slingshot {Thomas}
|
je kan de depowerkoort ook kleiner kopen, ze hebben nog een maat kleiner van f-one
|
|
|
wouterb
|
ohw, Okeé, kan ik ook ff sjeqqen, thanx
|
|
|
bertjebert
Gast
|
de lengte van je koord heeft eigenlijk niets met je houding te maken, probeer je kite veel hoger boven het water te varen , neem een maatje kleiner en zet wat grote vinnen onder je board type naish en je zal zien dat je veel meer hoogte loopt zonder pijn in je rug. een paar jaar ervaring wil ook wel helpen.
|
|
|
wouterb
|
uhm, jawel! Wat ik wil voorkomen is dat ik permanent aan de bar zit te trekken (wordt je kite ook niet rustiger van) als ik ga hangen om hoogte te lopen. Bovendien loopt een gedepowerde kite, laag bij het water, beter hoogte als vol gepowerd. (voor hoogte lopen dus beter een maatje groter, alleen voor hoogte lopen dus)
Vinnen zullen wel werken, maar het moet toch met de hakken erin ook wel gaan...
|
|
|
buur@work
Gast
|
Je moet even kijken of je de korte lijn kan krijgen. Je kan proberen via info@fone.nl als je niet snel antwoord hebt geef dan even een PBtje dan zal ik even kijken of er nog korte in nl zijn. Gr. Buur
|
|
|
Kondor 11
|
Je kunt ook die gele balletjes eraf halen, bij mijn m5 12 zitten die er ook niet meer scheelt toch ook al heel wat en als safety heb je toch je fifth
|
|
|
wouterb
|
niet als je fifth aan je chickenloop zit. Plus dat je daarmee nog steeds je Knoop niet dichterbij haalt.
Ben iig al even met wat touwtjes aan 't freubelen. Incl. splitsen heb je aan een halve meter genoeg, kan je nog 's een restje gebruiken.
|
|
|
Kondor 11
|
Ah ja nu zie ik het ja, bij mij is die manier van safety eraf gehaald. Waarschijnlijk voor unhooked varen. Knoop ze
|
|
|
wouterb
|
bij deze: lengte verschil 7cm de zelfbouw (bovenste in de pics) heeft iets dunnere lijn. ter compesatie heb ik er een kern van vliegerlijn in getrokken. is dus nu 3mm dynema (700kg) + vliegerlijn (300kg)
|
|
|
Buur
|
Heb je netjes in elkaar gezet!
|
|
|
wouterb
|
hihi, ja, en alles met de hand. de naaimachine begon echt naalden te vreten. Nu maar hopen dat het ook doet waar het voor is... (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Kondor 11
|
SHit man 1000kg trekkracht, hoeveel weeg je wel niet als je dat nodig hebt. Dan moet paalhoofd een baby zijn vergeleken met jou
|
|
|
wouterb
|
't is wel je depowerkoord, mag wel wat body hebben. touwtje van bv Naish of north krekt ook wel een 8-900 kg. straks ff kijken of het werkt...
|
|
|
bertjebert
Gast
|
mooi, als ik straks iemand in een poep houding voorbij zie komen met een kort depower touwtje dan weet ik dat jij het bent. (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Taco.
|
Ik heb mijn depowerlijn van mijn impact ook vervangen door 4mm dynama (>1000kg). Wouterb, heb jij je lijnen gesplitst of gewoon naast elkaar gestikt? Ik heb m namelijk laten splitsen en vervolgens bij de schoenmaker laten stikken. Was uiteindelijk paar euro kwijt. Volgens mij kost zo'n lijntje snel een euro of 20!
Heb inmiddels mijn eigen splitsnaalden besteld voor lijnen van 2-6 mm.
|
|
|
Kondor 11
|
Zeg Morrow, Nu geen ouwe koeien uit de sloot halen..........
|
|
|
Taco.
|
hehe, was een linkje uit andere post... zag pas later dat ie een beetje oud was
|
|
|
wouterb
|
Dat maakt het niet minder actueel.....
Gesplitst en (met de hand) gestikt. Was nog best priegelen met die kern er in. Hoesje is een stukje persluchtslang (8x5mm geloof ik). Rubbere rondje is uit een mat (en is inmiddels in kruimels) verder een paar krimpsokjes.
|
|
|