zagy
|
wat vind je te extreem aan de raven? De kracht? Deze kun je verminderen door je aansluiting te veranderen of door de shift strakker te zetten. De boxer is een stuk rustiger maar ik denk dat je dan eerder een maatje kleiner moet kopen, echt extreem wordt die pas als het wat harder gaat waaien
|
|
|
Frits
|
van een boxer ga je spijt krijgen.. hele andere kite dan wat je gewend bent.
Er is toch niets mis met een raven?
|
|
|
Tom
|
oefening baart kunst,
gewoon vaker kite met je raafje
|
|
|
Henp
Geen avatar
|
Vaar sinds dit jaar ook met Boxers, een 16 uit 2005 en een 12 uit 2006. Heb er nog geen moment spijt van gehad, kite nu 4 jaar en wilde een makkelijke kite om lekker ongecompliceerd te varen en trucs te oefenen. Is zeker wel een aanrader, Gr Henk.
|
|
|
FLOF
|
Welke maat kite en hoe lang zijn je lijnen? Ik merk duidelijk verschil in snelheid wanneer ik mijn 12 met 24 of 27 meter lijnen vaar (langer=langzamer). Voor de Raaf voer ik met RRD Type 6. Vond ik persoonlijk een erg goede kite, maar net wat rustiger. Meer intermediate dan de Raaf wellicht. Kosten ook niet zoveel.
succes
|
|
|
Fly like hell
Logs: 0 | 33 uur
|
Op zich bevalt de raaf me goed en heb ik het verstellen van de kite goed onder de knie. De maat is het probleem ook niet (12mtr). maar ik ben recent fors gelift en de schrik zit er een beetje in. Kijkend naar de specs van de kite vraag ik me nu af of een raaf niet iets te hoog gegrepen is voor een relatieve beginner, dus vandaar.
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Raaf is ook eigenlijk geen beginners kite? Tis de bruutste qua kracht en hangtime uit de Naish line? It,s all about the Hangtime en Lift? Heb je nog geluk dat je de eerste serie nog hebt.
Je had dan dus beter kunnen gaan voor de eerste serie Torch?
De standaard Raven 1 serie kwam uit met 27 meter lijnen. Dit klopt toch je vaart deze nu toch met 27m lijnen? Je kunt proberen om de lift te verminderen, je kite dan nog op zijn slowst te zetten met de pigtails en anders hem te varen op noiselijn 2de knoopje.
Maar gelukkig is ie erg goed te depoweren, als jij lekker vaak ermee het water op gaat en uren maken op een veilige manier, wordt hij ineens je beste maatje en kom je erachter die ie erg goed te controleren is. Echter werken dus aan je techniek....
|
|
|
Fly like hell
Logs: 0 | 33 uur
|
ik vaar hem inderdaad met 27mtr lijnen en heb de lijnen vrijwel altijd op de 2e pigtail staan. Overigens wil ik hem bij weinig wind nog wel op de eerste picktail zetten om meer snelheid in de kite te krijgen. De kite is inderdaad super goed te depoweren. Als ik dit zo type dan realiseer ik me dat de raaf eigenlijk best een fijne kite is en ik waarschijnlijk gewoon vaker het water op moet om het beter onder de knie te krijgen.
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Precies, thats the spirit. Raven is een lekkere kite en niet bang zijn. Je gaat hem steeds meer waarderen geloof me. Als jij al gewoon goed kan varen komt het helemaal goed uren maken dus.
|
|
|
tom_beul
Gast
|
FLOF, korte lijnen maken je kite niet sneller
|
|
|
Lex
|