Darkwing
Gast
|
Heb ik nog nooit gedaan, en het is al 3 keer goed gegaan. Maarja, slotjes erop zetten is natuurlijk wel veiliger.
|
|
|
Eddy Hangtime
|
Je gaat dus betalen voor het meenemen van je gear? Aangezien je alles in 1 grote bag stopt...
Wat ik zelf altijd doe: (om het gratis mee te krijgen) - Kiteboard kaal met wat beschermend karton in een strakke boardbag (zelf sealen met een hele rol keukenfolie a 50 cent of zo, evt om het af te maken nog een paar banden ducktape eromheen. - 1 grote sportas met 3 kites en handdoeken als bescherming. Op dezelfde manier sealen. - 1 grote handbagage met alle zware spullen; en wat kleding.
Ik heb de luxe dat ik altijd met mijn vriendin reis die geen kiteset heeft; dus ik kan nog wat kilootjes in haar koffer kwijt. Maar ik heb ook vrienden die het alleen ook zo meekrijgen.
Let wel op deze manier bespaar je dik op vervoerskosten en op sealkosten...
|
|
|
Elevation
|
ik heb ook nog nooit problemen gehad.. heb nog wel een tip.. twee stuks handbagage nemen, zorgen dat ze het niet zien bij het inchecken, pakket laten wegen, label eraan, daarna nog wat extra bagage er later voordat je hem afgeeft bij zo'n bagagekarretje / kooi, erbij proppen.. scheelt zo weer paar kilo overbagage...
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Een tie-rip door je ritsen werkt ook prima. (zo eentje die je niet meer los kan krijgen) Ze gaan echt geen 5 minuten staan pielen om jouw tas open te krijgen. Dan pakken ze gewoon een andere. Ik reis veel en doe het altijd zo en er is nog nooit wat gebeurt. Als je in je hotel bent vraag je even om een flinke schaar, een mes of tangetje en dan knip je ze er af. Zorgen dat je extra tie-rips bij je hebt voor de terugreis. Kite ze in Egypte!!!
|
|
|
Passie
|
naja. Misschienw el 'n goed idee. Ik ga volgende week ook naar egypte hurghada ( el gouna).. en misschien dat ik dat ook zo doet. Je bedoel eigenlijk gewoon. het folie om je tas zelf heen of wat?
|
|
|
Eddy Hangtime
|
Ja precies, als je zo'n hele rol van nog geen euro er netjes omheen wikkeld zit hij ook goed dicht en kun je iig zien of er mee gefucked is of niet. Sealen kost vaak wel 15 euro of zo...
Extra mooi is om als het folie er helemaal omheen zit nog een kruis te maken met ducktape om de laatste losse endjes ook veilig te stellen...
|
|
|
massari
|
Dat van die folie is een goed idee, het is al duur genoeg! Zal ff komend weekend een supermarkt binnenstappen.
Overigens wat zouden jullie doen: kite + bijbehorende tas, pomp etc. in de boardbag stoppen of liever zo minimaal mogelijk door losse kite in de tas te ordenen, pomp erin, wetsuit erin etc.?
|
|
|
Eddy Hangtime
|
Als je een board strak in een boardbag stopt zonder voetbanden etc en hij is een niet al te groot board rond de 130cm en je sealt hem helemaal straks met huishoudfolie hebben ze bij mij steeds (lees 3x) niet door dat het om een kiteboard gaat. Dus wordt er gewoon een label aan gehangen.
Kites die ik dus helemaal klein 3st (18m2, 13m2 en 9m2) in in grote sportas... Pomp heb ik altijd in mijn handbagage en daar kun je ook prima een kite tas van een 9 of 13m2 voor gebruiken, die prop je helemaal vol, want op handbagage heb ik nog nooit controle gehad qua gewicht. Moet alleen niet asociaal groot zijn...
Enuh heb je wel een pak nodig dan in Egypte?
Ik zat een maand geleden in Tarifa gewoon in mijn zwembroek te kiten... Maar het is wel wat kouder geworden inmiddels natuurlijk...
|
|
|
Marijn alias Vos
|
volgens mij kan je het beste een ty-rab door je ritsen halen. Mochten ze dan er in willen kijken snijden ze je tas niet open, omdat die op slot zit.
En je kan gelijk zien of ze erin zijn geweest.
|
|
|
Stefan24
|
Massari als je naar megawish gaat hoef je ook geen pomp mee te nemen aangezien ze daar gewoon een compressor hebben staan, op andere spots is dit ook zo volgens mij.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Ik denk dat ik mijn travelbag in AH-folie wikkel.. Heb mij laten vertellen dat alleen de doune of Marechaussee in je tassen mogen kijken... Aangezien die niet bij het inchecken staan kun je dus gewoon vertellen dat er andere spullen in de tas zitten en kunnen je kite-spullen dus gratis mee
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Wordt nog druk daar! Ik wil ook nog, ergens rond 21 oktober....herfstvakantie. Met wie/wat vliegen jullie??
Ik begreep dat een shorty wel handig is, alleen al om jezelf tegen de zon te beschermen
Weet iemand of je daar goed spullen kan huren?? Zoals een wetsuit of misschien ook een kite?
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Shorty tegen de zon (grinnik_kitesmiley) daar heb je Lycra voor Het ziet er naar uit dat we met Martinair gaan vliegen maar het kan ook op het laatste moment veranderen naar Transavia... Ja je kun in El Gouna de nieuwste spullen huren... Bijv de Rebel
|
|
|