Je kunt over het algemeen 2.5 uur voor en 2.5 uur na de hoogste waterstand kiten. Aan de waddenzeekant wordt er alleen gekite aan de kant Burum (vanaf de boot 2 a 3 km naar rechts, langs de dijk)
Met de windvoorspellingen voor zondag in het hoofd (oosterwind) en het feit dat het volgens de voorspellingen niet echt gaat waaien op Mirns hadden we het plan om naar ameland te gaan om te kiten. Heeft iemand ervaring met deze spot met dingen als het tij, diepte/ondiepte?
Oficieel heb je wel een ''vergunning'' nodig. deze moet je een paar van te voren aanvragen bij de gemeente van Ameland. deze is dacht ik te downlouden op de site van Ameland.
Met de windvoorspellingen voor zondag in het hoofd (oosterwind) en het feit dat het volgens de voorspellingen niet echt gaat waaien op Mirns hadden we het plan om naar ameland te gaan om te kiten. Heeft iemand ervaring met deze spot met dingen als het tij, diepte/ondiepte?
Oficieel heb je wel een ''vergunning'' nodig. deze moet je een paar van te voren aanvragen bij de gemeente van Ameland. deze is dacht ik te downlouden op de site van Ameland.
Een vergunning is alleen nodig voor het kiten op de Noordzeekant
Weet iemand of die 2.5 uur voor en na ook voor de wadden kant geld ??
Die 2.5 uur geld voor de waddenkant, aan de noordzeekant kun je ook met afgaand water kiten, alleen moet je dan iets verder lopen.
In dit tijd dat ik er heb gekite, 3maand terug. werd er alleen gekite aan de oostkant van de veerdam i.p.v. westkant!! Terwijl de westkant toen ook al als aangewezen plaats diende. Dit door het feit dat je aan de oostkant eerder en langer kunt doorkiten dan op de westkant. (ongeveer een uur eerder en een uur langer, hangt ook van het weer af)
« Laatste verandering: Oktober 11, 2006, 19:59:07 door Bolke007 »
Ben een paar weekenden geleden op Ameland geweest. Heb daar toen niet gekite, maar wel anderen gezien. Spot is inderdaad in de linkerbaai waar de veerboot aankomt. Mooie spot, vlak water en grotendeels ondiep. Tijden waarop je kunt kite zijn wel afhankelijk van het getijde! Bij eb is het niet mogelijk. Een betere indicatie kan ik je niet geven!
Op ameland mag je aan de wadkant enkel kiten bij de veerdam, aan de linkerkant als je van de boot komt. Althans, dat is mij verteld. Voor de zekerheid even bij de hubpo van nes langs of even een belletje naar de gemeente.
Herfstvakantie zit ik er ook, week van de 22e is dat.