concaaf wel of niet

hagaer

Oktober 15, 2006, 19:15:32
edit2Rapporteer  
hey ga beginnen aan m'n eerste zelfbouw boardje
nu heb ik nog 1 vraag:
kun je concaaf in een en triplex boardje steken?
zou heel graag kunnen maar weet niet of dit gaat en hoe je dit dan moet doen.
greets hagaer

Lord of the Boards

Antwoord #1 Oktober 16, 2006, 04:39:24
edit2Rapporteer  
Beetje lastig om te ontcijferen wat je wilt, maar voor zover ik het begrijp wil je weten hoe je concaaf moet maken in een triplex boardje.

Je moet een bolling aanbrengen in je rockertafel (bijvoorbeeld door in het midden een dun latje te leggen) op de plaats waar je het concaaf in je board wilt hebben. Als je dan de verschillende lagen triplex op elkaar hebt verlijmd in die rockertafel (persen of vacuumeren) blijft de concaaf erin zitten. Werkt net zo als de rocker in je board dus.

Verder: Zoekfunctie! Er zijn al heel veel topics over concaaf.
hagaer

Antwoord #2 Oktober 16, 2006, 23:37:52
edit2Rapporteer  
hoi
bedankt dit is ongeveer wat ik wilde weten
ik dacht dat ik gelezen had dat er geen concaaf in houten boardjes konder worden gemaakt
heb de zoek functie gebruik maar is allemaal over schuim etc ...
heel hard bedankt
en dan geen dwars balkjes leggen als ik de platen op elkaar pers(met lijmtangen) gewoon iets over de rail van het board de lijmtangen bevestigen?
nog een vraagje hoeveel concaaf en rocker zou ik het best nemen?
greets hagaer
Lord of the Boards

Antwoord #3 Oktober 17, 2006, 04:47:07
edit2Rapporteer  
Je kan het board het best persen tussen 2 platen. Door er een plaat bovenop te leggen verdeel je de druk beter. Daarover gewoon dwarsbalkjes leggen om te persen. Om de druk nog beter te verdelen en om de bolling op te vangen, kun je er ook nog een stuk schuimrubber tussen leggen.
Als je ongeveer 5 mm concaaf neemt, zit je op zich wel goed. Hangt natuurlijk af van wat je wilt en van de verdere shape van het board. Denk er wel om dat hout meestal een beetje terugveert als je het uit de mal haalt.
Rocker kun je uitgaan van 2,5 tot 3 cm. Maar net wat je wilt. Het verloop van de rocker is ook belangrijk. Je kan hem in het midden vlak houden en bij de tips hard laten oplopen. Maar je kan ook vanaf het midden de boel al rond maken. Het is maar net wat je van het board wilt en wat je gevoel zegt. Gewoon iets proberen en voelen wat het doet.
Als je het niet vertrouwt, kun je best een vergelijkbaar productieboardje pakken en opmeten. Dan hou je dat een beetje aan.
djb

Antwoord #4 Oktober 18, 2006, 04:02:06
edit2Rapporteer  
hey

ik bou w alleen maar houten boards, als je triplex gebruikt  zal je genoeg concaaf krijgen als je board uit je mal haald ik maak ze met 6mm concaaf zonder dat ze terug springen.. eerst als je je triplex malt zal hij iets terug springen maar na dat je met je glasvezel malt dan zit hij bijna hol net als je mal bol staat... dus geen probleem.... massieve kern zal ik niet weten moet ik ook nog maken......

grtz
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.