in z'n eentje op het water

Idefixe

Oktober 12, 2006, 17:40:36
edit2Rapporteer  
Uit www.opurk.nl

Primeur voor KNRM 
Kitesurfer in nood op IJsselmeer       
maandag 09 oktober 2006 
Toen een inwoner van Swifterbant die net terug was uit Zwitserland zaterdag de prachtige golfslag op het Ketelmeer zag, kon hij zich niet bedwingen om meteen met zijn kite in actie te komen. Maar de man kwam in de problemen en moest van het water gehaald worden.
Toen het mis ging, kon hij met armgebaren naar de wal seinen, waarna via de brugwachter van de Ketelbrug direct alarm geslagen werd. De vrijwilligers van het Urker station van de KNRM werden gealarmeerd en deze spoedden zich direct met de beide boten naar het Ketelmeer om hulp te verlenen. Onderweg werd duidelijk dat de kitesurfer was opgepikt door een charterzeilschip, dat hem afzette op het surfstrandje. Daar kon de surfer zijn verhaal vertellen aan zijn moeder, die reeds gearriveerd was en aan de opstappers van het Urker reddingstation. Nadat gebleken was dat de onfortuinlijke watersporter verder niets mankeerde, werden de Urkers uitgezwaaid met de belofte de website te bezoeken en meteen Redder aan Wal te worden. Voor de Urkers was het in de veertigjarige historie van het station de eerste keer dat hulp moest worden geboden aan een kitesurfer. 

Uit andere bronnen komt naar voren dat het hier om een 14 jarige jongen ging die in z'n eentje op het water bezig was..............
Erik de Berik

Antwoord #1 Oktober 12, 2006, 18:10:07
edit2Rapporteer  
 (sealedlips_kitesmiley)
Mark-Fizzer

Antwoord #2 Oktober 12, 2006, 18:23:10
edit2Rapporteer  
 (angry_kitesmiley) ThumpDown
Moza

Antwoord #3 Oktober 12, 2006, 18:24:21
edit2Rapporteer  

Uit andere bronnen komt naar voren dat het hier om een 14 jarige jongen ging die in z'n eentje op het water bezig was..............

Zet die bronnen er dan ook even bij. Ik maak het niet uit dit stuk op.
flywood
Gast
Antwoord #4 Oktober 12, 2006, 18:30:10
edit2Rapporteer  
Je hebt ook nationaal of zelfs wereldkampioenen van 14 jaar dus waarom er zo druk gedaan wordt over de leeftijd is me een raadsel.
Freija
Gast
Antwoord #5 Oktober 12, 2006, 18:34:44
edit2Rapporteer  
minder kans op cardio problemen op die jonge leeftijd in ieder geval als je zo lang in het koude water ligt Wink

maar vaak hebben jongeren minder ervaring met noodsituaties en zijn ook wel eens minder verstandig......... is vast ooit een onderzoek naar gedaan Smiley
Idefixe

Antwoord #6 Oktober 12, 2006, 19:39:34
edit2Rapporteer  
Er wordt hier niet specifiek moeilijk gedaan over de leeftijd hoor ( is althans niet mijn bedoeling).
Tis alleen niet echt verstandig te noemen als je in je eentje op het Ketelmeer gaat kiten.
Jarnoe73

Antwoord #7 Oktober 12, 2006, 20:18:52
edit2Rapporteer  
Hoezo in z'n eentje het water op....??? ThumpDown Ik hoop wel dat er kennissen, vrienden of z'n moeder aan de kant stonden te kijken die hebben geholpen met het oplaten van z'n kite en ingegrepen hebben toen het mis ging. Goede reclame weer.....
Psychotic

Antwoord #8 Oktober 12, 2006, 23:59:21
edit2Rapporteer  
Ach, ik vaar ook wel eens alleen. Maar enkel als ik goed de ruimte heb om mijn kite te starten en te landen. Gewoon stuk minder wild doen en korter op de kant blijven.
Naish........what else???

Antwoord #9 Oktober 13, 2006, 00:20:53
edit2Rapporteer  
Gewoon lekker alleen gaan, er kan toch niks gebeuren!
Kondor 11

Antwoord #10 Oktober 15, 2006, 18:21:35
edit2Rapporteer  
Ik ben ook vaak alleen vooral op zondag ochtend, niemand komt dan zo vroeg ze nest uit. Gewoon lekker varen, dichtbij blijven en niet te gek doen. Met je safety kom je een end als je stoppen wilt.
Ondabeach

Antwoord #11 Oktober 15, 2006, 23:18:17
edit2Rapporteer  
Tja het stukje staat hier

http://www.knrm.nl/70reddingstations/urk/06reddingrapporten/?TheArticle=7940&hm=3

Bron: knrm.nl
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #12 Oktober 16, 2006, 01:10:32
edit2Rapporteer  
Volgens mij ging hij varen met aflandige wind (aan de foto,s te zien) en dat is nooit een goed idee..En dan nog alleen op het ketelmeer niet echt een goede kitespot...dus niet echt slim..
 ThumpDown
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.