Droogpak, wel of niet?

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #25 Oktober 12, 2006, 05:12:27
edit2Rapporteer  
Ja dat klopt van die broek. ThumpsUp

Ik heb er een van Brunotti van dat dikke spul er zitten ook een soort pads in bij de kont en schenen

daar kan je gerust mee boddydraggen door de schelpen, dat ding is oersterk dus perfect voor over je

droogpak. Joepie
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #26 Oktober 12, 2006, 05:14:22
edit2Rapporteer  
ps.

Ik had al gevraagd bij VDB of ze die van Mystic hadden, niet dus, volgens hun gaan ze ook te snel lek. Huh
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #27 Oktober 13, 2006, 20:46:12
edit2Rapporteer  
Maar een neopreen droogpak is dus wel echt droog? Dus gewoon met je kleren aan erin? OF is het een dik wetsuit dat zo goed als droog blijft?
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #28 Oktober 13, 2006, 21:31:37
edit2Rapporteer  
@ Morrow, een droogpak sluit je lichaam af aan je handen, nek en voeten met manchetten. Soms is dit neopreen soms is dit latex, maar het is waterdicht. Dus je doet een sportbroek, t-shirt met lange mouwen aan in het pak.

Dan na het kitesurfen doe je het pak uit en zijn alleen je handen, voeten en je hoofdharen nat.

Dus je blijft echt echt droog

Het is geen wetsuit.
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #29 Oktober 13, 2006, 23:08:06
edit2Rapporteer  
hmm, op kiteforum kreeg ik ook nog de tip om naar een pak van Bare (bare ultra dry drysuit) te kijken. Deze is $.299,00 en $.35,00 verzendkosten. Echter kan ik hier voor de rest nauwelijk informatie over vinden behalve die van de betreffende shop http://www.gotriver.com/bare_ultra_dry_suit.htm . Ook kan in geen europese shops vinden die dit pak verkopen.

Heeft iemand ervaring met het mystic lightning pak? Ik hoorde bijvoorbeeld dat de rits niet heel erg goed is en snel kapot gaat na een flinke crash.
Sake
Gast
Antwoord #30 Oktober 14, 2006, 03:42:23
edit2Rapporteer  
hmm, op kiteforum kreeg ik ook nog de tip om naar een pak van Bare (bare ultra dry drysuit) te kijken. Deze is $.299,00 en $.35,00 verzendkosten. Echter kan ik hier voor de rest nauwelijk informatie over vinden behalve die van de betreffende shop http://www.gotriver.com/bare_ultra_dry_suit.htm . Ook kan in geen europese shops vinden die dit pak verkopen.

Heeft iemand ervaring met het mystic lightning pak? Ik hoorde bijvoorbeeld dat de rits niet heel erg goed is en snel kapot gaat na een flinke crash.


Wordt gezegd dat de rits van mystic van plastic is en dat daarom verwacht wordt dat ie sneller open gaat als een rits van metaal.
litewave

Berichten: 607
Antwoord #31 Oktober 14, 2006, 03:47:30
edit2Rapporteer  
Bare is een duikpak, te onhandig, en die neopreen droogpakken zijn echt droog als het een "compressed neopreen pak' is
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #32 Oktober 15, 2006, 18:17:15
edit2Rapporteer  
Moet je er alleen niet in pissen
Sake
Gast
Antwoord #33 Oktober 16, 2006, 02:34:11
edit2Rapporteer  
Mooi El Maroq. Weer een stoere Zeeuw erbij die de hele winter doorgaat.
reinout

Berichten: 554
Antwoord #34 Oktober 16, 2006, 02:40:54
edit2Rapporteer  
heb er nog 1 te koop liggen helly hansen 175 euro, hoor het nog wel als er iemand in geintresseerd is.
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #35 Oktober 16, 2006, 04:46:51
edit2Rapporteer  
beulen in de winter is altijd het mooiste!!! Het hele water deel je misschien met 2-3 medestrijders en met die zuidwesters is het vaak een bazooka session!! In de winter met een goed wetsuit kan op zich wel. In mijn eerste 2 jaar heb ik me op deze manier kleumend door de wintermaanden gevochten. Een drysuit maakt het comfortabeler en verlengt een wintersessie aanzienlijk. Natuurlijk wel even door de tintelende vingers heen bijten!

Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #36 Oktober 18, 2006, 01:51:54
edit2Rapporteer  
He Sake, heb tot nu toe slechts 1 winter overgeslagen ivm blessure ThumpDown
apprentice

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #37 Oktober 23, 2006, 02:37:37
edit2Rapporteer  
Beste droogpakliefhebbers,
Voor diegenen die het willen weten...
Ik heb inmiddels een Mystic Lightning kunnen bemachtigen en heb hem 2x gebruikt. (€ 303,49  incl. verzendkosten en rembours, wavedreams.de  Het duurde alleen een dag of 10 voordat ik hem had)
Eerste ervaring is dat het veel meer bewegingsvrijheid geeft dan een neopreen wetsuit, wat ik als zeer positief ervaar.
Vervolgens moet je wel opletten dat de seals (manchetten) goed zitten anders gaat de boel best knellen, of er komt water in.
Het is ook wel prettig als je warme kleding onder het pak draagt, daar de isolerende werking van het pak zelf ongeveer nul is.
Overigens is de rits naar mijn idee van prima kwaliteit en er zit een extra beschermhoes overheen zodat de rits niet direct aan de impact (of wat dan ook) blootgesteld wordt.
Al met al een enorme verbetering tov. de natte pakken. Hij gaat pas weer uit als het water 20 graden is en de zon schijnt. Joepie
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #38 Oktober 23, 2006, 03:11:24
edit2Rapporteer  
heb je m gekocht zonder te passen? of kun je m weer terugsturen als hij niet past?
apprentice

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #39 Oktober 23, 2006, 03:31:45
edit2Rapporteer  
Heb hem gekocht zonder te passen, maar kan hem ook terugsturen hoor.
De maatvoeringen heb ik op het internet opgezocht en leken mij goed.
Ik viel bovenin de L maten en onder in de XL maten, dus heb ik de XL besteld.
Past prima en een tikkeltje oversized is ook wel goed voor de bewegingsvrijheid. ThumpsUp
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #40 Oktober 23, 2006, 03:36:27
edit2Rapporteer  
Klinkt goed!

Als je vol onderuit gaat in een droogpak, loop je dan nog de kans om flink water te scheppen? (zoals je soms wel hebt in je wetsuit)
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #41 Oktober 23, 2006, 04:38:02
edit2Rapporteer  
Dat ligt helemaal aan het "droogpak" wat je koopt. Goede pakken, geschikt voor kiten maken geen water al crash je je kiteloop. Wel loopt er dan vaak een bak water tussen de nekseal en de kraag van het pak. Het is dus wel zo handig als hier een drain ventiel in zit.   
MartijnM

Berichten: 163
Antwoord #42 Oktober 24, 2006, 02:40:04
edit2Rapporteer  
Misschien een domme vraag; maar wat zijn seals/manchetten.
Zijn dat de strakke rubberen sluitingen rond nek, polsen en enkels?
Verder heb ik vrij veel lucht in m'n pak. Is dit normaal? (geen valse lucht overigens  ThumpsUp)

Sake
Gast
Antwoord #43 Oktober 24, 2006, 05:06:01
edit2Rapporteer  
Misschien een domme vraag; maar wat zijn seals/manchetten.
Zijn dat de strakke rubberen sluitingen rond nek, polsen en enkels?
Verder heb ik vrij veel lucht in m'n pak. Is dit normaal? (geen valse lucht overigens ThumpsUp)
Idd. Je MOET ook ff de meeste lucht eruit laten lopen. ListenToMe
ff door de knieen en dan de halsmachet een beetje open om de lucht daardoor te laten ontsnappen.
Wel zo'n beetje de basis regel voor gebruik van een droogpak.
Anders kan het niet goed gaan als je een klap maakt. De lucht wil ERGENS naar toe.
Is het niet uit een manchet, dan als uiterste door de rits.


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.