Autostrand NIET open

Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #25 Oktober 10, 2006, 01:44:21
edit2Rapporteer  
vind het jammer dat autoplaya dicht is want het had toch zijn charme met al die mensen en autos opt strand. Dat mist het nu een beetje.
Maar soms haatte ik ook die tijden op lekkere nazomerdag met meer dan 200 kiters op het water.. Dat moment kom je nu echt niet meer tegen. Sinds dat het autoplaya dicht is vind ik het heerlijk rustig. Die lessers en beginners houd je toch.
Van mij mag het autoplaya open maar t mag niet drukken worden.

En die paarminuten lopen... Moet je eens 4x op een dag bij slufter naar boven lopen TERING daar wordt je echt moe van...
Ben_85
Gast
Antwoord #26 Oktober 10, 2006, 01:52:58
edit2Rapporteer  
Loper zat vast bij de administratie of logistieke dienst. En nu vertelt hij zo'n stoere dienstplicht tijd, niks gelul. Ik ben ook militair en ik loop genoeg kan je het gemakkelijk maken moet je het jezelf ook makkelijk maken. Het was gewoon het iedeale strand in ogen van velen
Tuur!

Berichten: 143
Antwoord #27 Oktober 10, 2006, 01:58:05
edit2Rapporteer  
Lekker boeiende dicussie..

Begin 2001..

Den Haag, de provincie en de groene maffia zaten gezamelijk bij de Yab Yum..
Toen moest de rekening nog betaald worden...

Groene maffia heeft uit eindelijk tegen wat toezeggingen de rekening betaald..

Oftewel zinloos dit..EN JA OOK IK BEN NOG IEDERE X DAT IK GA KITEN PISSED OFF !!!
ERIC

Berichten: 28
Antwoord #28 Oktober 10, 2006, 02:01:11
edit2Rapporteer  
- natuur meer in nadeel als er meer dagjes mensen komen.
- meer vervuiling

Zeker, natuur meer in het nadeel ,sinds het dicht is heb ik in tijden niet meer zo'n tering zooi op het strand gezien ,want je moet het maar weer mee terug nemen naar de auto is nu een stuk verder he.
En die drukke is ook echt niet minder geworden kijk maar eens op za of zo met mooi weer en wind zomers ,deze "mooie "parkeerplaats is al weer bijna te klein ,staan beide parkeerplaatsen vol ,nee is goed verzonnen.
Trouwens werd het maar elke dag zo hoog water tot aan de slagboom ,DAN zou het strand niet meer zo mul zijn, en dan zal al die tering zooi ook mee drijven ,kan je het misschien makkelijker opruimen.
 
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #29 Oktober 10, 2006, 02:17:52
edit2Rapporteer  
als zaterdag je auto op het strand had gestaan was je nu egt neit blij geweest Smiley
loper
Gast
Antwoord #30 Oktober 10, 2006, 02:22:23
edit2Rapporteer  
als zaterdag je auto op het strand had gestaan was je nu egt neit blij geweest Smiley
hahhhha hadden we weer eens ouderwets over de auto's kunnen springen
loper
Gast
Antwoord #31 Oktober 10, 2006, 02:23:33
edit2Rapporteer  
Van mij mag het autoplaya open maar t mag niet drukken worden.

Jij wilt iets wat niet samen kan.
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #32 Oktober 10, 2006, 02:25:14
edit2Rapporteer  
Van mij mag het autoplaya open maar t mag niet drukken worden.

Jij wilt iets wat niet samen kan.
[/quote

blijven dromen togh Grin
loper
Gast
Antwoord #33 Oktober 10, 2006, 02:28:19
edit2Rapporteer  
De meeste dromen zijn.....
Leon aero2
Gast
Antwoord #34 Oktober 10, 2006, 02:43:36
edit2Rapporteer  
En ook hier zie je weer dat de ouwe rotten met hun juiste info weer op het gelijke punt zitten.
Maar ligt het nu aan mij of wordt dit forum nou een beetje te vaak gebruikt door van die domme topics als deze? En weer zoals je lezen kan wordt er kritiek geleverd door mensen die niet eens ingelogt zijn!!!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #35 Oktober 10, 2006, 03:34:50
edit2Rapporteer  
wat diefstal van spullen aan gaat zit je er naast, onlangs zijn er op slufter nog diefstallen geweest uit afgesloten auto's.

Geloof niet dat je het helemaal snapt. Omdat er op de Slufter spullen uit AUTO'S gestolen zijn wordt er op Oostvoorne van het strand geen kites meer meegenomen?  loser

en wat het wisselen van kites betreft is dit aan de kiter zelf, of het strand nou open is of niet.
bovendien is het percentage dat zijn kite moet wisselen bijzonder laag, laat staan dat de kiter alles al mee neemt naar strand (2 kites)

Ik begin te twijfelen of jij wel een kiter bent, tenzij jij  een enkele BOW ofzo. C-shape kites hebben niet een mega inzetbereik! Hoe kun je nu vanaf de parkeerplaats tussen de struiken bepalen hoe hard het op het strand waait? Ging vanuit de auto op het strand een stuk makkelijker!

En de wisselingen in windsterkte daargelaten, want volgens mij denk je dat de wind de hele dag constant blijft hier in Nederland (woon je soms in Cumbuco?)

Ten tweede als het strand open mag voor auto's denk je dan werkelijk dat beginners niet meer naar slufter, scheveningen en HvH gaan? deze zogenaamde beginners zijn te overmoedig en denken snel alles te kunnen en blijven toch het gevaar wel opzoeken. dit is dus ook geen gegronde reden om het autostrand maar toegankelijk te maken voor alles en iedereen.

Laatste ben ik met je eens  ThumpsUp Helaas kunnen meerdere hier op dit forum bevestigen dat SINDS de sluiting er meer van dat soort lieden zijn gespot op de bewuste gevorderden spots. Dus....

Ten derde het feit dat er nu lesscholen de gehele breedte gebruiken zal altijd blijven, zij kiezen immers voor de veiligheid van hun leerlingen en nemen hun ruimte , ik geef ze geen ongelijk, ook dit blijft onveranderd of het strand nou opengaat of niet. Mischien komen er wel meer scholen als het strand opengaat, daar zijn we helemaal niet blij mee!!

Ik weet bijna zeker dat de meeste scholen echt wel weer terug willen hoe het vroeger was. Alle spullen bij de hand.

@ Loper: Tja, jij wilt blijkbaar in je eentje lopen. Nederland telt bijna 17 Miljoen mensen. Niet eens tijd om te emigreren naar een plek waar het wat rustiger is? Iedereen zijn hobby/sport in Nederland, maar soms kun je niet alles hebben.

Daarentegen is er geen enkele veilige beginners spot meer in Nederland waar je met je auto zo dicht bij het water kunt komen.

En kom op nou, een natuurgebied onder de rook van Pernis, en naast de grootste zwaar vervuild rivierslib opslag van Europa?
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #36 Oktober 10, 2006, 13:26:59
edit2Rapporteer  
Oh. Oh.

Ik heb vele van jullie op de kast geloof ik.
Nou in ieder geval bedankt voor al deze reacties. Ik vindt het wel lagge. schater
Nog even dit voor de twijfelaars:

IK ben GEEN ambtenaar, maar een hard werkende kerel die elke dag om 04:30 opstaat om te gaan werken en als het even kan s'middags nog te kunnen knallen met m'n C shape 12 mtr of Bow 9 mtr.
Ik respecteer een ieders reactie en hoop dat het autostrand alles bied wat jullie ook wensen, ook in de toekomst. of het nou open gaat of dicht blijft.

respect  (grinnik_kitesmiley)

have a save ride.....
loper
Gast
Antwoord #37 Oktober 10, 2006, 15:22:21
edit2Rapporteer  
Ik kom al lang op het autostrand en heb al rond de 5 personen tegen autos zien vliegen soms met breuken tot gevolg dat het nog erger kan weten we sins Mirns.

Hoe minder obstakels op het strand hoe beter voor de veiligheid, daar hoeven we het niet lang over te hebben. ListenToMe En ja die palen zijn gevaarlijk zeker met springvloed (shame_kitesmiley) maar nog overal autos erbij waar de kiters met hun kites naartoe lopen en de kites oplaten was niet helemaal ideaal en zal weer ongelukken geven zoals het verleden vaak heeft aangetoond.

Grappig hoe emotioneel iedereen wordt van 2 x 10 minuten lopen. En dan niet ingaat op de sterk verbeterde veiligheid voor je eigen spullen en voor de kiters door minder aanloop en minder obstakels op het strand.

Autostrand lekker dicht houden voor autos, wel een sterke verbetering van de situatie met de afsluiting voor hulpdiensten daar is de overheid gewoon nalatig.
Maar hier in nederland kun je de overheid nooit aansprakelijk stellen maar als het goed fout gaat staan de hulpdiensten soms 20 minuten te wachten voordat de politie de slagboom opent.
En behoud van recreatie desnoods via een advocaat afdwingen prodecederen tegen die doorgeschoten sukkels van het zuid hollands landschap.
Daar moeten we ons op concentreeren en de energie voor behouden.



Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #38 Oktober 10, 2006, 15:57:57
edit2Rapporteer  
Ik kom al lang op het autostrand en heb al rond de 5 personen tegen autos zien vliegen soms met breuken tot gevolg dat het nog erger kan weten we sins Mirns.

Hoe minder obstakels op het strand hoe beter voor de veiligheid, daar hoeven we het niet lang over te hebben. ListenToMe En ja die palen zijn gevaarlijk zeker met springvloed (shame_kitesmiley) maar nog overal autos erbij waar de kiters met hun kites naartoe lopen en de kites oplaten was niet helemaal ideaal en zal weer ongelukken geven zoals het verleden vaak heeft aangetoond.


Dus volgens jouw moet de parkeerplaats van Mirns ook maar verder weg aangelegd worden? Wat een onzin zeg. Idd. heb ik het daar ook wel eens gezien. Maar dat kwam door idioten die je helaas overal hebt. Om die te beschermen moet het gelijk maar voor iedereen verboden worden?
Citaat
Grappig hoe emotioneel iedereen wordt van 2 x 10 minuten lopen. En dan niet ingaat op de sterk verbeterde veiligheid voor je eigen spullen en voor de kiters door minder aanloop en minder obstakels op het strand.


10 minuten hardlopen idd. Om veilig te kunnen starten moet je naar de achterste duinen lopen bij laagwater. Als jij dat in 10min kan doen, kun je dan mijn spullen voortaan gaan halen? Wil ik zelfs wel voor betalen  loser

Zoals al eerder werd aangegeven s'winters een van de veillige spots. Geen beginners dan, en auto dichtbij tegen onderkoeling. Is nu wel anders. Ik kom er s'winters helaas niet meer.

En over dat emotioneel: Het was echt de beste beginnerspot van Nederland, op afstand! Tevens was het voor een hoop anderen ook de enige plek waar je iets kon doen met voertuigen op het strand. Niet alleen kiters hebben hier voordeel bij. Dit strand was uniek, en dat is ons allemaal afgenomen door een compleet idioot beleid van de regering. Daar kan ik goed ziek van worden.
Citaat
Autostrand lekker dicht houden voor autos, wel een sterke verbetering van de situatie met de afsluiting voor hulpdiensten daar is de overheid gewoon nalatig.
Maar hier in nederland kun je de overheid nooit aansprakelijk stellen maar als het goed fout gaat staan de hulpdiensten soms 20 minuten te wachten voordat de politie de slagboom opent.


20 minuten? 45 minuten is ook al een aantal keren gebeurd. Kijk eens op http://www.autostrand.nl/
Citaat
En behoud van recreatie desnoods via een advocaat afdwingen prodecederen tegen die doorgeschoten sukkels van het zuid hollands landschap.
Daar moeten we ons op concentreeren en de energie voor behouden.


Haha, geloof je nu echt dat dat werkt? Zowel de gemeente Oostvoorne als de gemeente hebben al geprocedeerd tegen deze beslissing, zonder enig resultaat. Europese regelgeving dwingt dit af. Er is zelfs sprake om het hele gebied verboden voor recreatie te maken. Alleen wandelen is dan toegestaan. Dit geldt ook voor de kust van Ouddorp, wat gemakshalve ook bij dit nieuwe natuurgebied wordt getrokken. Zeilen etc. niet toegestaan in die zone. Weet je hoeveel mensen hierdoor benadeeld worden? De gemeentes zelf lopen ook veel inkomsten mis door evenementen en toeristen.


loper
Gast
Antwoord #39 Oktober 10, 2006, 16:14:13
edit2Rapporteer  
@ wakekiter:

Over openhouden ik geloof niks ik lees me net in over de 2de maasvlakte die er gaat komen (wordt vandaag over gestemd inde 2de kamer) en de natuurcompensatie.

Ook ik vind de natuurcompensatieplannen verontrustend en met mij mensen van hvh tot aan renesse en alles wat ertussen ligt.

Maar daar moet de energie naar gaan om de regering en aL die partijen die ertussen zitten zo te bewerken dat we als kiters en wateresporters niet ondersneeuwen.
Het zou echt facistisch zijn als we in dat hele natuurcompensatiegebied niks meer kunnen doen.

Ik bedoel maar te zeggen concentreer je niet op een achterhoede gevecht.
Het echte gevaar is de compensatie in natuurgebied en de beperking of een verbod op watersport/kitesurfen. Op de slufter en op oostvoorne en op ouddorp/goedereede en de brouwersdam.
Die hele zeestrook hebben ze ingedachten als natuurcompensatiegebied.
In het najaar werkt rijkswaterstaat de plannen uit en dan kan er inspraak plaatsvinden en evt daarna beroep bij de raad van state. Daar moet de NKV tussen zitten daar worden spijkers met koppen geslagen.

Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten zal worden, het is een blijft een poldermodelland maar we moeten wel keihard van ons afbijten.

Dat kost energie genoeg autostrand open of dicht voor autos is achterhoede gevecht en niet meer van belang als je er helemaal niet meer mag kiten. !!!
loper
Gast
Antwoord #40 Oktober 10, 2006, 16:49:47
edit2Rapporteer  
Uit de site van pmr (project mainport rotterdam) http://www.mainport-pmr.nl/thema.asp?id=1

Met de aanleg van Maasvlakte 2 gaat beschermde zeenatuur in de Voordelta verloren. Dit verlies moet volgens wettelijke verplichtingen worden gecompenseerd. Instellen van een zeereservaat, waar de mens terughoudend aanwezig is, moet voor deze compensatie zorgen. Momenteel overlegt Rijkswaterstaat met omwonenden, recreatieondernemers, natuurorganisaties en (beroeps)vissers over de precieze invulling van het Zeereservaat. Volgens de huidige plannen zal het reservaat uit twee delen bestaan: een gebied van 25.000 hectare waar de zeebodem met rust gelaten wordt en om die reden beperkingen gelden voor vormen van visserij die het bodemleven verstoren en binnen dit grotere gebied zes rust- en aandachtsgebieden voor vogels en zeehonden van in totaal ongeveer 9.500 hectare. De ligging van deze gebieden is één van de onderwerpen die Rijkswaterstaat momenteel met belanghebbenden bespreekt

Dat hele zeereservaat loopt van de slufter tot einde brouwersdam en daarin dus zes grote natuurrreservaten, vallen wij watersporters onmder belanghebbenden ?
En wie behartigt dan onze belangen bij Rijkswaterstaat ? want hier worden de beslissinge genomen waar het om gaat.
De aanleg van de 2de maasvlakte gaat waarschijnlijk inhet voorjaar van 2008 van start dus het gaat snel nu.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #41 Oktober 10, 2006, 16:58:46
edit2Rapporteer  
De meesten van ons weten hiervan. Idd. was de sluiting van het strand maar het begin (overigens was de discussie van dit topic wat je ervan vond dat het dicht gegooid is). helaas zal het nog vele malen erger worden als ze de goedkeur geven voor de Maasvlakte II

Ter compensatie zal ook een gedeelte van de MII bestemd worden voor recreatie (watersporten). Ze willen zelfs een speciaal surfrif bouwen (alsof dat er ooit gaat komen). Of dat ook een beginnersspot zal worden is nog maar de vraag. Helaas zal tijdens de bouw zowel de Slufter (waarschijnlijk) als het Autoplaya dicht gaan. Zitten we jaren zonder spots!
loper
Gast
Antwoord #42 Oktober 10, 2006, 17:02:36
edit2Rapporteer  
Helaas zal tijdens de bouw zowel de Slufter (waarschijnlijk) als het Autoplaya dicht gaan.

waar heb je die info vandaan ?
Socaa
Gast
Antwoord #43 Oktober 10, 2006, 18:33:36
edit2Rapporteer  
Over de toekomst van het Autostrand wordt donderdag gesproken.
Het conceptinrichtingsplan wordt dan ook openbaar.
loper
Gast
Antwoord #44 Oktober 10, 2006, 18:39:34
edit2Rapporteer  
@socaa

waar wordt dat plan besproken/gepresenteerd ?
Kun je ons op de hoogte houden , ben zeer benieuwd?
Socaa
Gast
Antwoord #45 Oktober 10, 2006, 18:58:05
edit2Rapporteer  
@socaa

waar wordt dat plan besproken/gepresenteerd ?
Kun je ons op de hoogte houden , ben zeer benieuwd?

Het is slechts een concept dus er kunnen nog wijzigingen in komen.
De werkgroep 'voornse slikken' zal dit plan toelichten aan diverse recreantenvertegewoordigers, de NKV is ook uitgenodigd.
Verder zal er gevraagd worden om het definitieve plan of het herziene conceptplan te presenteren aan de bevolking op een avond in van marion. Het strand is namelijk al jarenlang een discussiepunt en ik denk dat het nuttig is om wat meer open te zijn over te plannen zodat de recreanten/burgers hun mening erover kunnen geven...
anders komen we nooit ergens.

Helaas kan ik er zelf niet bij zijn donderdag ivm studie. Maar zodra ik meer weet komt op het de autostrandwebsite.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #46 Oktober 10, 2006, 19:00:47
edit2Rapporteer  
Damn,

iedereen gaat helemaal los in deze topic. ThumpsUp schater

en ik heb 'em opgestart. schater


dit was toch niet helemaal de bedoeling geloof ik, wat een emotie zeg, tering.. Joepie


nou veel plezier allemaal verder.......
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #47 Oktober 10, 2006, 21:09:24
edit2Rapporteer  
Helaas zal tijdens de bouw zowel de Slufter (waarschijnlijk) als het Autoplaya dicht gaan. Zitten we jaren zonder spots!

NEE  (geschokt_kitesmiley), als dat zo is......  (cry_kitesmiley)
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #48 Oktober 11, 2006, 03:44:34
edit2Rapporteer  
Lekker blijven lopen, op neeltje moeten we ook lopen en op vrouwenpolder een heil eind over het strand, blijf je gezond van en koop anders een quad
Tom Kite

Berichten: 480
Antwoord #49 Oktober 11, 2006, 04:32:33
edit2Rapporteer  
Zo zeg, ben ik even blij dat ik op een spot kite waar bijna niemand komt en waar je maar net de dijk over moet lopen  ThumpsUp

Is de laatste tijd nogal veel heisa rond al de bekende spots.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.