Idefixe
|
Wat moet je nu met een 5e lijn op een recon2 systeem??????????
|
|
|
Snowman
|
Ja waarom een 5e lijn op recon 2.???
Heb zelf wel al snel een bypassleash erbij gekocht voor het geval dat recon 2 niet (goed genoeg) werkt.
Theo
|
|
|
michielvgeel
Gast
|
5th lijn is niet alleen veiligheid 5th lijn kan je je kite verder mee depoweren door het strakker te zetten of verder aan te trekken(ala ss 06 bar) daarmee kan je hem verder depoweren kijk de 100% die slingshot belooft is bull shit net als bow's met100 %
ik weet niet precies hoe dat met die lijn die over de te loopt van de recon2 kites werkt kwa waterstart maar daar zou je met 5th lijn nog wel voordeel zou hebben
aleen (als ik recon2 goed ik mijn hofdt begrijp hoor) kan je je leash beter niet vastkunnen maken aan je 5th mischien omdat hij dan niet meer aan zijn stuurlijnen (achterlijnen) naar beneden komt mischien is een 5th die ergens bij de strap vast zit een id? daar zou je ook best een trimcleat kunnen maken lijkt me en daar kan je wel bij komen als je hem wil waterstarten
|
|
|
RoyE
Gast
|
Zo te horen heb je er weinig van begrepen, ga nu niet zelf zitten prutsen aan je veiligheidsysteem. Koop er gewoon een kleinere kite bij. Bovendien scheelt een 5de lijn niet heel veel in bereik, zeker niet in het bovenste bereik!
|
|
|
Benjaminned
Geen avatar
|
Vraagje over het monteren van een Leash aan je recron systeem. Dit is dan geen handlepass leash toch? Jullie bedoelen als ik het goed begrijp een leash aan een van de stuurlijnen zodat je unhooked de kite niet kwijt bent??
Groet,
Benjamin
Ps. Wat is een slimme oplossing als ik een soort van handle pass leash wil maken op recron 2?
Txs
|
|
|
Snowman
|
Vraagje over het monteren van een Leash aan je recron systeem. Dit is dan geen handlepass leash toch? Jullie bedoelen als ik het goed begrijp een leash aan een van de stuurlijnen zodat je unhooked de kite niet kwijt bent?? Bedoel ik in ieder geval wel ja. Zie hieronder zoals ik het gebruik: Tell me if I'm wrong Wat is een slimme oplossing als ik een soort van handle pass leash wil maken op recron 2? Weut ik nie....
|
|
|
X2Nick
|
Hmmm... is dat wel zo handig op je stuurlijn (geschokt_kitesmiley)? Volgens mij als je nu unhooked bent en je laat je bar los gaat je kite in een 5 dubbele kiteloop... (geschokt_kitesmiley) of ben ik nou gek? (sealedlips_kitesmiley)
|
|
|
Tom
|
Die leash zit niet goed! Als het een bypass leasch is moet hij aan beide stuurlijnen vast zitten onder het ringentje!!! En 5e lijn gaat niet sow jut forget it. je komt er alleen maar mee in de knoop te zitten en recon werkt wel oke
|
|
|
drifter
|
als je een handle pass leash erop wilt hebben, moet je die aan je chickenloop vastmaken. Niet op die manier van de foto.
Wil je een leash voor de veiligheid, zodat je je kiten niet kwijt kan raken, dan moet je een cabrinha bypass leash kopen. Die maakt je vast aan de 2 balletjes op de zijlijnen. Als je de bar loslaat, of je quickrelease trekt, dan trekt die bypass leash de recon in werking en komt je kite als een veertje uit de lucht.
|
|
|
Snowman
|
X2Nick, Tom, bedankt voor de reacties. Niet goed dus ? Let op foto is niet handle pass leash maar puur een leash om je kite niet kwijt te raken als je kite los gooit (bijv. met QR).
Overigens werkt Recon 2 niet altijd optimaal. Heb paar keer geoefend. Hierbij 1 keer nadat kite bij vlagerig wind (kite op 12 uur) viel en bij val omklapte. Ondanks dat ik Recon 2 boel liet losschieten bleef de kite vol wind pakken en op spanning. Hoefde toen net niet QR te trekken want kon hem nog wel houden maar echt blij (lees vertrouwen in materiaal) was ik niet met deze situatie.
|
|
|
Arnie26736
|
Bedankt voor de reacties, dus k moet mijn handlepass leash zo doen ??
|
|
|
cabrir
Gast
|
Maar wel vaag dat carbina met de 2006 c-shapes wel met een bar kwamen die een 5th lijn heeft. Schijnbaar is dat dan toch beter.
|
|
|
drifter
|
ja aan dat gele loopje. misschien aan dat ringetje boven dat loopje. Wel effe je tapout op ride zetten! Alhoewel, Als je mispaast klapt je bar tegen de tapout en gaat recon in werking. Als dat hard genoeg gaat. Weet niet of dat gunstig is.
Ik weet niet wat voor leash je hebt, maar dat moet wel een stevige zijn als je gaat paasen. En die kan beter achter op je trapeze zitten. Maar dat moeten de echte rambo's hier maaar vertellen, heb ik niet zoveel verstand van.
|
|
|
Arnie26736
|
Bedankt, die hp leash doek achter me trapeze Als je gaat passen op de launch en recon gaat in werking , dan kun je steeds weer overnieuw beginnen met die lijnen der aan vast maken, dus k denk dat het niet zo goed idee is.
|
|
|
Tom
|
Die hp leash moet niet door je loopje zoals je hem getekend heb he! Hij moet aan het gele loopje maar wel helemaal vrij! En bij een by pass leash moet je van die lijntjes hebben gekregen cm of 20 die je aan je leash kan bevestigen en aan beide stuurlijnen. Als je nu aan je QR trekt activeert je leash maar aan 1 kant recon.. niet echt sfe dus moet aan beide kanten gebeuren wil je al je power droppe!
|
|
|
Arnie26736
|
Die hp leash moet niet door je loopje zoals je hem getekend heb he! Hij moet aan het gele loopje maar wel helemaal vrij! En bij een by pass leash moet je van die lijntjes hebben gekregen cm of 20 die je aan je leash kan bevestigen en aan beide stuurlijnen. Als je nu aan je QR trekt activeert je leash maar aan 1 kant recon.. niet echt sfe dus moet aan beide kanten gebeuren wil je al je power droppe!
Tot hier snap ik je verhaal even niet meer : Als je nu aan je QR trekt activeert je leash maar aan 1 kant recon.. niet echt sfe dus moet aan beide kanten gebeuren wil je al je power droppe!
|
|
|