Safety van Waroo

Wouter

Berichten: 603
Antwoord #25 November 10, 2006, 16:16:21
edit2Rapporteer  
Safety van 2006 waroo was niet in orde, er was een mega topic op kiteforum over dit

http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2328494&highlight=spiral+waroo

Hebben ze dit bij de 07 kite verholpen?
Harm

Berichten: 865
Antwoord #26 November 10, 2006, 16:49:55
edit2Rapporteer  
Door de nieuwe bar is de saftety compleet veranderd. Hij werkt nu gewoon top!
Als je nu je safty trekt wordt de de-power lijn 2x zolang hierdoor is de kite echt totaal gede-powerd.
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #27 November 10, 2006, 17:38:23
edit2Rapporteer  
Hoe zit het eigenlijk bij de andere BOW kites??

McBridges
posty

Berichten: 2454
Antwoord #28 November 10, 2006, 18:54:03
edit2Rapporteer  
Door de nieuwe bar is de saftety compleet veranderd. Hij werkt nu gewoon top!
Als je nu je safty trekt wordt de de-power lijn 2x zolang hierdoor is de kite echt totaal gede-powerd.
handig, dat wist ik nog niet. hoe werkt dat?

hoop dat die upgrade snel komt!
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #29 November 10, 2006, 20:00:09
edit2Rapporteer  
Maar die nieuwe bar heeft nog steeds niet standaard een kiteleash!

En de safety zit weer op een stuurlijn dmv oshit-loops en niet op de middenlijn.
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #30 November 10, 2006, 20:41:24
edit2Rapporteer  
Door de nieuwe bar is de saftety compleet veranderd. Hij werkt nu gewoon top!
Als je nu je safty trekt wordt de de-power lijn 2x zolang hierdoor is de kite echt totaal gede-powerd.


Dat was niet het probleem. het grootste robleem is dat de kite niet zonder risico kan worden geflagged aan 1 lijn.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #31 November 10, 2006, 22:43:51
edit2Rapporteer  
dat zal voorlopig een probleem blijven ook, ze gaan gewoon van de 100% depower uit.
onder normale omstandigheden zal dit ook genoeg zijn.
anders wordt het lastig, eerst qr trekken en de osh vastpakken en dan nog ff je hp leash releasen!
zal eerder een runaway worden als het uberhaupt al lukt.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #32 November 11, 2006, 00:40:18
edit2Rapporteer  
Ik heb ook nog die oude savety aan 1 lijn, die met een polsleas aan mijn pols zit.
Als het fout gaat trek ik aan mijn safetyleas (chikkenloop los van bar), nu donderd mijn kite zonder echte kracht naar benee. Als het nu nog steeds fout gaat, trek ik gewoon die polsleas die met klitterband aan mijn pols zit los (en ben ik mijn kite kwijt loser).
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #33 November 11, 2006, 01:14:34
edit2Rapporteer  
De 2007 waroo heeft een katrol systeem op de stuurlijn wat het draaien in het windscherm tegen moet gaan. Weet nog niet of het werkt, heb me waroo 7 sinds donderdag en ga  morgen ff testen natuurlijk, is trouwens ook voor easy waterstart
Zal mijn bevindingen hier plaatsen.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #34 November 11, 2006, 01:54:08
edit2Rapporteer  
el maroq, ben benieuwd naar je bevindingen of het de moeite waard is om deze er ook op te zetten
roelvdgun

Berichten: 591
Antwoord #35 November 11, 2006, 02:21:00
edit2Rapporteer  
de depowerline word niet langer, hij word eigenlijk zo kort mogelijk, je moet zeg maar zien dat de bar voledig tege de knoop word gedrukt en dus als het goed is 100% depowerd, maar dacht dat er nu al standaart een hp leas bij zat?
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #36 November 11, 2006, 03:10:06
edit2Rapporteer  
bij de 2007 is het dopowerkoord dubbel uitgevoerd, echter de dubbele lengte van je depower wordt alleen geactieveerd waneer je de chickenloop lost en alleen maar aan je hp leash vast zit.
Op dat moment wordt een dikker gedeelte van het depowerkoord door een rubberen ring getrokken waardoor de dubbele lengte tot stand komt.
Volgens mij kun je niet echt snel met dit systeem in de problemen komen wanneer je de windrange in ere houdt.
100% depower heeft toch zijn grenzen lijkt mij, als het weer is voor een 7 ga je met een c kite toch ook niet met een 12 varen?
zal morgen wel wat foto's maken (hangloose_kitesmiley)
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #37 November 12, 2006, 00:36:35
edit2Rapporteer  
sorry me camera vergeten (shame_kitesmiley)
Jeks one

Berichten: 883
Antwoord #38 November 12, 2006, 22:28:52
edit2Rapporteer  
safety op de waroo is niet helemaal goed over nagedacht.

bij echt harde wind is er geen safety.


hier loop ik dus ook al een tijdje mee te tobben, en ben zeker van plan een 5e lijn aan de waroo te maken, gewoon een lijn die de kite "vangt"als je alles released...... het enige probleem is dat dit principe nog niet is getest, hetgeen gavaarlijke situatie teweeg kan brengen.
Voorlopig doe ik mijn leash vanaf een 25 knp niet meer vast, uit eigen belang (weg is weg) maar de losgelaten kite kan dan bij een ander in de lijnen waaien of over het strand een voorbijganger pakken. en dat wil ik nou juist niet meemaken.
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #39 November 12, 2006, 22:44:12
edit2Rapporteer  
Misschien is een upgrade voor je 2006 bar een idee?
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #40 November 12, 2006, 22:49:00
edit2Rapporteer  
Dat maakt ook niet uit. Er moet gewoon geleased worden vanaf 1 voorlijn of 5 de lijn
Harm

Berichten: 865
Antwoord #41 November 12, 2006, 23:07:33
edit2Rapporteer  
Ik zal van de week eens een filmpje proberen te maken hoe je de 07 released.
Het is echt een aanzienlijke verbetering. Daarnaast is het wel mogelijk om een 5de lijn op de waroo te zetten voor de waterstart en veiligheid. maar hiervoor zijn nog geen upgrade kit`s
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #42 November 12, 2006, 23:47:48
edit2Rapporteer  
er is al eens eerder een topic hierover geweest, daarin werd uitgelegd dat een 5th op een bow kite (iig de waroo) een zware afrader is...weet potverdorie even niet meer waarom; toch lijkt t me als je je qr trekt een welkome oplossing, maar iets heeft me toen overtuigd dit toch niet te doen;
nu heb ik de safety op een voorlijn zitten en dat paar keer getest: werkt prima, kite gaat niet loopen oid.

gr danny
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #43 November 12, 2006, 23:52:24
edit2Rapporteer  
Heb dr even over nagedacht: 5th op een bow:
voor de safety: prima;
voor de waterstart: GEEN 5th gebruiken!; het principe van relaunch bij een bow is weldegelijk anders als van een C, dus de 5th aantrekken en kite laten kantelen leidt vaak tot het 'door de lijnen draaien' en dan heb je een wokkel; bij een bow is het gewoonweg 1 stuurlijn aantrekken (maar dat wist hopelijk iedereeen al)..de combi van 5th voor relaunch is daarom een no-go.
dat is wat ik me er zo snel van kan herinneren, en klinkt ook best logisch....

gr danny
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #44 November 13, 2006, 02:34:53
edit2Rapporteer  
idd Danny, Gewoon op 1 van de voorlijnen werkt perfect bij bijna elke bow. 5th zou ook moeten werken in theorie maar je hebt bij een bowkite sneller dat ie eromheen kan draaien waardoor je kans hebt dat de 5th je kite doormidden ragt....

Hoe je het ook wend of keert, op 2 lijnen heb je een kite gewoon niet met zekerheid geflagged. er kan nog vanalles gebeuren (zeker wanneer je kite invert) waardoor er een volle bak oncontroleerbare kracht in je kite staat.

Ik ben wel heel benieuwd naar de 5th kit die harm omschrijft.
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #45 November 19, 2006, 00:45:40
edit2Rapporteer  
Vraagje; met name aan Surfensoul (maar ook anderen  (grinnik_kitesmiley))

Wat dan te denken van het idee van Frank 77 voor wat betreft een Waroobar 2006???

Gr. McBridges
Harm

Berichten: 865
Antwoord #46 November 22, 2006, 05:53:49
edit2Rapporteer  
er staat nu meer info in de manual:
http://media.bestkiteboarding.com/manuals/07_BEST_BAR_manual.pdf
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #47 November 24, 2006, 14:48:18
edit2Rapporteer  
dit is nou het probleem van bowkites
niemand heeft meer een goed veiligheids syteem en iedereen vertrouwd op de bar loslaten maar wat doen jullie zonder leash als je je kite door iemand anders lijnen heen stuurd?
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #48 November 24, 2006, 17:17:42
edit2Rapporteer  
dit is nou het probleem van bowkites
niemand heeft meer een goed veiligheids syteem en iedereen vertrouwd op de bar loslaten maar wat doen jullie zonder leash als je je kite door iemand anders lijnen heen stuurd?


Beetje erg generaliserend michiel. Ik ben het met je eens dat er een aantal merken zijn die dit niet goed voor elkaar hebben. Er zijn echter ook een aantal fabrikanten van bow/SLE kites die gewoon een vertrouwd leashsysteem op een voorlijn hebben waardoor de kite daadwerkelijk goed geflagged wordt. Ik vind het wel onbegrijpelijk dat Best aangezien het gezeur van vorig jaar met de waroo dit niet heeft opgepakt.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #49 November 24, 2006, 18:07:22
edit2Rapporteer  
dit is nou het probleem van bowkites
niemand heeft meer een goed veiligheids syteem en iedereen vertrouwd op de bar loslaten maar wat doen jullie zonder leash als je je kite door iemand anders lijnen heen stuurd?

als je je kite door iemand anders zijn lijnen heen stuurt is het nooit verstandig om te releasen omdat de andere kiter nog meer in de problemen komt met een gepowerde en of loopende kite in zijn lijnen.
gewoon de andere kant op sturen en als je een beetje oplet voorkom je dit gewoon!

en anders trek je aan de OSH en releasen maar
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.