Kite verloren, Grevelingen

JCKoese
Gast
Oktober 02, 2006, 00:12:57
edit2Rapporteer  
Ik ben zaterdag 30-9-2006 wezen kiten op het grevelingen. maar door omstandigheden ben ik daar m'n kite verloren. Voor ik het door hat was het al te laat. Voordat ik mezef om ging kleden. dreef de kite nog richting Herkingen/Battenoord. toen ik me omgekleed had was de kite verdwenen. mijn vraag is heeft een jan jullie mischien iets gezien of weet waar de kite is.
De kite is van het merk: Naish
Type                           V4
Kleur                           Oranje/wit

J.Koese
Jolien.

Antwoord #1 Oktober 02, 2006, 00:14:04
edit2Rapporteer  
Klote!! succes met zoeken
NKV
Gast
Antwoord #2 Oktober 02, 2006, 00:26:18
edit2Rapporteer  
Reddingsbrigade ingeligt?
Arnie26736

Antwoord #3 Oktober 02, 2006, 00:28:10
edit2Rapporteer  
Misschien de haven van Herkinge bellen, misschien weten die wat...
wantjeweet
Gast
Antwoord #4 Oktober 02, 2006, 01:01:50
edit2Rapporteer  
waarom laat je je kite eigenlijk in het water als je jezelf gaat omkleden?

dan is het toch echt je eigen stomme schuld dat je vliegertje nu kwijt is..
GlennVegas
Gast
Antwoord #5 Oktober 02, 2006, 01:06:12
edit2Rapporteer  
ik heb zo eens een verhaal gehoord van een local!! Hoe het allemaal gegaan is... nou daar worden we niet vrolijk van op de G-dam!!!! Dit is iets wat het verpest voor de local riders... waaronder ik!!

een voorbeeld....:

kite op de trailing edge leggen... naar je bar gaan... en dan vol omhoog trekken met een aflandige wind!!! Dus lekker vlagerig... en jaaa dan vlieg je ook een paar meters vooruit natuurlijk!! gewoon idioot dit...

owjaa ik weet het niet zeker... maar ik hoorde dat een windsurfer de kite had gepakt...

Maargoed NEEM LES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Passie

Antwoord #6 Oktober 02, 2006, 01:28:02
edit2Rapporteer  
Dus jij gaat met pal aflandige wind lekker kiten?..
hmmmm,. ik hou me in:)
NW

Antwoord #7 Oktober 02, 2006, 01:31:52
edit2Rapporteer  
Gister ook aan de Grevelingendam gevaren, maar wel op het zout water en daar was wind aanlandig. Nog gekeken aan andere kant maar daar was wind aflandig..errugggg dom om daar te gaan varen dussss.
Passie

Antwoord #8 Oktober 02, 2006, 01:36:52
edit2Rapporteer  
allebei de kanten van grevelingendam zijn zout:)
GlennVegas
Gast
Antwoord #9 Oktober 02, 2006, 01:38:20
edit2Rapporteer  
Gister ook aan de Grevelingendam gevaren, maar wel op het zout water en daar was wind aanlandig. Nog gekeken aan andere kant maar daar was wind aflandig..errugggg dom om daar te gaan varen dussss.

hahaha te grappig... waar is dat zoute water dan dennis hahaha
Idefixe

Antwoord #10 Oktober 02, 2006, 01:40:39
edit2Rapporteer  
Ik hoop dat je direct de KNRM hebt ingelicht: Als mensen een onbeheerde kite op het water aantreffen is dit (bijna) altijd aanleiding voor grote ( dure) zoekacties. Het wordt dan echt lullig als achteraf blijkt dat de eigenaar gewoon ergens op de kant staat............
NW

Antwoord #11 Oktober 02, 2006, 01:40:49
edit2Rapporteer  
owkee...jij je zin...allebei zout...waar het zoute water is nu...hahahahah in mijn pak
Naish........what else???

Antwoord #12 Oktober 02, 2006, 02:11:44
edit2Rapporteer  
Wanneer je kite op de trailing-edge blijft liggen is er geen wind en dus kan je beter naar de kroeg gaan, dit soort stunts zijn trouwens best gevaarlijk voor je eigen en andermans veiligheid.

Beste kiters, help elkaar!!!!
F*ck Gravity

Antwoord #13 Oktober 03, 2006, 02:03:41
edit2Rapporteer  
Even een Quote van www.kitemaniacs.nl.tt (sorry Stefan, ik kan het niet laten)

Voorbije zaterdag:

Waar: Grevelingendam, zuidenwind. De meesten van jullie kennen de situatie wel.

Ben na de middag naar het eiland gevaren en teruggekeerd wegens te weinig wind.
Tijdens het terugkeren zie ik nog iemand een kite opblazen.
Nog dichterbij zie ik die persoon de kite op de trailing edge, schuin in het windvenster leggen, om dan op zijn dooie gemak naar de bar te lopen.
Na een gooie snok gaat die kite omhoog, en het kereltje er achteraan. Tot een paar meter voor de stenen.
Ondertussen heb ik mn kite in het water gedropt, ter hoogte van de doorgang die we normaal gebruiken, en ben mn lijnen rond de bar aan het wikkelen.
Komt die goozer me voorbij gestapt in het water, plankje bij, met een air van ´hier ben ik´ nu ga ik eens iets laten zien.
Vijf meter verder wrikt hij zn planje aan zn voeten, om tot de ondekking te komen dat hij ondertussen met zn rug naar de kite ligt.
Hoe los je dat op? Door heel hard aan een kant van je bar te trekken natuurlijk. 30 meter verder, na een kiteloop of 3, een crash of twee, komt hij terug boven water.
Kite nog een paar maal gecrashed, doorgedraaid etc.. toch maar naar de kant om de lijnen te onwarren. Een beetje later, zelfde launch scene, terug op het water.
Zonder 1 meter te varen komt die in het diepe terecht. Kite gecrashed en tegenwind, met die vlieger aan zn trapeze, terug naar het ondiep gezwommen. En dat was reeds een behoorlijk eind.
Ik dacht die zal nu zn bekomst wel hebben. Fout gedacht!
20 minuten later, ik was niet aan mn auto, zie ik die vlieger aan de overkant drijven, en die vent zn auto was weg. Rond gereden.
Tegen mn vrouw had hij iets laten vallen dat dit wel normaal was, en dat die vlieger uiteindelijk wel zou aanspoelen.
Nu weten jullie allemaal wel hoe moelijk bereikbaar de overzijde is tussen de windmolens en het haventje.
Ondertussen zien wij een surfer naar die kite varen, binnen 5 minuten was die kite opgevouwd, en 10 minuten later was alles terug aan de kant .
Ik heb de kite in onvangst genomen van de vrouw die dit gedaan heeft, notabene zonder ooit een kite van dichtbij gezien te hebben.
Veiligheid was niet afgetroken, gewoon losgehaakt.
Kite uitgestald op de kant, zodanig dat hij zichtbaar was van op battenoord en van op de parking.
En nu wachten, 1 uur, 2 uur, ... Die klojo keek gewoon niet om.
Heb uiteindelijk die X4 !! dan maar aan die vrouw terug gegeven (nog een klant voor lessen binnenkort).
amorw

Antwoord #14 Oktober 03, 2006, 02:25:05
edit2Rapporteer  
Of je nu ergens gaat kiten met aflandige wind maak je voor jezelf uit. Aan de dam kan met zuiver zuidelijke wind uiteindelijk weinig verkeerd lopen in deze temperaturen. Laten meedrijven, en ja nadien een 5 tal kilometer lopen.
De plaats waar de kite ging aankomen ligt ergens tussenin, met je auto rondrijden (weg zoeken, indien je niet bekend bent met de omgeving) geeft nog steeds de noodzaak enkele kilometers op en af te lopen tussen auto en vindplaats.
Wat me vooral stoort aan dit voorval is dat je duidlijk je kite zomaar laten drijven hebt.
Ja, ik heb hem gezien!

Chickenloop was gewoon uitgehaakt, de bar hing nog volledig aan het eind. Je had dus zelfs de veiligheid niet getrokken.
Nu waren de weercondities niet van dien aard dat je geen noodaftuiging kon doen.
Gewoon veiligheidslijn dan wat binnentrekken, alle lijnen op je bar rollen. Dan kan je de kite bij jou halen, de hoofdtube leeglaten en alles oprollen en nog als matras gebruiken ook.

Een kite zomaar laten wegdrijven, met alle risicos vandien indien de wind zou oppikken, doet men eenvoudigweg niet, tenzij er sprake is van eminent gevaar. Het gevaar is voor mensen aan de kant, zeilboten die met hun zwaard of schroef in je lijnen zouden terechtkomen, surfers die willen helpen. En voor je denk dat die mensen dan maar afstand moeten houden, op het water is iedereen verplicht mensen in nood te helpen. Zo een situatie zou die mensen een volgende keer kunnen doen besluiten zelfs niet meer te komen kijken.

Ik kan me niet voorstellen dat een monitor je dit zou hebben geleerd, mocht je ergens les gevolgd hebben.
Als je geen les gevolgd hebt, ga dan eerst eens langs mensen die aanwezig zijn en vraag hen om raad, zowel over het kiten zelf als over de typische omstandigheden, eigen aan elke spot.

De vrouwelijke surfer, die niets van kiten kent, heeft alle moeite gedaan om je kite opgevouwd te krijgen, met risico op verstrengeling in de lijnen van dien. Ze heeft de kite recht naar de kant gebracht.
Daar hebben we hem samen op de dijk opengelegd, zodanig dat je hem zowel vanop battenoord als vanop de parking kon zien liggen.
Als je dan uiteindelijk aan de overzijde aankomt en de kite niet meer op het water ziet, is het minste wat je kan doen, terugkomen naar daar waar je in het water bent gegaan, om daar nog eens rond te horen of iemand iets gezien heeft.

Wij hebben daar met zijn allen meerdere uren zitten wachten, wie er niet meer opdaagde, was jij.

Kite zomaar laten drijven, en er nadien niet alle moeite voor doen om hem terug te krijgen?
Goed gescoord! (angry_kitesmiley)

Volgend weekend, zaterdag ben ik aanwezig op de dam, je kan dan om de vrouw haar telefoonnummer komen. Zij heeft de kite nu in bewaring.

Vin

Antwoord #15 Oktober 03, 2006, 02:36:16
edit2Rapporteer  
Dwaas!  (angry_kitesmiley)
lars

Antwoord #16 Oktober 03, 2006, 03:04:28
edit2Rapporteer  
Ja volgens mij is het toch wat je met lessen leert om niet met aflandige wind het water op te gaan!
En uit het verhaal van hier boven kan ik wel een beetje opmaken dat je nou niet echt een ervaren kiter bent!!

Blijf voortaan maar van de grevelingendam weg a.u.b.
amorw

Antwoord #17 Oktober 03, 2006, 03:11:51
edit2Rapporteer  

En uit het verhaal van hier boven kan ik wel een beetje opmaken dat je nou niet echt een ervaren kiter bent!!

Tss, tss Lars, we zijn allemaal onervaren begonnen, niet waar?
Maar het blijft een feit, zelfs met de depower mogelijkheden van vandaag, dat kiten moet be-oefend worden met enig respect voor de krachten van de natuur, en respect voor de medemens.

Alhoewel, depower van een X4 van een jaartje of twee (denk ik)?
Flexifool

Antwoord #18 Oktober 03, 2006, 03:32:46
edit2Rapporteer  
Na zijn IKO level 1 krijgt hij de kite weer terug  (grinnik_kitesmiley)
amorw

Antwoord #19 Oktober 03, 2006, 05:04:46
edit2Rapporteer  
Ik ben zaterdag 30-9-2006 wezen kiten op het grevelingen. maar door omstandigheden ben ik daar m'n kite verloren. Voor ik het door hat was het al te laat. Voordat ik mezef om ging kleden. dreef de kite nog richting Herkingen/Battenoord. toen ik me omgekleed had was de kite verdwenen. mijn vraag is heeft een jan jullie mischien iets gezien of weet waar de kite is.
De kite is van het merk: Naish
Type                           V4
Kleur                           Oranje/wit

J.Koese

Heb je bericht nog eens goed gelezen.
Je was al weg toen je kite opgevouwd werd door de surfster, en bedoel dan al wel ettelijke minuten (15, 20 ??). Dus niet toen je even niet keek.
Mensen bewegen hemel en aarde om je te helpen, en dan kom je met zulk een bewering?

Je kan het telefoonnummer nog steeds komen halen! (huilen_kitesmiley)
WIM

Geen avatar

Antwoord #20 Oktober 03, 2006, 05:16:09
edit2Rapporteer  
 ##door omstandigheden ben ik daar m'n kite verloren###

Door je eigen stomme schuld bedoel je, of door onwetendheid, in beide gevallen een probleem. Uit het verhaal komt in ieder geval duidelijk naar voor dat je niet in staat bent zelfstandig te kiten op dit moment. Onwetenheid is op te lossen, volg eerst les, en als je die gevolgd hebt, vraag dan advies aan meer ervaren kiters voor je het water op gaat, de meeste zullen je met plezier even helpen. Indien je gewoon een stijfkop bent die het altijd beter weet, stop dan met kiten, je verpest het voor iedereen.
lars

Antwoord #21 Oktober 03, 2006, 16:24:53
edit2Rapporteer  

Tss, tss Lars, we zijn allemaal onervaren begonnen, niet waar?
Maar het blijft een feit, zelfs met de depower mogelijkheden van vandaag, dat kiten moet be-oefend worden met enig respect voor de krachten van de natuur, en respect voor de medemens.

Alhoewel, depower van een X4 van een jaartje of twee (denk ik)?

Ja, je hebt gelijk dat we het allemaal hebben moeten leren! Maar als je je kite zo oplaat zoals in het verhaal vind ik dat niet verstandig en dat is ook nooit als beginner bij me opgekomen!!
en ook niet om met aflandige wind het water op te gaan...

Een lesje zou niet onverstandig zijn denk ik! En met de depower van een V4 zit het wel goed...
Bandit
Gast
Antwoord #22 Oktober 19, 2006, 18:49:01
edit2Rapporteer  
IK heb gehoord dat hij zijn kite terug heeft, hij heeft de vrouw "beloond met 20 euro" en is er dus echt goedkoop vanaf gekomen.
Niet dat je iemand helpt om er iets aan te verdienen, maar omgedraaid, iemand die mij uit de nood helpt of mijn verloren dure kite terugbrengt zal ik zeker dik belonen. Een nieuwe of occasie kost veel meer dan 20 euro.
Gelukkig zijn we allemaal niet dezelfden.
La Flauwurhman

Antwoord #23 Oktober 19, 2006, 19:04:12
edit2Rapporteer  
Joh! Boeien wat je ervoor krijgt. In de regel volstaat een kratje bier, dus dan is 20 euries helemaal niet gek!

kentyman

Antwoord #24 Oktober 19, 2006, 21:31:06
edit2Rapporteer  
Even een Quote van www.kitemaniacs.nl.tt (sorry Stefan, ik kan het niet laten)

Voorbije zaterdag:

Waar: Grevelingendam, zuidenwind. De meesten van jullie kennen de situatie wel.

Ben na de middag naar het eiland gevaren en teruggekeerd wegens te weinig wind.
Tijdens het terugkeren zie ik nog iemand een kite opblazen.
Nog dichterbij zie ik die persoon de kite op de trailing edge, schuin in het windvenster leggen, om dan op zijn dooie gemak naar de bar te lopen.
Na een gooie snok gaat die kite omhoog, en het kereltje er achteraan. Tot een paar meter voor de stenen.
Ondertussen heb ik mn kite in het water gedropt, ter hoogte van de doorgang die we normaal gebruiken, en ben mn lijnen rond de bar aan het wikkelen.
Komt die goozer me voorbij gestapt in het water, plankje bij, met een air van ´hier ben ik´ nu ga ik eens iets laten zien.
Vijf meter verder wrikt hij zn planje aan zn voeten, om tot de ondekking te komen dat hij ondertussen met zn rug naar de kite ligt.
Hoe los je dat op? Door heel hard aan een kant van je bar te trekken natuurlijk. 30 meter verder, na een kiteloop of 3, een crash of twee, komt hij terug boven water.
Kite nog een paar maal gecrashed, doorgedraaid etc.. toch maar naar de kant om de lijnen te onwarren. Een beetje later, zelfde launch scene, terug op het water.
Zonder 1 meter te varen komt die in het diepe terecht. Kite gecrashed en tegenwind, met die vlieger aan zn trapeze, terug naar het ondiep gezwommen. En dat was reeds een behoorlijk eind.
Ik dacht die zal nu zn bekomst wel hebben. Fout gedacht!
20 minuten later, ik was niet aan mn auto, zie ik die vlieger aan de overkant drijven, en die vent zn auto was weg. Rond gereden.
Tegen mn vrouw had hij iets laten vallen dat dit wel normaal was, en dat die vlieger uiteindelijk wel zou aanspoelen.
Nu weten jullie allemaal wel hoe moelijk bereikbaar de overzijde is tussen de windmolens en het haventje.
Ondertussen zien wij een surfer naar die kite varen, binnen 5 minuten was die kite opgevouwd, en 10 minuten later was alles terug aan de kant .
Ik heb de kite in onvangst genomen van de vrouw die dit gedaan heeft, notabene zonder ooit een kite van dichtbij gezien te hebben.
Veiligheid was niet afgetroken, gewoon losgehaakt.
Kite uitgestald op de kant, zodanig dat hij zichtbaar was van op battenoord en van op de parking.
En nu wachten, 1 uur, 2 uur, ... Die klojo keek gewoon niet om.
Heb uiteindelijk die X4 !! dan maar aan die vrouw terug gegeven (nog een klant voor lessen binnenkort).

Niet dat ik het gestuntel van deze kite-newbie goed wil praten, maar als jij ziet hoe die gast z'n kite lanceert en 'm dan zo ziet klooien... en even later nog een keer.... en dan NOG een keer (!!!) ... dan had jij toch ook wel even naar hem toe kunnen lopen en hem kunnen helpen? Dat had je vind ik na die 1e keer al moeten doen. Voor hetzelfde geld knalt die dude bij de 2e keer fout lanceren met z'n kop tegen een basalt blok en is ie dood! Als je een beginner gevaarlijk ziet doen wees dan pro-actief en ga helpen (op een vriendelijke en beleefde manier)!!

En Lars: zo'n instelling van "beginners niet welkom op MIJN spot" dat is natuurlijk ook geen porem! Beter ga je zo'n figuur helpen in plaats van aan z'n lot over laten en dan later op een forum afzeiken!

maar ok.
het is wel erg dom wat die dude gedaan heeft, laten we hopen dat hij zijn lesje heeft geleerd!

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.