Over twee weekjes naar Hurghada

massari

Berichten: 150
September 26, 2006, 19:46:21
edit2Rapporteer  
Ik ga over twee weken naar Hurghada voor een dag of 9, alleen moeten mijn vriendin en ik nog een definitieve boeking maken.

Boardbag is reeds aangeschaft. Heb zo'n groot ding gekocht van Cabrinha.
Neem dan mijn 12m Switchblade mee.

Ik wil dan bij Colonawatersports gaan kiten, heb nog niet gekeken waar nog meer je kan kiten. Ben beginner en kan pas een paar meter op mijn board staan voordat ik in het water pleur, dus ik hoop in Egypte wat meer progressie te gaan maken.

Iemand bekend in Hurghada waar je het beste je vakantiebestemming kunt vieren? We willen all-inclusive gaan. Volgens mij hebben we ook het Hilton gespot, maar niet wetende of dit in de buurt is van een kitespot. Het resort bij Colonawatersports schijnt ruk te zijn. Ik heb eigenlijk geen zin om eerst in een busje te gaan zitten om vervoerd te worden naar een mooie kitespot. Ik zit liever lekker dichtbij. Lui he?  (tong_kitesmiley)

Nog een vraag: is het daar goed te doen met een 12m om te kiten of moet ik rekening houden dat ik toch even een 9m moet aanschaffen?  Huh

Alvast dank voor jullie input!  Joepie
Youri Blokdijk

Berichten: 230
Antwoord #1 September 26, 2006, 21:04:40
edit2Rapporteer  
ik ga 3 oktober naar hurghada , ik kan nu paar hionderd meter heen en weer varen en ik zit in het hilton hurghada resort ,schijnt naast colona watersports te zitten dus ik zal zien wat het word. Joepie
Mari Luz

Berichten: 82
Antwoord #2 September 27, 2006, 01:57:35
edit2Rapporteer  
http://www.tommy-friedl.de/images/illus/hrg_map.gif

Map of hotels in Hurghada. Colona Watersports zit bij Magawish hotel en Tommy Friedl zit bij Yasmin Village (ali baba en Aladin zijn dan ook prima, kun je lopend doen).

Veel plezier!!

massari

Berichten: 150
Antwoord #3 September 27, 2006, 03:01:32
edit2Rapporteer  
Bedankt Mari Luz!

Ik zal eens even kijken naar een passend resort op basis van all inclusive. Lekker geen drukte maken om eten/drinken. Aanschuiven en klaar!

Enfin, iemand een idee wat voor windsnelheden ik daar kan verwachten begin oktober? Ik lees in andere posts dat het in het zomerseizoen lekker waait, maar hoe zit het in oktober? Ik heb een 12m en zit te dubben of ik niet een 9m voor erbij moet kopen?

Hoe zit het overigens met de kleding? Ik heb een 5/3 suite, misschien net wat te warm daar? Toch een shorty of anders een zwemshort met een shirt aan of iets dergelijks?

Wie kan me van advies voorzien?
massari

Berichten: 150
Antwoord #4 Oktober 02, 2006, 17:17:21
edit2Rapporteer  
Niemand?

Zal ik met 5/3 wetsuit meenemen of is het daar ook goed vertoeven met een short en een shirt?

En wie kan me vertellen of ik daar in deze periode voldoende heb aan mijn 12m bowkite?
massari

Berichten: 150
Antwoord #5 Oktober 02, 2006, 17:27:53
edit2Rapporteer  
Ik ga overigens naar het Hilton Hurghada Resort, pal naast Magawish!
FLOF

Berichten: 879
Antwoord #6 Oktober 02, 2006, 17:48:09
edit2Rapporteer  
Massari, doe anders ff de zoekfunctie, er is al zo veel over geschreven hier.

Ik heb alleen ervaring met El Gouna, daar is het top. Kitepower.
Ik zou me niet te druk maken om vervoer van hotel naar kite locatie. Je kunt je spullen bij kite locatie stallen voor wat euri en dan neem je elke dag vanuit je hotel een tuktuk naar het strand, Paar minuutjes en kost geen knoop.

Volgens mij is het het hele jaar retewarm daaro, dus een 5/3 lijkt me een beetje overdreven.

Veel plezier
Nickless

Geen avatar

Berichten: 94
Antwoord #7 Oktober 02, 2006, 20:05:18
edit2Rapporteer  
Massari,

Het Hilton is best een stukkie hiken nog naar het Magawish hoor, Magawish zit een beetje afgelegen eigenlijk... denk dat je dus toch dagelijks een busje zult nemen vanaf t Hilton.

En inderdaad 5/3 wetsuit ga je echt niet nodig hebben daar! Ik ben er begin september geweest en toen was het dagelijks een graadje of 37 en het water is ook warm. Overigens was de wind bijna iedere dag rond de 20-25 knopen schat ik zo, dus hangt een beetje van je gewicht af of je lekker met je 12 uit de voeten kunt... wellicht is een 9 ook niet onverstandig om mee te nemen, het kan er zeker flink waaien!

Bij Colona hebben ze ook een mooi beginnersgedeelte, en als je eenmaal over het diepe gedeelte naar de zandbank kunt komen kun je daar ook weer staan, dus lijkt me dat dat voor jou als beginner heel okay is.

Veel plezier!
Mari Luz

Berichten: 82
Antwoord #8 Oktober 02, 2006, 20:33:18
edit2Rapporteer  
www.tommy-friedl.com --> check de wind in hurghada! (dit is de meter bij Yasmin Village, hemelsbreed scheelt dat niet zoveel van Magawish spot  schater).

Verder moet je niet op windfinder letten, want die voorspelt structureel veel te weinig voor hurghada (windfinder staat ook op de site van Tommy Friedl).

Grz
massari

Berichten: 150
Antwoord #9 Oktober 02, 2006, 20:52:12
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de info!
Kon een SB 9m van iemand overnemen, helaas niet meer. Mocht er iemand zijn die zijn 9m. wilt verkopen let me know. Ik heb nog iets meer dan anderhalve week voordat ik op vakantie ga...

Denk dat een short dus een betere optie is, ik neem mijn wetsuit gewoon wel mee, just in case.

Is het nog handig als ik schoentjes koop?
pascalllio
Gast
Antwoord #10 Oktober 02, 2006, 20:57:38
edit2Rapporteer  
ik heb nog wel 'n 9m voor je
geen bow en zonder lijnen. maar wel voor 300 euro.
2006 monkey kite tribe
FLOF

Berichten: 879
Antwoord #11 Oktober 02, 2006, 21:27:11
edit2Rapporteer  
Mocht er iemand zijn die zijn 9m. wilt verkopen let me know. Ik heb nog iets meer dan anderhalve week voordat ik op vakantie ga...

Is het nog handig als ik schoentjes koop?

Een 9 verkopen?  (grinnik_kitesmiley)  Kijk naar buiten, we hebben hem eindelijk nodig!

Schoentjes. Tsja, het is echt extreem k.u.d.t. varen met schoentjes vidn ik. Heb het zonder gedaan, heerlijk, maar mijn voeten waren wel behoorlijk beschadigd na een weekje. Veel kleine scherpe stukjes koraal daar. Maar ach, als je die iedere avond er ff uitpeutert...Pincet mee dus!
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #12 Oktober 02, 2006, 21:56:30
edit2Rapporteer  
Zeker wel schoentjes dragen.
Ik weet niet hoe het in hurghada is, maar in el gouna heb je het echt nodig, omdat er allemaal coraal ligt.
Gewoon aandoen dus!!
Voor je het weet heb je een flinke snee in je voet.
Nickless

Geen avatar

Berichten: 94
Antwoord #13 Oktober 02, 2006, 21:59:04
edit2Rapporteer  
Massari, ik zou je zeker schoentjes aanraden daar!!
Heb zelf een hele lelijke snee in mijn voet opgelopen toen ik t dag 1 probeerde zonder schoentjes, heb de hele vakantie (als ik niet op het water was) door Hurghada gestrompeld... niet relaxt!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.