soepel landen na hoge sprong???

dennis82

September 25, 2006, 09:14:59
edit2Rapporteer  
heeej luitjes!!!
Ik ben nu bezig met het beoefenen van hoge sprongen zodat ik wat meer tijd heb voor boardoffs
Maar ik heb het probleem dat ik mn timing van mn vlieger terug sturen helemaal verkeerd is want het resulteert meestal in een crash .
Kleine sprongen van ongeveer 4 meter komen wel altijd goed maar daarboven is het echt  ThumpDown.
Ik vlieg met een crossbow 1 12 mtr en heb een nais thorn 129 bordje
Wie o wie heb er wat tips..???
Alvast bedankt.
                                            Keep on kiting Joepie
(HJ) MINI-ME

Antwoord #1 September 25, 2006, 10:00:04
edit2Rapporteer  
slufterhufters.com

Antwoord #2 September 25, 2006, 13:51:43
edit2Rapporteer  
Oefenen oefenen oefenen, simpel is het.

En dat het zo simpel is begrijp je missschien door het volgende.

Stuur je je kite wat later terug....
tom_beul
Gast
Antwoord #3 September 25, 2006, 13:54:28
edit2Rapporteer  
Het is gewoon een kwestie  van timing, OEFENEN OEFENEN EN OEFENEN!
mijngatindelucht

Antwoord #4 September 25, 2006, 15:27:04
edit2Rapporteer  
Wat voor crash maak je?

Daaruit is af te leiden of je je kite:
1 te ver terug stuurt
2 niet op tijd in stuurt
3 te vroeg in stuurt
of dat je niet goed downwind land met je board...enz

Kan verschillende oorzaken hebben. Dus wat meer info?!

Ik ben zelf ook nog altijd bezig met de boardoff...hoog gaat wel maar dat board snel uit...snap echt niet hoe dat werkt!
kuiksurfer
Gast
Antwoord #5 September 25, 2006, 16:28:13
edit2Rapporteer  
hmmmmm ook mijn probleem, alleen kreeg een mooi advies. Als je hoog gaat, in ieder geval je kite parkeren op 12 uur en later pas insturen zodra je wilt gaan landen. Bij lage sprongen hoef je daar geenb rekening mee te houden... je zweefmoment is zodanig kort, dat je je kite als een pendule op en neer kan bewegen. maar bij die echt hoge, daar moet je je kite even op 12 uur parkeren en vooral rustig besturen... Kreeg het natuurlijk pas op m'n laatste vakntiedag te horen en moet zeggen, ben niet meer gecrashed, maarrrr land nu zonder vaart.. hahaha... komt ook wel weer goed! En nu dikkedulle al dik een week geen wind en ziet er naar uit dat we de komende week weer geen geluk hebben,... ben dit zachte weer nu wel zat!

Let it blow!!!
slufterhufters.com

Antwoord #6 September 25, 2006, 16:41:07
edit2Rapporteer  
Niet op 12 uur parkeren, kite parkeer je 1 uur achter je om te blijven hangen bij hoge sprongen.
kentyman

Antwoord #7 September 25, 2006, 18:24:16
edit2Rapporteer  
bij hogere sprongen wordt de "terug-stuur-timing" inderdaad anders. Als je als een baksteen uit de lucht komt vallen dan het je waarschijnlijk te laat / te langzaam teruggestuurd. Als je met een gigantische horizontale snelheid op het water knalt dan heb je te hard / te vroeg teruggestuurd.
dennis82

Antwoord #8 September 25, 2006, 20:21:34
edit2Rapporteer  
Ik heb vaak dat ik als een baksteen naar beneden kom met als gevolg een harde klap boven op mn bordje waardoor ik hem niet onder controlle kan houden en crash!!!
Wat voor crash maak je?

Daaruit is af te leiden of je je kite:
1 te ver terug stuurt
2 niet op tijd in stuurt
3 te vroeg in stuurt
of dat je niet goed downwind land met je board...enz

Kan verschillende oorzaken hebben. Dus wat meer info?!

Ik ben zelf ook nog altijd bezig met de boardoff...hoog gaat wel maar dat board snel uit...snap echt niet hoe dat werkt!

dennis82

Antwoord #9 September 25, 2006, 20:27:48
edit2Rapporteer  
[quote author=kuiksurfer link=topic=19455.msg198580#msg198580 date=1159194493       En nu dikkedulle al dik een week geen wind en ziet er naar uit dat we de komende week weer geen geluk hebben,... ben dit zachte weer nu wel zat!

Let it blow!!!
Citaat
thankx voor de tip ga het vanmiddag gelijk proberen!!
Zal ff vragen of ze een pakketje wind van hier (Aruba) naar ons Nederlandje sturen  (tong_kitesmiley)kunnen jullie ook weer los op het water Joepie
kuiksurfer
Gast
Antwoord #10 September 26, 2006, 17:36:14
edit2Rapporteer  
Citaat
thankx voor de tip ga het vanmiddag gelijk proberen!!
Zal ff vragen of ze een pakketje wind van hier (Aruba) naar ons Nederlandje sturen (tong_kitesmiley)kunnen jullie ook weer los op het water Joepie
Citaat

Dat lijkt me een uitsekend plan! Kom maar op met die wind! Veel plezier daaro!!
 ThumpsUp
Wouter

Antwoord #11 September 27, 2006, 02:07:24
edit2Rapporteer  
Bow op 12 parkeren en vol power houden hard!! terug sturen net voor landing. C moet idd achter op 1 parkeren!
Kondor 11

Antwoord #12 September 28, 2006, 00:12:26
edit2Rapporteer  
Tja bow hé
Taco.

Antwoord #13 September 28, 2006, 05:04:06
edit2Rapporteer  
Ook met oudere kites wil je nog wel eens als een baksteen omlaag vallen. Hoe hoger hoe harder. Daarbij hielp het mij  om je kite tijdens de sprong in de lucht nog een beetje heen en terug te sturen, niet te hard natuurlijk.  Dus beetje in sturen en weer ietsje terug sturen. Of dit voor een bow geldt weet ik niet.
Tukker

Antwoord #14 September 28, 2006, 14:07:32
edit2Rapporteer  
Met C kite is het gewoon board voor de landing onwijs ruim gooien en kite flink in de vaarrichting sturen! Planneer je vol door!
Wouter

Antwoord #15 September 28, 2006, 20:56:58
edit2Rapporteer  
@morrow, met zo'n good old oldschool outrage ga je soms ook wel erg hoog!! Joepie. Deze manier werkt trouwens ook prima met een bow.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.