up-wind en down-wind springen

hifly

Oktober 05, 2006, 01:13:13
edit2Rapporteer  
Ik heb een probleempje , ben net aan het springen en voel een verschil in up-wind en down wind springen .

Bij het ene ben ik snel uit balans en tors ik soms en de andere kant gaat goed . Enige tips ?

Gisteren op Brouwers was het zelfs zo dat ik bij windrichting ZW niet eens goed hoog kon springen . Ik denk een off-day ..
Sjemmel

Antwoord #1 Oktober 05, 2006, 01:48:53
edit2Rapporteer  
Je springt altijd downwind... Huh
drifter

Antwoord #2 Oktober 05, 2006, 01:53:12
edit2Rapporteer  
ik weet niet waar precies op de dam je gevaren hebt.
Ik was bezig bij hefty, of 'de strandtent'. Naar links varend zat er weinig afzet in het water. Je vaarde met de chop mee, ipv van ertegen in. Als je er tegenin vaart kun je afzetjes vinden waarbij je goed je board kunt edgen om druk op te bouwen.
Elevation

Antwoord #3 Oktober 05, 2006, 01:55:46
edit2Rapporteer  
naar rechts, dus richting ouddorp was veel makkelijker springen dan de andere kant op.. terug naar hefty lazerde steeds m'n kite erin..  Joepie
hifly

Antwoord #4 Oktober 05, 2006, 01:59:01
edit2Rapporteer  
ik zat op het einde van de duinen richting haventje . Dus varen richting haventje vlog ik uit balans en richting strandtent kon ik niet hoog genoeg springen ...Terwijl de zondag het zo goed als vanzelf ging ..
drifter

Antwoord #5 Oktober 05, 2006, 02:03:00
edit2Rapporteer  
aachter de blokken, dan zou je beetje afzet hebben moet kunnen vinden als je uitvaarde(naar links). Naar rechts krijg je de problemen van met de chop mee varen.

niet vergeten dat het maar slapjes waaide gisteren. Zondag stond er best stevige wind voor 12m
Elevation

Antwoord #6 Oktober 05, 2006, 02:05:07
edit2Rapporteer  
het is maar net wat je goede kant is... heb gemerkt dat ik in tegenstellening tot snowboarden links voor springkant is.. had ik met windsurfen ook ..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.