Tip voetbanden controleren !

Marsie

Berichten: 361
Oktober 13, 2006, 15:31:53
edit2Rapporteer  
Hallo !

Controleer ook of de voetbanden goed vastzitten aan je board.

Materiaalcontrole hoort bij het kiten,maar net dat ene schroefje van mijn voetband ging helemaal los. ThumpDown

Hij zat ook verborgen onder de omkleding en had gelukkig een kruiskopschroevendraaier mee.

Dus mensen draai alles op z'n tijd aan. ThumpsUp

Groeten,

Marcel
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #1 Oktober 13, 2006, 17:11:51
edit2Rapporteer  
Ja had ik dus ook,is erg lullig als je op snelheid bent.Board was nieuw en had alles aangedraaid maar voetband ging toch los. (up_kitesmiley)Kruiskop meenemen is geen overbodige luxe en vooral bij nieuwe boarden regelmatig controleren,na verloop van tijd zorgt het zout en/of corosie dat ze vast blijven zitten  :Smiley
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #2 Oktober 13, 2006, 17:21:07
edit2Rapporteer  
ik had laatst ook dat me binding los  sprong! ik schrok me kapot, d8 dat de schroef was afgebroken  Joepie gelukkig was ik thuis * de schroef was er gewoon niet goed aangedraaid!*. Maar ik heb het volgende probleem met me voetstraps! Met schoentjes aan kom ik er bijna niet in! zonder schoentjes zitten ze perfect, maar vaar toch liever met schoentjes rond deze tijd!

 me voet straps staan al op de grootste stand volgensmij Sad

ik wil me fanatic boardje gebruiken help me on this one!
Ponk

Geen avatar

Berichten: 197
Antwoord #3 Oktober 13, 2006, 17:41:23
edit2Rapporteer  
ik had laatst ook dat me binding los sprong! ik schrok me kapot, d8 dat de schroef was afgebroken Joepie gelukkig was ik thuis * de schroef was er gewoon niet goed aangedraaid!*. Maar ik heb het volgende probleem met me voetstraps! Met schoentjes aan kom ik er bijna niet in! zonder schoentjes zitten ze perfect, maar vaar toch liever met schoentjes rond deze tijd!

 me voet straps staan al op de grootste stand volgensmij Sad

ik wil me fanatic boardje gebruiken help me on this one!


je kan per voetband aan twee kanten strakker zetten of losser. Ik heb een fanatic 2005 en die kan je per schroef op 3 verschillende standen zetten. moet volgens mij gaan anders heb je wel een enorme maat. heb zelf 44. en sta in de middelste stand met schoentjes. kijk nog eens voor de zekerheid. 
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #4 Oktober 13, 2006, 17:54:03
edit2Rapporteer  

ik wil me fanatic boardje gebruiken help me on this one!

2006 fanatic boardjes hebben slecht verstelbare voetbanden (daarom waren ze ook wat goedkoper dan de concurrentie), je kan overwegen een ander merk voetbanden op te zetten.
Cor
Gast
Antwoord #5 Oktober 13, 2006, 18:11:09
edit2Rapporteer  
Hi gebruik plaatjes onder je voetstraps
dit voorkomt verschijven van de voetstraps
of gebruik de plates van www.spleene.com
of de spullen van de  site: ww.conceptxsports.com
ter info
Terugkomer
Gast
Antwoord #6 Oktober 13, 2006, 18:48:42
edit2Rapporteer  
Goedenmiddag jongen,

Heeft één van jullie enig idee hoe de pads op een Underground FLX zitten? Lijkt namelijk wel alsof ze gelijmd zijn maar ik ben er niet zeker van. Alvast bedankt..
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #7 Oktober 13, 2006, 21:04:49
edit2Rapporteer  
Goedenmiddag jongen,

Heeft één van jullie enig idee hoe de pads op een Underground FLX zitten? Lijkt namelijk wel alsof ze gelijmd zijn maar ik ben er niet zeker van. Alvast bedankt..

geschroefd en verstelbaar!!! zoals het hoort. lijmen is not done tegenwoordig
¦Tim¦

Berichten: 740
Antwoord #8 Oktober 13, 2006, 21:08:45
edit2Rapporteer  
ik ad van een gast een zelfbouw board overgekocht maar die pads gingen telkens los die inserts waren echt drappy gedaan dus niet heb ik gewoon 4 gaten in mn board gebouwd 4 moeren met aflopende kop erin en knoertehard vast draaien Grin

het ziet er niet heel mooi ui maargoed what the fuck weetje.

tis toch een rag board
hifly

Berichten: 136
Antwoord #9 Oktober 13, 2006, 21:26:49
edit2Rapporteer  
Hey Ponk ,

Had hetzelfde probleem ..gewoon een pvc buis van onegveer diamter 70 in je binding zetten en laten drogen ..na een tijde komt deze vanzelf in vorm te staan en juist gepaast .
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #10 Oktober 13, 2006, 21:27:52
edit2Rapporteer  
Goedenmiddag jongen,

Heeft één van jullie enig idee hoe de pads op een Underground FLX zitten? Lijkt namelijk wel alsof ze gelijmd zijn maar ik ben er niet zeker van. Alvast bedankt..

Die van 2005 zijn gelijmd, geen idee met die van 2006
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #11 Oktober 13, 2006, 23:23:00
edit2Rapporteer  
Klopt je kan de banden maar op 1 kant stellen en heb ook maatje 44 Smiley misschien moeten ze nog wat soepeler worden of iets Grin I hope so !
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #12 Oktober 14, 2006, 00:14:23
edit2Rapporteer  
k heb het ook weleens dat ie losschiet, dan maar stukkie zonder

k loop alleen ook te klote dat ik met schoentjes niet onder m'n voerbaden pas.... morge maar ff kijken voor een nieuw board, is toch nodig gelijk een mooi exuse
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #13 Oktober 14, 2006, 00:54:02
edit2Rapporteer  
Hey weet iemand wat die spleene pad/straps kosten? Ziet er erg goed uit op de site.
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #14 Oktober 14, 2006, 02:19:44
edit2Rapporteer  
Goedenmiddag jongen,

Heeft één van jullie enig idee hoe de pads op een Underground FLX zitten? Lijkt namelijk wel alsof ze gelijmd zijn maar ik ben er niet zeker van. Alvast bedankt..


2006 Underground FLX zijn geschroefd en dus verstelbaar

  ThumpsUp
zagy

Berichten: 804
Antwoord #15 Oktober 14, 2006, 03:33:37
edit2Rapporteer  
ik ad van een gast een zelfbouw board overgekocht maar die pads gingen telkens los die inserts waren echt drappy gedaan dus niet heb ik gewoon 4 gaten in mn board gebouwd 4 moeren met aflopende kop erin en knoertehard vast draaien Grin

het ziet er niet heel mooi ui maargoed what the fuck weetje.

tis toch een rag board

dit is naar mijn mening ook de beste manier. Heb nu al voor de zoveelste keer de insert eruit gevaren met eenharde crasg na een loop. Bij nomad(800e custom) gebruiken ze deze manier ook)
chiwi-powers
Gast
Antwoord #16 Oktober 14, 2006, 15:57:32
edit2Rapporteer  
heey marcel -k- wist nie dat he nog gekite had.Ga je binnekort weeRRRRRRRR ListenToMe Joepie Joepie
Marsie

Berichten: 361
Antwoord #17 Oktober 15, 2006, 16:58:54
edit2Rapporteer  
heey marcel -k- wist nie dat he nog gekite had.Ga je binnekort weeRRRRRRRR ListenToMe Joepie Joepie

Ja af en toe als het uitkomt,nu zitten mijn voetbanden goed vast  schater

En als het meezit ga ik vandaag nog wel. Joepie

Jij bent Tim zeker ?

Groet Marcel.
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #18 Oktober 15, 2006, 19:49:43
edit2Rapporteer  
Hey weet iemand wat die spleene pad/straps kosten? Ziet er erg goed uit op de site.

datch 70 euro voor een set van twee, inclusief grabhandle. Het ze zelf ook, je zit er gewoon muurvast bovenop en monteren makkelijk, wil niks anders meer.
Jacobus

Berichten: 416
Antwoord #19 Oktober 15, 2006, 20:43:03
edit2Rapporteer  
@ JT
Die spleene pads/straps lijkt mij ook wel wat, waar heb je deze gehaald?

Ik vroeg me ook nog af of de afstand tussen de bevestigingspunten van je pads op je board bij elk board gelijk is. Oftewel zijn alle foodpads/straps uitwisselbaar met alle merken boards? Of is het zo dat pads van north niet uitwisselbaar zijn met pads van naish (als voorbeeld)...?

Wie o wie.
Jacobus

Berichten: 416
Antwoord #20 Oktober 17, 2006, 16:58:40
edit2Rapporteer  
Laat maar, ik heb de winkel in NL al gevonden die de spleene pad/strap-systeem verkoopt (www.kite-board.nl). Idd 70 euro, wil je de grabhandle erbij dan wordt het 80 euro. Mooi prijsje denk ik zo.
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #21 Oktober 19, 2006, 02:28:02
edit2Rapporteer  
* jongens * heb me fanatic "te krappe" straps opgelost kan nu redelijk goed met me schoentjes in de straps Smiley heb  de bindingen nat gemaakt en daarna nachtje laten staan met 2 koffie mokken aan beide kanten per strap (H) er in gezet werkt prima Grin !  (grinnik_kitesmiley)
snip

Berichten: 399
Antwoord #22 Oktober 19, 2006, 02:39:10
edit2Rapporteer  
laasts bij mij op mirns ook ik ging keihard en ik was best ver uitgevaren want ik moest weer ff op kruisen bam in 1x voetband los hele schroefdraad in de insert lam terug. nou varen zonder voetband is nog vies lastig als je beetje overpowered staat .
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #23 April 20, 2007, 18:35:28
edit2Rapporteer  
Ik wil nieuwe straps kopen en misschien ook wel pads, ik vaar nog steeds het fanatic 2005 boardje, goed boardje maar crappy straps/pad systeem.

ik zag laatst de dakine strap/pads serie bij telstar? heeft iemand ervaring met deze straps, ik doel dan op de luxere versie,

is het trouwens mogelijk om de gelijmde pads van fanatic er af te halen en andere soort pads er op te schroeven?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.