Kite-Aware Team

drifter

Antwoord #150 September 14, 2006, 00:46:46
edit2Rapporteer  
ja maar in feite wordt het idee van kite-aware al toegepast als je kijkt naar katwijk en noordwijk.
Daar stikt het van de ''sociale controle'', komen ook niet veel buitenstaanders.
In tegenstelling tot oostvoorne, slufter en brouwersdam.
KiteDemon

Antwoord #151 September 14, 2006, 00:50:37
edit2Rapporteer  
opvallend in deze lijst is dat bij de 'probleemspots' er veel aanmeldingen zijn. Iedereen is zich dus wel degelijk bewust van het nut en wil zich inzetten voor zijn/haar spot.  KLASSE !

Eigenlijk ook niet meer dan normaal. Die spots hebben dan ook de grootste populatie kiters.
KiteDemon

Antwoord #152 September 14, 2006, 00:55:46
edit2Rapporteer  
ja maar in feite wordt het idee van kite-aware al toegepast als je kijkt naar katwijk en noordwijk.
Daar stikt het van de ''sociale controle'', komen ook niet veel buitenstaanders.
In tegenstelling tot oostvoorne, slufter en brouwersdam.

Nog beter voorbeeld is Scheveningen. Daar loopt het ook allemaal prima en kan je als buitenstaander gewoon varen zonder verplichte lycra's of lidmaatschappen.
Jammer dat het allemaal zo ver moest komen dat er verplichtingen moeten worden opgelegd om gebruik te maken van een stukje water.
KiteDemon

Antwoord #153 September 14, 2006, 01:08:02
edit2Rapporteer  
BTW, wat we allemaal zeker niet uit het oog mogen verliezen is de essensie van het kiteboarden.
Laten we niet vergeten dat je zeker niet alle kiters over één kam kan scheren. Te veel regels en restricties zijn gewoon killing hiervoor. Vergeet ook niet dat iedereen kiten op zijn eigen niveau en manier beleeft. Dus een belangerijke taak aan de kite-aware-members om ook hier rekening mee te houden en ook dit onderscheid te kunnen maken.

roelvdgun

Antwoord #154 September 14, 2006, 01:37:53
edit2Rapporteer  
hier nog ff logo voorbeeld
mazzomrx

Antwoord #155 September 14, 2006, 02:28:04
edit2Rapporteer  
BTW, wat we allemaal zeker niet uit het oog mogen verliezen is de essensie van het kiteboarden.
Laten we niet vergeten dat je zeker niet alle kiters over één kam kan scheren. Te veel regels en restricties zijn gewoon killing hiervoor. Vergeet ook niet dat iedereen kiten op zijn eigen niveau en manier beleeft. Dus een belangerijke taak aan de kite-aware-members om ook hier rekening mee te houden en ook dit onderscheid te kunnen maken.

ThumpsUp

Yep. Is heel erg belangrijk. Als je er niet open voor staat om aangesproken te worden dan houdt het snel op.....
Stanley

Antwoord #156 September 14, 2006, 02:29:15
edit2Rapporteer  

Lijkt mij niet meer dan logisch en dat zou een van de kern waarden binnen het team moeten zijn. Je gaat een crack niet verwijten dat hij overpowerd bezig is tijdens een beulsessie.
mazzomrx

Antwoord #157 September 14, 2006, 02:38:06
edit2Rapporteer  
Je gaat een crack niet verwijten dat hij overpowerd bezig is tijdens een beulsessie.

Ja maar ik vind het niet meer dan normaal dat de crack aangesproken wordt (wel op een manier zoals je zelf aangesproken wilt worden)  zodra hij een gevaar vormt voor de omstanders....en dan maar hopen dat de crack zich aangevoelen voelt...
linki
Gast
Antwoord #158 September 14, 2006, 02:41:04
edit2Rapporteer  
Wordt tijd dat het gaat waaien!!!!!!! (sealedlips_kitesmiley)
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #159 September 14, 2006, 03:17:18
edit2Rapporteer  
Nog beter voorbeeld is Scheveningen. Daar loopt het ook allemaal prima en kan je als buitenstaander gewoon varen zonder verplichte lycra's of lidmaatschappen.

Helaas zie je daar ook steeds vaker beginners, had het hier al gezegd. Gelukkig (nog) niets misgegaan. Maar het is onbegrijpelijk dat mensen op een spot zoals Scheveningen (evenals Slufter) denken dat je daar als beginner kunt oefenen.
jaN..
Gast
Antwoord #160 September 14, 2006, 03:34:58
edit2Rapporteer  
ik vind dat helegedoe maar niks(het zuigt) nou denken de mensen met lycra ja wij zijn de baas van deze spot dus ons kun je niks maken.
zeurpieten het is gewoon een gevaarlijke sport daar doet niemand iets aan je moet gewoon op jezelf letten
roelvdgun

Antwoord #161 September 14, 2006, 03:39:28
edit2Rapporteer  
maar het is juist het probleem dat somige mensen dat niet kunnen!
Lord of the Boards

Antwoord #162 September 14, 2006, 04:07:21
edit2Rapporteer  
jaN,

In principe verandert er helemaal niks. Elkaar aanspreken op onverantwoord gedrag, kiten in natuurgebieden, enz gebeurt nu ook al. We blijven gewoon een hoop lol houden met zijn allen en de mensen met een lycra zijn absoluut niet de baas. Zij hebben ook niet meer rechten dan andere kiters.

Het is alleen een middel om voor beginners, toeristen en onbekenden duidelijk te laten zien dat er mensen zijn die weten hoe het allemaal is geregeld op een spot. (ongeschreven) regels kunnen ze uitleggen. Het is makkelijk om op zo iemand af te stappen omdat je weet dat diegene ervoor gekozen heeft om aangesproken te worden. Zonder de lycra's weten onbekenden vaak niet wie ze moeten vragen, waardoor ze maar gewoon wat gaan doen.

Daarnaast komt het serieuzer over als je wordt aangesproken door iemand met zo'n hesje. Degene die wordt aangesproken weet dat iemand met een hesje de regels kent. Het is natuurlijk wel belangrijk dat we elkaar blijven respecteren en normaal behandelen.

Behalve voor de kiters zelf heeft het ook nog een voordeel richting de buitenwereld. Doordat we aan zelfregulering doen (en dat het werkt moeten we de komende tijd bewijzen) zien de overheden minder noodzaak om in te grijpen. En wat heb je liever. Dat we zelf ingrijpen of dat de overheid dat doet?

Vergelijk het met de stadswacht (hmmmm......... ). Ze waarschuwen je als je wat verkeerd doet, maar mogen je niet zomaar een bekeuring geven. Jij blij, zij blij!
brutus

Antwoord #163 September 14, 2006, 05:08:16
edit2Rapporteer  
Goed initiatief.
Toch jammer dat er zoveel mensen negatief zijn. Ben zelf van mening dat baat het niet schaad het niet een veel betere instelling is.
Je er gewoon bij neerleggen dat een ander het maar zelf moet weten hoe hij zich gedraagt is een lakse passieve houding.
Het gaat er ook om, om de sport voor een ieder zo veilig en plezierig mogelijk te houden en ervoor te zorgen dat de spots behouden blijven. Daarnaast is een persoon niet alleen een gevaar voor zichzelf maar ook voor de medekiters. Ja iemand kan ook in jouw lijnen terecht komen en je daardoor in een gevaarlijke situatie brengen.
~Dirk~

Antwoord #164 September 14, 2006, 12:53:08
edit2Rapporteer  
Super initiatief.
Waar ik alleen aan twijfel, gezien de vaarstijl van sommige cracks, hoe serieus ze worden genomen als ze nadat ze een kiteloop met HP over iemand in 10 cm diep water hebben gemaakt met lycra aan komen vertellen aan een Duitser dat hij niet overpowerd moet gaan varen en vervolgens van de duinen gaan af springen met hun kite
Stanley

Antwoord #165 September 14, 2006, 14:03:09
edit2Rapporteer  
ik vind dat helegedoe maar niks(het zuigt) nou denken de mensen met lycra ja wij zijn de baas van deze spot dus ons kun je niks maken.
zeurpieten het is gewoon een gevaarlijke sport daar doet niemand iets aan je moet gewoon op jezelf letten

Als team lid heb je een voorbeeld functie er staat nergens dat je moet gaan spelen.
Zie je mensen onverantwoord bezig zijn dan op een vriendelijke manier een beroep op hun gezond verstand doen. En dat het liefts door meerdere personen. Het is een utopie om te denken dat er straks geen incidencten meer zullen plaats vinden. In ondiep water kiten houdt het risico in dat mocht je vallen je iets breekt.
Als is het maar je ego Joepie
Stanley

Antwoord #166 September 14, 2006, 14:16:55
edit2Rapporteer  

Ja maar ik vind het niet meer dan normaal dat de crack aangesproken wordt (wel op een manier zoals je zelf aangesproken wilt worden) zodra hij een gevaar vormt voor de omstanders....en dan maar hopen dat de crack zich aangevoelen voelt...

Als de crack door meerdere mensen wordt aangesproken mogen we hopen dat het kwartje valt. Zoniet dat is dan erg jammer maar asl team lid weet jij dat je er alles aan gedaan hebt om hem op andere gedachten te brengen. Het is een feit dat je in elke sport idioten hebt alleen in de ene sport net wat meer dan in de ander.

En wees eerlijk eigenlijk moet er wel een steekje los zitten als je met een vlieger knetter hard boven het water hangt, maar geeft het geen geweldige kick.  ThumpsUp
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #167 September 14, 2006, 16:17:58
edit2Rapporteer  
En wat als die crack zijn kwartje niet valt en hij gaat het water op en verongelukt. De gemeente weet dat jullie er zijn. Jullie hebben dan de functie om mensen te waarschuwen. Gaat dit niet tegen jullie spelen? Of gaan jullie het zo regelen dat jullie niet verantwoordelijk kunnen zijn voor ongevallen. Want als puntje bij paaltje komt. Zijn jullie de wacht daar en moeten jullie mensen proberen te overtuigen om datgene niet te doen wat ze deden of wat ze van plan waren.

Dan wil ik wel weten wat er gebeurd als er iemand valt, been breekt ofzo(na het springen in ondiep water) er komt een trauma heli bij te pas. Jullie vertellen je verhaal aan die mensen van de heli. En dan vragen zij aan jou: Waarom heb je hem niet gewaarschuwd?

Wat zeg je dan? We hebben het gezegd maar die persoon wou niet luisteren en we konden hem niet tegenhouden omdat we dat niet mogen.
Dan zegt gemeente, dan geven we jullie de macht om mensen van het water te houden of we verbieden het daar.

Sorry jongens, ik zie er veel gaten in. Het is mij duidelijk wat julie willen doen maar ik wil het nog wel eens zien gebeuren in werkelijkheid!

Bestaat er de mogelijkheid niet om eens een proef te doen op 1 kitespot? Oké, de ene kitespot is de andere niet maar dit geeft al een idee. Probeer bij brouwersdam ofzo. Veel buitenlanders. Dan weet je ook ineens hun reactie. (De mijne weet je al Wink)

greetz
~Dirk~

Antwoord #168 September 14, 2006, 16:36:50
edit2Rapporteer  
Misschien is het wat om van eigenwijze kiters die niet voor reden vatbaar zijn een foto te maken en dan op een forum te plaatsen. Zeg maar een soort nationale schandpaal.
Lijkt mij iig niet leuk als je op die manier in een forum komt te staan  (shame_kitesmiley)
mazzomrx

Antwoord #169 September 14, 2006, 16:44:23
edit2Rapporteer  
En wat als die crack zijn kwartje niet valt en hij gaat het water op en verongelukt. De gemeente weet dat jullie er zijn. Jullie hebben dan de functie om mensen te waarschuwen. Gaat dit niet tegen jullie spelen? Of gaan jullie het zo regelen dat jullie niet verantwoordelijk kunnen zijn voor ongevallen. Want als puntje bij paaltje komt. Zijn jullie de wacht daar en moeten jullie mensen proberen te overtuigen om datgene niet te doen wat ze deden of wat ze van plan waren.

Volgens mij ben ik niet juridisch aansprakelijk te stellen op het moment dat ik een lycraatje aan heb en een waarschuwingsrol op me heb genomen en dat een kiter een ongeluk maakt.....knappe jongen als je dat rond kan maken.... Huh

Hoe kan je nou iemand aansprakelijk stellen voor je eigen ongeluk???

Anders kan je net zo goed de plaatser van de elektronische "80 km" borden ook aansprakelijk te stellen op het moment dat je met 120 voorbij komt zetten en tegen de voorganger opknalt......

mazzomrx

Antwoord #170 September 14, 2006, 16:46:33
edit2Rapporteer  
Misschien is het wat om van eigenwijze kiters die niet voor reden vatbaar zijn een foto te maken en dan op een forum te plaatsen. Zeg maar een soort nationale schandpaal.

na ja.......hoezo wil je iemand publiekelijk voor lul zetten of aan de schandpaal hangen??...... ThumpDown

Als iemand eigenwijs en niet voor reden vatbaar is dan so be it..........
globe

Antwoord #171 September 14, 2006, 16:59:48
edit2Rapporteer  
Doe maar niet, staat het hele forum vol met mijn acties  ThumpsUp
Stanley

Antwoord #172 September 14, 2006, 17:42:38
edit2Rapporteer  

Hoezo zou ik verantwoordelijk gesteld kunnen worden? Als ik nu een ongeliuk veroorzaak met de auto wordt mijn rijschoolhouder aansprakelijk gesteld of nog sterker de politie? Want je had toch al een bekeuring voor te hard rijden gehad. Totale onzin dus

In plaast van ons maar vast bijten in wat er allemaal niet fout kan gaan laten we ons focussen op wat er wel goed kan gaan. In ieder geval zou de bewustwording groter moet zijn gezien het aantal hits.

En iemand aan de schandpaal nagelen werkt alleen maar averechts.
Mensen met een positieve insteek benaderen doet veelal meer.
Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn (grinnik_kitesmiley) zoals een oud hollands gezegde verteld.
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #173 September 14, 2006, 18:08:49
edit2Rapporteer  
mazzomrx, Stanley Kite Aware Member,

Even dit  van mijn kant, Jullie zijn de kite-aware mensen op een spot. Jullie waarschuwen enkel mensen. Als zij dan een ongeluk hebben is het hen schuld. (logisch) (maar niet als iemand tegen jou vaart).

Als er iets fout gaat, zeggen jullie dan gewoon: Ah pech, volgende keer moeten ze maar luisteren.

Ik zeg niet dat alles fout gaat bij jullie he.
Ik vind het een goed plan.
Het gaat mss wel werken (hoop ik)
Maar gaan jullie altijd mensen blijven waarschuwen?

Ach ja, men zou gewoon een groot info bord moeten plaatsen bij de opgang van een strand.

En al die regels moeten er bij jezelf ook toch inzitten.

suc6 nog!
~Dirk~

Antwoord #174 September 14, 2006, 18:10:19
edit2Rapporteer  
Lijkt me minder agressie opwekken dan het doorsnijden van lijnen en/of leeg laten lopen van kites wat ik nogal eens als remedie tegen deze mensen hoor opperen.
Maar de positieve insteek is idd de betere manier ja
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.