Verslagje Naish Boxer/SLE 12

@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #25 Oktober 03, 2006, 02:38:21
edit2Rapporteer  
Thanks Arjen, goed verslag.

Toch een vraagje,

Geloof me, met de 12 Boxer/SLE vaar je eerder als de RavenII 14!!!!!!

En wat denk je van low end t.o.v. van de Raaf 2 16 mtr. ??

Ben aan het twijfelen nog, heb de SW 9 en een Raaf 2 16
Wil er iets tussen ipv Raaf 2 12
Boxer 12 of de nieuwe SW 12 ??

Heb de (huidige) SW 12 gevaren, was nog niet wat ik van een 12 SLE verwacht.

Had gister graag ff een 12 Boxer gevlogen, volgende keer maar.

C-ya

Ligt ook een beetje aan wat je weegt, ik kon met mijn 91 kg de 12 al varen met 12 knopen en ik denk dat mijn ravenII 16 niet veel meer brengt in deze condities!
Keut Local

Antwoord #26 December 07, 2006, 18:15:14
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik heb gister de Boxer ook getest. De negen meter in 22 knp gemiddeld en af en toe pittige vlagen. De kite ziet er zeer netjes uit net als de bar. Heb de kite 1 op 1 gevaren. Meteen viel de lichte bardruk op, ofwel geen bardruk. Ik vond dit echt super irritant want tijdens sprongen heb je geen flauw idee waar je kite staat. Wat resulteerde in een paar keiharde landingen, wel kicken maar niet echt de bedoeling. Dus met dat niet afstraffen ben ik het niet eens. Juist door de lage bardruk kan je afgestraft worden, door dat je je kite te vroeg kunt terugsturen met springen.Juist de lage bardruk gaf mij een beetje een onzeker gevoel. Tevens vind ik dat de kite te veel voorin het windvenster vliegt waardoor ik het idee had dat ik hem steeds moest corrigeren. Wat de spronghoogte betreft kun je echt lekker hoog en de hangtime is ook top. Verder had ik totaal geen last van de vlagen en dat is natuurlijk lekker. Ik denk dat de golf rij eigenschappen goed zijn omdat je met de kite heel goed de druk kan bepalen, bar van je af druk weg, aantrekken en de druk is meteen terug. Ik ben er niet aan toe gekomen om de kite echt goed 1 op 2 te varen omdat de wind toen wat minder werd. Het viel me wel op dat de bardruk toe was genomen. Alleen had ik het idee dat de katrolletjes bij de bar niet lekker liepen... Wel kon je niet wat beter voelen waar de kite stond tijdens sprongen. Wat de leash betreft. Vaar hem altijd met leash!!! Vertrouw niet op de 100% depower, want als je uithaakt( wat mij dus zonder dat ik het door had overkwam) heb je een fucking probleem. Wat gelukkig goed afliep. Ik heb daarna mijn leash boven de chickenloop bevestigt. Ik ga hem zeker nog een keer testen, maar tot nu toe ben ik nog niet erg tevreden.

Misschien is het handig erbij te vermelden dat ik normaal de Torch 2006 vaar.

Groeten Mark  Joepie
KiteDemon

Antwoord #27 December 08, 2006, 01:11:56
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik heb gister de Boxer ook getest. De negen meter in 22 knp gemiddeld en af en toe pittige vlagen. De kite ziet er zeer netjes uit net als de bar. Heb de kite 1 op 1 gevaren. Meteen viel de lichte bardruk op, ofwel geen bardruk. Ik vond dit echt super irritant want tijdens sprongen heb je geen flauw idee waar je kite staat. Wat resulteerde in een paar keiharde landingen, wel kicken maar niet echt de bedoeling. Dus met dat niet afstraffen ben ik het niet eens. Juist door de lage bardruk kan je afgestraft worden, door dat je je kite te vroeg kunt terugsturen met springen.Juist de lage bardruk gaf mij een beetje een onzeker gevoel. Tevens vind ik dat de kite te veel voorin het windvenster vliegt waardoor ik het idee had dat ik hem steeds moest corrigeren. Wat de spronghoogte betreft kun je echt lekker hoog en de hangtime is ook top. Verder had ik totaal geen last van de vlagen en dat is natuurlijk lekker. Ik denk dat de golf rij eigenschappen goed zijn omdat je met de kite heel goed de druk kan bepalen, bar van je af druk weg, aantrekken en de druk is meteen terug. Ik ben er niet aan toe gekomen om de kite echt goed 1 op 2 te varen omdat de wind toen wat minder werd. Het viel me wel op dat de bardruk toe was genomen. Alleen had ik het idee dat de katrolletjes bij de bar niet lekker liepen... Wel kon je niet wat beter voelen waar de kite stond tijdens sprongen. Wat de leash betreft. Vaar hem altijd met leash!!! Vertrouw niet op de 100% depower, want als je uithaakt( wat mij dus zonder dat ik het door had overkwam) heb je een fucking probleem. Wat gelukkig goed afliep. Ik heb daarna mijn leash boven de chickenloop bevestigt. Ik ga hem zeker nog een keer testen, maar tot nu toe ben ik nog niet erg tevreden.

Misschien is het handig erbij te vermelden dat ik normaal de Torch 2006 vaar.

Groeten Mark Joepie

Mark, de leash hoor je altijd te koppelen, alleen heb je een keus waar je deze bevestigd.
Het effect van van de klap zal in alle gevallen hetzelfde zijn, aangezien bij het laten schieten van de bar, de kite altijd helemaal depowert......maar zonder de kite te verliezen.
Tip voor het springen met grabs: zorg dat de stopper op zijn plaats is geklikt, dan blijft de kite gepowerd tegen de stopper terwijl je één hand ontspannen aan de bar houdt. Zelfde als wat je gewend bent met een C-shaped dus.
1:1 of 2:1 setting is erg persoonlijk maar de ultra lichte bardruk en lichte sturen in 1:1 is een kwestie van gewenning maar ligt wel dichter bij het stuurgevoel van een C-shaped. In 1;1 is de kite mucho directer en hoef je veel minder aan de bar te hijsen. Eenmaal gewend hieraan dan is de kite juist preciezer te sturen, vooral met één hand aan de bar in de lucht.
Ook ik moest ff wennen aan het zeer directe gevoel met die 20 meter lijnen en je zal je timing weer ff moeten aanpassen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.