Spullen opsturen Australie????

hithere
Gast
Oktober 15, 2006, 21:23:02
edit2Rapporteer  
Hoi,
Ik wil mijn spullen (2 kites, board als het lukt en alle andere benodigdheden) opsturen naar Australie waar ik een half jaar ga reizen.

Probleem met de gewone post is dat het pakket aan bepaalde afmetingen moet voldoen (waardoor board niet mee kan) en ik er maar 175 euro voor terug krijg als er iets mee gebeurt of niet aankomt. Meenemen met vliegtuig is geen optie want dan loop ik er eerst een maand mee te zeulen voordat ik het ga gebruiken.

Hebben jullie nog tips hoe ik wel alles op kan sturen (zonder dat het enorm duur wordt...) en evt kan bijverzekeren?

Thanks!

Sarah
Psychotic

Antwoord #1 Oktober 15, 2006, 21:27:13
edit2Rapporteer  
UPS, kosten vallen denk ik best mee.
reinout

Antwoord #2 Oktober 15, 2006, 21:54:02
edit2Rapporteer  
je kan tog gewoon alles wat je wil verzekerd opsturen, beetje verschillende grote wereldwijde post bedrijven proberen.
Brenkie

Antwoord #3 Oktober 16, 2006, 00:22:12
edit2Rapporteer  
Met de boot sturen, dan is het goedkoper, kunnen je campingspullen ook mee, en zijn de afmetingen geen probleem.
Het kan een maand of 2 a 3 duren, maar als je ze de eerste maand toch nog niet kan gebruiken dan zou ik daarvoor gaan. Een grote (houten) kist maken of kopen en daar alles in knallen wat je nodig denkt te hebben.

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar een vriend van mij heeft dit gedaan toen ie een jaar die kant op ging. Hij heeft toen ook veel campingspullen enz. meegestuurd. Zoek iemand die ook dan gaat en dan kan je de kosten delen, wordt het nog goedkoper.

Succes
ERIC

Antwoord #4 Oktober 16, 2006, 02:18:09
edit2Rapporteer  
Je kan het ook meenemen met het vliegtuig ,en dan opslaan op het vliegveld (als dat kan ,en als je weer op hetzelfde vliegveld terug komt) ,heb ik ook gedaan met golfsurf spullen,voor het kitesurf tijdperk .
En anders kan je waar je landt ,je spullen opsturen (dus in australie zelf) ,naar waar je ze weer nodig hebt.
Moet even wel informeren hoe duur dat gaat worden ,en anders moet je ze per boot opsturen ,wat al eerder werd vermeldt.
Lysanne

Antwoord #5 Oktober 16, 2006, 16:33:42
edit2Rapporteer  
Ik heb m'n 7 meter kite ook op laten sturen naar Australie en ze zijn m daar kwijtgeraakt bij de post. (aangetekend en al opgestuurd!!) Heb ik twee weken langer op m'n kite moeten wachten, terwijl het elke dag 25+knopen waaide!! WAARDELOOS

Toen ik m uiteindelijk had was ik superblij Smiley
vincent_vega

Geen avatar

Antwoord #6 Oktober 16, 2006, 19:25:35
edit2Rapporteer  
Sarah Ik kan je wel wat adressen geven hier op R'dam Airport waar ik werk, die je kunnen helpen. Dit zijn kleine agenten die persoonlijk aandacht geven aan de zending. Alle documenten opmaken etc etc..Je mag me altijd bellen als je geinteresseerd bent tijdens kantoor uren. 010-4379455 vraag naar Vincent Gruber
hithere
Gast
Antwoord #7 Oktober 20, 2006, 19:52:42
edit2Rapporteer  
Thanks voor de tips allemaal! Probleem met met het vliegtuig meenemen dat het over het algemeen ook erg duur is en ik niet meer op dat vliegveld terugkom. Als ik het dan daar alsnog met de post moet sturen kan ik dat net zo goed vanuit NL doen.

Dus denk dat het maar gewoon de post wordt, al krijg ik wel beetje stress dat er een flink risico bestaat dat ik het dan nooit meer terug zie....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.