aruba

flyinggirl

Berichten: 10
Oktober 15, 2006, 20:51:55
edit2Rapporteer  
Hallo, ik wil begin januari misschien naar aruba kitesurfen (hangloose_kitesmiley). Op internet heb ik echter gelezen dan je bijna nergens meer mag kiten behalve op een spot in het zuiden. Wie weet daar iets van en heeft tips? Zijn de andere eilanden beter? Hoe zit het met golven en strand?
bignelis

Berichten: 315
Antwoord #1 Oktober 15, 2006, 21:06:06
edit2Rapporteer  
Hallo, ik wil begin januari misschien naar aruba kitesurfen (hangloose_kitesmiley

Dan ben je wel even bezig....:-p
Rich

Berichten: 467
Antwoord #2 Oktober 15, 2006, 22:16:36
edit2Rapporteer  
Ben daar vorig jaar geweest en je hebt 2 spots. Op Fisherman's Hut is de wind schuin aflandig maar je kan hier wel een paar honderd meter de zee in lopen. Hier dan ook lekker vlak water. Let wel op dat je alleen in de ochtend en in de namiddag je kite mag launchen/neerlaten op het strandje. Wind is vlagerig.

De andere spot is Boca Grandi aan de andere kant van het eiland. De wind komt van links side onshore en water is choppy. Let hier wel op want rechts van deze baai heb je rotspartijen die net niet / net wel boven water uitsteken.
_Choller

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #3 Oktober 16, 2006, 00:13:50
edit2Rapporteer  
Ik woon op Aruba, helaas geen wind de laatste dagen  ThumpDown. Maar in Januari zal het zeker waaien hierzo!
Bij Fishermans Huts mag je tot 10:00 kiten en vanaf 16:30. Zoals al gezegd vlak water en vlagerige wind. Iedereen kite daar met bowkites ivm die wind. Als je goed hoogte kan lopen kan je zelf terugkomen. Als je nog niet goed hoogte kan lopen dan leer je het wel!
Als je het niet haalt om terug te komen zijn er bootjes van de surfscholen die je komen ophalen (even van te voren melden als je kiten, zodat ze op je letten) Je kan ook zelf teruglopen over het koraal bij de vlaggen. Let wel op schoentjes aan, want er zitten zeeegels.

Al met al dus een spot voor intermediate tot advanced kiters. Beginners krijgen hier wel les, maar altijd in combinatie met een volgboot, die je terugbrengt.

Als je eenmaal gewend bent is het super, lekker vlak en in een goede vlaag kan je Aruba vanuit luchtperspectief bekijken  Joepie

Boca Grandi vind ik persoonlijk een betere spot, maar het is moeilijk te bereiken.

Tony

Berichten: 110
Antwoord #4 Oktober 16, 2006, 00:27:08
edit2Rapporteer  
Ik ben vorig jaar December in Aruba geweest. Persoonlijk vond ik de Fishermans hut helemaal niets. Bizar vlagerig en heel gevaarlijk starten.
Boca Grandi vond ik een top spot. Boca Grandi is een soort baai met aan 2 kanten een rif. In de baai kleine lekkere golfjes en een beetje chop. Bij de ingang van de baai en daar buiten hele mooie golven. Wel oppassen voor het rif.
Veel plezier.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Oktober 16, 2006, 15:54:09
edit2Rapporteer  
Hallo, ik wil begin januari misschien naar aruba kitesurfen (hangloose_kitesmiley). Op internet heb ik echter gelezen dan je bijna nergens meer mag kiten behalve op een spot in het zuiden. Wie weet daar iets van en heeft tips? Zijn de andere eilanden beter? Hoe zit het met golven en strand?
Ik vind jou lief, neem mij mee!!!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #6 Oktober 17, 2006, 14:33:36
edit2Rapporteer  
Ik ben in ook in December geweest en vond die "HUT" ook niet echt relaxed. Ondiep, koraal, badgasten en veel speedboten icm die gele dingen  Joepie
Kan denk ik beter naar Boga Randi  loser
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.