beginnersboard

Hans1962
Gast
September 16, 2006, 21:15:45
edit2Rapporteer  
Is de Airush switch starboard 170 een geschikt board om mee te beginnen ? ... heb je aan zo'n board nog iets als je eenmaal goed kunt kiten ? ... bijv. om bij een kwakkelwindje toch hoogte te kunnen lopen.
hifly
Gast
Antwoord #1 September 16, 2006, 22:10:56
edit2Rapporteer  
Heb deze zelf nog staan ( moest je op zoek zijn ) is zeker een goed board om mee te beginnen .
Je hebt er voldoende stabiliteit op om mee te vertrekken en de eerste rakken mee te varen .

Nadien kan je het steeds nog gebruiken als lichtweer board maar dan best grotere vinnen onder zetten om beter hoogte te lopen .

Als je echt goed kunt kiten en je zoekt ( een nieuw ) goed licht weer board , ben je beter af met een Spleene Door 159 - 164 , deze zijn echt super , kosten wel wat maar zijn zeker de moeite waard .  ThumpsUp
RelaxeCor

Antwoord #2 September 16, 2006, 22:15:20
edit2Rapporteer  
Is dat niet wat te groot?
Ik ben zelf begonnen op een Fanatic Skyrider 138 - 37. Perfect beginners board om mee te beginnen. Ik denk dat je het gauw gehad hebt op zo'n groot board. Maar heb hier geen ervaring mee hoor.
Als je interesse hebt voor de Skyrider...... Die van mij is te koop. Ben op een kleiner board over gegaan. Succes in ieder geval!
Akko
Gast
Antwoord #3 September 16, 2006, 22:32:36
edit2Rapporteer  
Hallo Hans,

Ik heb het ook geleerd op een Airrush Switch maar inderdaad gaat dit bij wat meer wind en golven niet meer goed. Na een tijdje heb ik het doorverkocht aan een nieuwe Kite-starter.

Ikzelf ben ervan overtuigd dat het beste board om mee te leren en waarvan ik zeker weet dat je het nooit meer weg doet omdat dit het beste licht-weer board is op de markt. Dit board is zoals HiFly ook zegt de SPLEENE, the Door. 164 of 159x45.

Ik heb dit board net 2de hands aangeschaft na lang zoeken voor ongeveer de helft van de nieuwprijs zoals op internet staat vermeld. (www.spleene.com)

Mocht je geintereseerd zijn dan kan ik je wel helpen aan wat contacten die ik heb gevonden. Dan moet je me even persoonlijk mailen.

Groet,
Akko

hifly
Gast
Antwoord #4 September 16, 2006, 22:42:08
edit2Rapporteer  
RelaxeCor , Dit board is zeker niet te groot , de fanatic 138-37 , is voor een beginner vrij klein en vrij smal . ( zonder afbreuk te doen aan jouw board hoor )

Het voordeel van de Spleene is dat je met een kleinere kite kan varen om te leren waterstarten zonder snel overpowerd te zitten . Scheelt een hoop kopzorgen en je hoeft dan ook niet snel in te sturen , zodat je niet van je board afgerukt word zodra je wat te heftig instuurt , om te kunnen waterstarten .

Ik ben ook van menig dat een 138 niet de ideale maat is ( afhangkelijk van het gewicht van de kiter ) Ikzelf vaar met Icon 144 en dit board kan je waanzinnig lang houden (ik weeg zo'n 73 kilo )

D-Flex

Antwoord #5 September 17, 2006, 00:34:38
edit2Rapporteer  
ik ben ook beginner en heb een cabrinha icon 05 140cm perfect board om het mee te leren teminste ik kom er zo mee weg varen Grin
Lex

Antwoord #6 September 17, 2006, 00:49:25
edit2Rapporteer  
Allemaal hartsikke persoonlijk.

Voorbeed:

Bij mijn les kon ik geen hoogte houden, omdat ik door het grote board (Naish Floater 150) dat veel draagvermogen had, de rail niet in het water geduwd kreeg. De dag na de les ging het zelf proberen op mijn board van 125/37 en ik voer gelijk weg.
Stanley

Antwoord #7 September 17, 2006, 04:27:37
edit2Rapporteer  
Zoals Lex91 al aan geeft het is persoonlijk.

Factoren die mee spelen zijn gewicht en kite groote.
Als je dat even kan posten is een evenwichtiger advies beter af te geven.
Joris

Antwoord #8 September 17, 2006, 07:43:52
edit2Rapporteer  
170 is echt te groot, misschien leer je het er iets sneller op, maar ik denk dat je hem wel heel snel zat bent. een boardje van rond de 140 (hangt ook nog beetje af van je gewicht) lijkt me beter.
Hans1962
Gast
Antwoord #9 September 17, 2006, 19:29:03
edit2Rapporteer  
ik ben 72 kg en 1.75 lang ... kite wordt een 12 m2 voor mezelf en een 8 m2 voor me dochter van 14 die 50 kg weegt. Ik had zelf eigenlijk ook al het gevoel dat 1.70 ietswat te lang is. Als ik alle reacties, waarvoor dank, lees dan is rond de 1.50 wel een ideale maat ... en als iemand nog een SPLEENE van 1.59 te koop weet voor weinig ;-) dan hou ik me aanbevolen ! ... anders heb ik een Wipika mystery 1.50 op het oog.
JochemI
Gast
Antwoord #10 September 17, 2006, 20:33:17
edit2Rapporteer  
Ga voor de North Defender PRIMA boardje om mee te beginnen!! kan er goed mee hoogte houden en je eerste sprongetjes maken!!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.