Slideren met amateurs!!!

xray

Antwoord #25 September 23, 2006, 03:30:44
edit2Rapporteer  
Kom nou eens niet met de overdreven en simpele vergelijkingen met fietsen of schaken en zo.Dit is gewoon een heel ander geval. Fietsen kan vrijwel elke volwassene, een slider rijden niet, de foto's zijn het bewijs.
lars

Antwoord #26 September 23, 2006, 05:02:21
edit2Rapporteer  
Ja een helm is veiliger. Ben ik helemaal met je eens!!

Ik vind het persoonlijk ook veiliger om met een helm op te kiten als je wilt loopen of hp-en. Maar dat zie ik ook maar heel weinig kiters doen. Ook kunnen we dat niet allemaal.

Al met al leuke foto's hoor.....

Pbter

Geen avatar

Antwoord #27 September 23, 2006, 05:57:09
edit2Rapporteer  
laat ze maar lullen jongens, blijven mooie foto's en veel lol
Appie uit Ameland

Antwoord #28 September 23, 2006, 06:21:58
edit2Rapporteer  
helemaal te gek die foto`s ThumpsUp

en dat kritiek van hier boven jongens waar heb je het nou over als het 11 knopen waait dan kun je gerust op die slider ik zou het niet doen met 20 knopen

maar ja dan kun je alsnog een helm op doen  (hangloose_kitesmiley) (hangloose_kitesmiley)
F*ck Gravity

Antwoord #29 September 23, 2006, 06:49:26
edit2Rapporteer  
Tja..., Met helm en uitgehaakt is veiliger!  Binnen blijven is nog véél veiliger! Ik denk dat op dit moment behoud van de spot op nummer één moet staan! dwz zo min mogelijk opvallen. één foutje en het is over met deze goede spot!
branko
Gast
Antwoord #30 September 23, 2006, 07:31:44
edit2Rapporteer  
ik denk dat de mensen die kritiek hebben een slechte jeugd hebben gehad of vroeger gepest zijn, maar ja zulke mensen heb je nou eenmaal. schater schater
benjamin
Gast
Antwoord #31 September 23, 2006, 15:33:46
edit2Rapporteer  
wat zijn jullie triest allemaal die gasten doen het met licht weer en hebbben het gewoon naar hun zin
xray

Antwoord #32 September 23, 2006, 15:52:57
edit2Rapporteer  
Branko, je wordt vervelend en gaat het nu op de man spelen....
Joren

Antwoord #33 September 23, 2006, 16:27:34
edit2Rapporteer  
Tja..., Met helm en uitgehaakt is veiliger! Binnen blijven is nog véél veiliger! Ik denk dat op dit moment behoud van de spot op nummer één moet staan! dwz zo min mogelijk opvallen. één foutje en het is over met deze goede spot!

Ik hoorde dat een aantal mannetjes van de gemeente geklaagd hebben over de slider, die vonden het niet zo cool dat dat ding er staat. Hoop niet dat dit ervoor gaat zorgen dat de spot dicht gaat!!?
branko
Gast
Antwoord #34 September 23, 2006, 17:18:43
edit2Rapporteer  
oeps gevoelige snaar geraakt
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #35 September 23, 2006, 17:30:12
edit2Rapporteer  
Ik hoor jullie alleen over het risico voor jezelf praten!

Wat dacht je van omstanders? Andere kiters? En wat voor ellende het oplevert als er iets ernstigs gebeurd?

Verder een leuk initiatief, ben blij dat er niets gebeurd is. Maar denk gewoon wat beter na voortaan, verder dan alleen over jezelf.
¦Tim¦

Antwoord #36 September 23, 2006, 17:41:03
edit2Rapporteer  
oeps gevoelige snaar geraakt

anders ga je niet bijdehand zitten doen op een forum als dit...

ik vind persoonlijk dat je niet altijd met kritiek moet komen die gasten weten zelf wat ze kunnen en dat ze geen helm ophadden dat doen ze zelf.
maar je kan ook op je rib vallen en die kneuzen en dan is het opeens jah daarom moet iedereen een impact vest hebben.

WaZuP

Antwoord #37 September 23, 2006, 20:25:00
edit2Rapporteer  
Ik vindt het wel bar triest om te zien dat ze zelfs zijn ingehaakt en vooral geen helm dragen jongens

VINDT IEDEREEN HET GEK DAT ER HIER ZOVEEL ONGELUKKEN GEBEUREN??????????????????????????????????????????????????????????????

Dit is echt erg mensen zelfs met weinig wind als je gaat klote met harde obstakels en een kite Veiligheid beoven alles!!
Freija
Gast
Antwoord #38 September 23, 2006, 21:23:19
edit2Rapporteer  
mooie foto' allereerst Smiley cool

helm verstandig............ ja zeker! Voorkomen is beter dan genezen jongens.

Campagnes tegen roken en ongezond eten zijn toch ook niet voor niets...
Dokters staan niet te springen om een kiter te helpen die zo onverstandig was om geen helm te dragen en vervolgens een hersenschudding op de slider oploopt.

Anyway, uiteindelijk moet iedereen het voor zich weten.

SjaarD

Antwoord #39 September 23, 2006, 21:37:14
edit2Rapporteer  
Inderdaad Freija, daar ben ik t mee eens

en dan dit...

ik denk dat de mensen die kritiek hebben een slechte jeugd hebben gehad of vroeger gepest zijn, maar ja zulke mensen heb je nou eenmaal. schater schater

Sorry hoor, maar als je zulke dingen zegt, lijkt het erop alsof je al met je hoofd op de slider bent geklapt...wat een ongelooflijk trieste en nietszeggende post...
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #40 September 23, 2006, 21:44:04
edit2Rapporteer  
Anyway, uiteindelijk moet iedereen het voor zich weten.

Juist niet, je draagt ook verantwoordng voor andere kiters, recreanten, omstanders en het behoud van je spot! Helaas voor velen hier is Nederland klein en zijn we niet alleen op de wereld.

Wat was nu het idee ook alweer achter Kite Aware....?  (sealedlips_kitesmiley)
Flakkee-local Tinus
Gast
Antwoord #41 September 23, 2006, 22:09:04
edit2Rapporteer  
Leuk om te lezen hoe sommige mensen zich druk maken om iets waar ze zelf gewoon nooit op gekomen zijn! Als jullie zelf ook een slider willen hebben, moet je maar even kijken op onze site. Na een beetje zoekwerk kun je vast wel een telefoonnummertje vinden van iemand die bereid is zo'n ding voor je te bouwen.

Jongens, maak gewoon lol, doe het op die manier waarop je het zelf verantwoord vind en laat voor de rest gewoon iedereen lekker in zijn waarde. Onze sport is te mooi voor dit gezeik!

Flakkee-local Tinus
xray

Antwoord #42 September 23, 2006, 23:36:16
edit2Rapporteer  
Tinus, ook dit is wat mij betreft een domme opmerking, drie jaar geleden ging ik al over sliders.... Je kunt ze overigens vanuit het wakeboarden ook kant en klaar kopen....
Hier gaat het gewoon niet om. Het gaat ook niet om het niet mogen hebben van plezier, kiten is een van de mooiste sporten die er is en plezier staat wat mij betreft voorop. Als je met je kop op die slider knalt is dat volgens mij een stuk minder....
F-L Tinus
Gast
Antwoord #43 September 23, 2006, 23:59:16
edit2Rapporteer  
Je kan en mag vinden wat je wil gozer, we leven in een vrij land,maar zoals ik al zei: Laat iedereen lekker in zijn waarde en: ListenToMe stop nou eens een keer met dat zeiken overal op!

No hard feelings, have fun!

Flakkee-John

Antwoord #44 September 24, 2006, 00:38:30
edit2Rapporteer  
Ik heb al eerder gezegd dat het verstandiger is om met helm op tew kiten, maar het is in ieder geval ieders eigen verantwoording om met of zonder te gaan.

Als ik lees en zelf ook gezien heb  dat er op 30 cm water meters hoog gesprongen of gehandle passed wordt is dit ook niet verstandig. Ik maak mezelf hier ook uiteraard schuldig aan, maar als iemand dan een blessure oploopt hoor je haast niemand en wordt er gepost "beterschap"

En om een voorbeeld te geven zodat de kitesport niet ingevaar komt zijn er legio voorbeelden te noemen, waardoor mensen kiters ook in een kwaad daglicht kunnen stellen. Ik denk dat ik hier geen voorbeelden hoef te gaan noemen en dat iedereen die wel weet.

Wat betreft de slider: Niemand heeft zijn HOOFD (en niet zijn kop) gestoten. Is dit mazzel misschien maar wat je niet op de foto ziet is dat dit met zeer minimale snelheid gaat en niet zoals bij wakboarden de snelheid is.

Wij zijn niet zomaar klakkeloos begonnen met de slider en hadden 2 man extra zonder kites in het water staan voor eventuele adhok situaties. Tja die helm blijft idd een hekel punt en ieders eigen verantwoordelijkheid

@ xray ik weet dat jij de nodige ervaring in meerdere sporten heb, en dit in jou ogen onverstandig is kan ik me voorstellen, maar de vergelijkingen door anderen met het dodelijke ongeluk van 2 weken gaat me echt te ver.
Denk eerst eens na voor je iets plaats. Wellicht speelt hier de leeftijd een rol in. Wij zijn geen gasten van 18 die zomaar na 1 dag je rijbewijs te hebben met 200 door de spits rijden.

Wat mij betreft kan ie gesloten worden punten zijn nu wel duidelijk van voor en tegens. een volgende keer houden we deze dingen wel voor onszelf en laten we jullie met rust.

Voor diegene die het wel interreseren we kunnen wel een mailing maken als we weer zoiets gaan doen ;-)
xray

Antwoord #45 September 24, 2006, 00:57:25
edit2Rapporteer  
Ik snap het allemaal wel, ben zeker niet roomser dan de paus en zelf ook 'dwars' wat dat betreft. Bij het snowboarden heb ik het liefst geen helm op bijvoorbeeld, dit terwijl het bij de slalom en reuzeslalom (mijn favo disciplines) wel wordt aangeraden, sterker nog,ik heb hier bijna een voorbeeldfunctie.....

In dit geval kreeg ik echter alleen maar domme opmerkingen terug. Dan blijf ik volharden (sorry,slechte eigenschap ;-) ) in 'mijn' waarheid namelijk dat het verstandig is om wel een helm op te doen...en dat is het in mijn ogen nog steeds. Ieder moet dat natuurlijk voor zich weten.
Flakkee-John

Antwoord #46 September 24, 2006, 01:11:31
edit2Rapporteer  
Haha xray ik heb dit jaar wel een helm opgehad met snowboarden, na ook jaren dit niet te hebben gedaan en de meest gekke dingen te hebben uit gehaald gebruik ik nu wel met snowboarden een helm. Wij zijn dus ook niet helemaa ondoordacht met alles bezig

Maar Xray kom een keer langs misschien kan je ons wat sliderles geven? o Ja en als je de slider te min vind, we hebben no een tweede stuk die nog een verdieping omhoog gaat. misschien zit er dan meer uitdaging in.

We hebben express eerst het eerste simpele eerste stuk van de slider meegenomen en niet de lat gelijk op de hoogste strede gelegd.

xray

Antwoord #47 September 24, 2006, 01:28:29
edit2Rapporteer  
Ik zei dat ik drie jaar geleden al eens over een slider gevaren heb, niet dat ik het goed kan... ;-)
Kom zeker een keer langs!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.