My new board: The New One

prokiter

Oktober 15, 2006, 01:23:41
edit2Rapporteer  
Heyy Mensuu,

En dr is er weer eentje geboren....(ik heb wel eens horen zeggen dat er per sec een paar kinder ter wereld geboren worden.....maar volgensmij is dat onderhand ook zo met de zelfbouwboardjes.... (grinnik_kitesmiley))

Het boardje is eigenlijk nog niet helemaal af.....hij behoeft nog beplakt te worden met een paar stickers....maar deze worden nog speciaal gemaakt voor mij. ThumpsUp

Wat spec van het boardje:   Afmetingen: 120 x 38,5 cm

Rocker: 2,5 cm

Concaaf: 7 mm

Kaal gewicht: 1900 gram.

Flex: Medium

Layup:                    Jt's cap

160gr keperweefsel

165gr koolstof/aramide weefsel

80gr keperweefsel

PVC kern 14mm met PU rails

En dan nog een keer het hele zooitje.

Hij heeft een rond dek en de rails zijn afgeschuind vanuit het midden (zonder cap) met een dikte in het midden van 3mm en op de tips van 1,5mm.

Ik heb van te voren 2 preg platen gemaakt en deze later op de kern verlijmt onder vacuum

Het printen van de cap van JT was niet gelukt dus heb ik hem zonder tekens gemaakt en deze laat ik via een kennis maken als stickers (gewoon een paar tekens en wat tekst).

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Huh

Ik vind de matte cabon/kevlar look wel apart. ThumpsUp

Ik ben al weer bezig met mijn nieuwe boardje (totaly secret) (totaly new concept) en ik ben al bezig met testen. Joepie

Greetings...Pro Kiter.... (hangloose_kitesmiley)

¦Tim¦

Antwoord #1 Oktober 15, 2006, 01:55:00
edit2Rapporteer  
gewaagde print
van dichtbij is die wel mooi maar van ver af kan het best lelijk zijn denk ik..

voor de rest heel vet hoor
wouterb

Antwoord #2 Oktober 15, 2006, 01:58:49
edit2Rapporteer  
hier hoef je je alvast niet voor te schamen kerel.
look is idd apart. icm de pastel rail poremt het prima vind ik (zichtbaarheid in branding is miss wat problematisch)
Geronimo79

Antwoord #3 Oktober 15, 2006, 02:05:26
edit2Rapporteer  
Grappig plankje.
Vind de graphics zo lelijk dat het weer wat heeft.
Maar dat board is erg gaaf.
Psychotic

Antwoord #4 Oktober 15, 2006, 02:19:23
edit2Rapporteer  
Nice looks, hou er wel van. Ziet er verder ook erg strak uit ThumpsUp

Alleen de tip, klein shapefoutje of lijkt dat zo door de foto?
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #5 Oktober 15, 2006, 02:23:38
edit2Rapporteer  
Hey Arwin,

Grote klasse kerel!! Dit is gewoon strakke bak!!  ThumpsUp
Aramide/Carbon weefsel zit er zo te zien goed op. Alleen is het "kevlar-geel" niet goed te zien op de foto.

Mitchel_12000

Antwoord #6 Oktober 15, 2006, 03:04:42
edit2Rapporteer  
Hey prokiter, mooi board man!!! hoe heb je het kevlar op maat gemaakt? Ik heb vernomen dat schuren niet helpt omdat het dan gaat pluizen.
prokiter

Antwoord #7 Oktober 15, 2006, 03:35:54
edit2Rapporteer  
Heyy,

Thanks mannen.

He JT ik weet niet precies wat je bedoelt van dat shape foutje...???? Huh

En het koolstof/armide weefsel heb ik niet eerst op maat gemaakt.

Ik heb het gewoon als pregplaat tussen keperweefsel gelamineerd op de cap....en toen op het boardje gelamineerd en toen afgewerkt...op het eerste gezicht met het frezen gaat het erg pluizen...maar als je dan eerst erg grof (korrel 60) en dan fijn gaat schuren komt het met dit weefsel wel goed....(met puur kevlar niet..!!!!)

Vond het zelf ook wel lekker gelukt.....zichtbaarheid komt straks nog wel goed door de stickers... ThumpsUp

Greetings   Pro Kiter.... (hangloose_kitesmiley)
Psychotic

Antwoord #8 Oktober 15, 2006, 03:43:31
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19952.0;id=10215;image

ene kant van de tip lijkt iets dikker dan de andere, of komt dat door de lichtval?
prokiter

Antwoord #9 Oktober 15, 2006, 03:51:40
edit2Rapporteer  
Heyy,

Nee gelukkig niet.....de dikte klopt.... ThumpsUp

Het shapen is beter gegaan dan het eerste boardje al kon ik daar ook niet over klagen.... ThumpsUp

Henp

Geen avatar

Antwoord #10 Oktober 15, 2006, 04:13:03
edit2Rapporteer  
Mooi Arwin,

Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe die vaart, zit pittig wat concaaf in zo te zien, Groeten Henk.
Joosdo

Antwoord #11 Oktober 15, 2006, 04:29:31
edit2Rapporteer  
Mooi apparaat, strak geworden ThumpsUp Zitten er die nieuwe liquid force suction kit op?

mzzl Joost
prokiter

Antwoord #12 Oktober 15, 2006, 04:48:56
edit2Rapporteer  
Heyy,

Jep nieuwe straps....heb ze al we op mijn vorige boardje gehad.....echt te heerlijk......kan niet lekkerder....ik wil niks anders meer.

ben ook zeer benieuwd hoe hij vaart....wil morgen mischien testen op enkhuizen maar de wind word magertjes.... Huh

Greetings..Pro Kiter... (hangloose_kitesmiley)
Tom Kite

Antwoord #13 Oktober 16, 2006, 04:46:32
edit2Rapporteer  
Ziet er super strak uit Wink

De kleur lijkt me alleen niet zo mooi, maar als de stickers erbij zitten ziet het er toch wel cool uit denk ik, zet je er ook foto's bij zodra je de stickers erop hebt geplakt?
Lord of the Boards

Antwoord #14 Oktober 16, 2006, 05:04:49
edit2Rapporteer  
Hey Arwin,

Lekker boardje man! Ziet er echt lekker strak uit. Wel veel concaaf. Maar je bent dus toch maar voor stickers gegaan ipv geprint papier?

Die JT-cap is echt superspul. Ik heb nu de glossy versie binnen! Als ik mijn triplex binnen heb kan ik weer verder met mijn eerste vacuum project, de Chaosystem proto 120 X 35.
prokiter

Antwoord #15 Oktober 16, 2006, 18:02:26
edit2Rapporteer  
Heyy Mensuu,

Jep ben toch voor stickers gegaan.....met het papaier ging het niet lekker met dat carbon/kevlar weefsel.

Foto's komen als ik de stickers heb.

Heb gistreren kunnen varen op enkhuizen.....eerste instantie vervloekte ik het boardje...maar na even wennen vind ik echt een lekker boardje.....omdat hij kort is moet je hem net wat anders varen...maar vaart heerlijk...en afzetten en lekkere pop heb je zonder moeite.....hoogte lopen ging ook met 2 vingers in je neus..... Joepie

En heb hem niet doormidden gesprongen de eerste test..... (hangloose_kitesmiley)

Kevin

Antwoord #16 Oktober 17, 2006, 23:44:56
edit2Rapporteer  
mooi board man Grin goed bezig zie hem wel een keertje of meschien mag ik hem wel testen:P
mzzl Kèvin
scotty111

Geen avatar

Antwoord #17 Oktober 23, 2006, 03:19:29
edit2Rapporteer  
mooi ding man ..  ThumpsUp ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.