Waar is dit eigenlijk voor

xav

Geen avatar

Berichten: 352
September 30, 2006, 01:17:02
edit2Rapporteer  
Op mijn vaccuum pomp zit een soort ontluchtings knop die je open en dicht kan draaien. Wanneer ik hem volledig dicht draai maakt de pomp minder geluid. Wanneer ik hem iets open draai komt er olie nevel uit de "uitlaat"

De knop heet "gas ballast" maar aangezien het een oud apparaat is en niet echt meer een product handleiding heeft vraag ik me af of iemand weet waar dit voor is. Ik heb echt geen flauw idee.

gr. xav
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 September 30, 2006, 01:37:13
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk een "bleedvalve".  Hiermee kan je het vacuum instellen door op een gecontroleerde manier een "lek" te creeren. Dit is handig wanneer je in continue bedrijf werkt. Zo ben je in staat een minder vacuum (bv 70%) in te stellen wanneer de vacuumpomp te sterk is (bv 95% max).
xav

Geen avatar

Berichten: 352
Antwoord #2 September 30, 2006, 02:03:04
edit2Rapporteer  
Maar waarom zou die te sterk zijn eigenlijk. Misschien een domme vraag, maar het is toch juist goed als je lekker veel vaccuum zuigt? of wordt ie dan ook sneller warm?
waveke

Berichten: 37
Antwoord #3 September 30, 2006, 02:40:32
edit2Rapporteer  
word ook regelklep genoemd,bij het opstarten kan je dat kraantje een beetje opendraaien,zodat niet direkt van nul bar naar -0,9 bar gezogen word.naargelang er vacum opbouwd kan je dat kraantje meer dicht draaien,tot volledig dicht
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #4 September 30, 2006, 03:24:09
edit2Rapporteer  
0,6 is genoeg voor een normaal vacuum, bij een te hoog vacuum icm peelply, kun je een te droog laminaat krijgen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.