10, 2006, 04:01:26
edit2Rapporteer  
Niet alleen Sluftah..

http://www.hanglos.nl/asp/for/topic.asp?forumid={6EB259D8-B240-48AF-848E-864D1DC09BEE}&pagenumber=1
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.