Kitesurfer in de problemen op TT tv rijnmond

roelie
Gast
Oktober 16, 2006, 15:38:05
edit2Rapporteer  
HOI,

Dit bericht stond gisteren op TT van tv rijnmond

uitgegeven: 19:10 15-10-2006 gewijzigd: 08:10 16-10-2006  

Kitesurfer in de problemen
Voor de kust van Hoek van Holland is zondagmiddag een kitesurfer in de problemen geraakt.
 
Bij de Blokkendam slaagde hij er niet meer in om met zijn plank en parachute de wal te bereiken. Zijn pogingen werden gezien door wandelaars op het strand, die alarm sloegen. De reddingboot Jeanine Parqui heeft de man uit het water gehaald en aan land gebracht. Hij is ongedeerd.


Lekker handig bij aflandige wind op zee gaan kiten............ik en nog vele anderen blijven met aflandige wind veilig aan wal. Dan is er altijd weer of andere mafketel die het wil gaan proberen. En zo nodig het misschien in de toekomst voor anderen wil gaan verpesten.

VERSTAND GEBRUIKEN!!!

Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #1 Oktober 16, 2006, 15:41:51
edit2Rapporteer  
Hey Roelie, ik ben gisteren met aflandige wind gaan kitesurfen, maar je moet ook weten waar je het doet he. Natuurlijk niet in volle zee maar je kan het ook doen als er een baai is dan een zandbank en dan pas de zee Wink

Maar, je hebt gelijk!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Oktober 16, 2006, 15:55:54
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=19970.0
?
Freija
Gast
Antwoord #3 Oktober 16, 2006, 16:57:26
edit2Rapporteer  
en dan de zandbank die onder loopt bij hoog water davidov?

of ga je spelen met de zeehonden
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #4 Oktober 16, 2006, 17:14:57
edit2Rapporteer  
Hey Roelie, ik ben gisteren met aflandige wind gaan kitesurfen, maar je moet ook weten waar je het doet he. Natuurlijk niet in volle zee maar je kan het ook doen als er een baai is dan een zandbank en dan pas de zee Wink

Maar, je hebt gelijk!

Eigenlijk is aflandige wind super fijn omdat er geen obstakels zijn downwind :-) Probleem is wel dat als je in de problemen komt dat je dan de open zee wordt opgetrokken. Als er een zandbank ligt dan kom je daarop terecht maar dan sta je daar en het enige wat je kan doen is wachten op hoog water (vloed) om dan alsnog weggeblazen te worden.
Ook geven zandbanken vaak sterke stromingen, bij eb ontstaan er bv muien (sterke aflandige stromingen tussen de zandbanken) dus een zandbank is zeker geen "safety net" voor kiten bij aflandige wind!

Als je met aflandige wind wilt kiten dan moet je (vind ik) zelf voor een rescue boot zorgen die continu bemand is door iemand die weet hoe je kiters uit het water moet vissen.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #5 Oktober 16, 2006, 17:40:10
edit2Rapporteer  
Ik ga met kentyman,

en ie die er niet en valt er volledig downwind geen vast land te bekennen ga gewoon NIET
Ethicus

Berichten: 91
Antwoord #6 Oktober 16, 2006, 17:49:45
edit2Rapporteer  
Stond er gisteren wind dan op Hoek van Holland?
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #7 Oktober 16, 2006, 18:08:23
edit2Rapporteer  
Besef ook eens als je met aflandige wind gaat varen dat je hier door onze sport naar de klote helpt, dat  jezelf in de problemen komt is je eigen dikke schuld maar door al dit soort berichten is het wachten op meer verboden. Ongelooflijk wat lopen er toch een stelletje domme/egoïstische kiters rond ThumpDown
EmilioWAZ

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #8 Oktober 16, 2006, 18:48:29
edit2Rapporteer  
Zo dom; aflandige wind is NIET KITEN, nooit niet? NEE
Jamaar als het een beetje is dan ...NEE

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #9 Oktober 16, 2006, 19:07:54
edit2Rapporteer  
ook niet 1 keertje dan? NEEEEEEEEE... ListenToMe

ook niet als ik het heel goed kan NNNNNNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!! ListenToMe


gewoon nooit doen! ListenToMe

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #10 Oktober 16, 2006, 19:09:03
edit2Rapporteer  

quote author=Ethicus link=topic=19980.msg204148#msg204148 date=1161013785]
Stond er gisteren wind dan op Hoek van Holland?
Citaat

u bent slecht op de hoogte.....
vincent23652
Gast
Antwoord #11 Oktober 16, 2006, 20:07:33
edit2Rapporteer  
Wie gaat er nou met aflandige wind kitesurfen, wat een idioot! Door zulke berichten in de media te brengen ontstaat er weer een lekker negatief beeld over kitesurfen.

Straks moet je nog een kitesurf vaarbewijs halen of zo door deze idioot.

Denk eerst eens na! sta achter je sport! Safety First!
Dutch_windmill

Berichten: 81
Antwoord #12 Oktober 16, 2006, 22:01:09
edit2Rapporteer  
Zelf smeek ik af en toe om een beetje meer wind dan de afgelopen tijd. Ga de laatste tijd zoeken naar allerlei alternatieven om toch te gaan kitesurfen. Dus: vraag ik mij vaak af "waar rijden we naartoe om toch uit die beginnersfase te komen". Desondanks tracht ik wel altijd zo veilig mogelijk met de sport en mijzelf om te gaan. Stond laatst om 8u 's ochtends op Hoek van Holland met een super lekker zuiderlijk windje. Gezien ik helamaal alleen was besloot ik toch alles weer leeg te laten lopen en naar huis te gaan. Ik ben tot de conclusie gekomen: bij twijfel doe ik het niet!! Maar deze kerel moet volgens mij echt terug naar school en de regels ff goed nalezen. Ik vraag me  de afgelopen tijd regelmatig af of het niet verstandig is om een kitesurfrijbewijs in te voeren, hetgeen enkel te verkrijgen is na het met succes afleggen van een examen (praktijk en theorie). Dit bevordert mijn inziens het behoud van de sport.  (up_kitesmiley)Hoe denken jullie hierover....??? Huh
 

   
Dutch_windmill

Berichten: 81
Antwoord #13 Oktober 16, 2006, 22:27:47
edit2Rapporteer  
oh mij voorstel wordt ook al genoemd door mijn voorganger...maar het lijkt mij helmaal niet zo slecht:

Wanneer je in je sport/ business als orgaan zelf regels en "diploma's" invoert laat je aan de buten wereld zien dat je er formeel wat aan doet om missers te voorkomen. Je hebt als ware de schijn niet tegen en hoogstwaarcshijnlijk vermindert het ook daadwerkelijk de kans op dergelijke missers. Anders LOOP JE ECHT HET GEVAAR DAT ANDERE DERGELIJKE REGELS/WETTEN GAAN VERZINNEN EN DANS JE NAAR DE PIJPEN VAN EEN ANDER....totaal verbod als slechts mogelijk scenario
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #14 Oktober 16, 2006, 22:43:29
edit2Rapporteer  
Wanneer we hier moeten gaan praten over kiten met aflandige wind snap ik het niet meer!!!! (cry_kitesmiley)
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #15 Oktober 17, 2006, 01:32:48
edit2Rapporteer  
Dat hier nog over gediscuseerd wordt  (cry_kitesmiley)
hoekse local
Gast
Antwoord #16 Oktober 17, 2006, 01:33:51
edit2Rapporteer  
Namens alle hoekse kitsurfers die er alles aan doen om ondanks het bijna kite verbod

 ( Ja je leest het goed het kiten in hvh is nog steeds gedoogt en de gemeente is nog steeds niet overstag, er moet nog geavalueerd worden met de strandwacht KNRM politie en bureau strandzaken of er een definitief verbod komt of niet)

het kiten in hvh veilig te stellen. Door middel van een lidmaatschap bij een vd verenigingen bijv? ( zodat je van andere leden leert hoe de stek in elkaar zit). Door goed contact te onder houden met strandwacht en de KNRM.( div oefeningen ). En door goed contact met de gemeente door het bestuur van de verenigingen. willen wij die jongen hartelijk bedanken voor zijn domme actie. Wij hebben weer iets uit te leggen bij de div instanties.

een advies wordt lid bij een vereniging bijv en leer van anderen, en als er niemand aan het kiten is waar normaal 30 man op het water staan vraag je dan af waarom alleen jij denkt dat het wel gaat.( niet dus )

 succes.
Bud Air
Gast
Antwoord #17 Oktober 17, 2006, 01:34:11
edit2Rapporteer  
Kiters check deze link maar eens!

http://www.hanglos.nl/asp/new/news.asp?newsid={56FA7ADA-B0C6-4D61-A39B-A1BF4D6D199F}

Kite on!

Björn
Bud Air
Gast
Antwoord #18 Oktober 17, 2006, 01:35:17
edit2Rapporteer  
Sorry,

www.hanglos.nl  het nieuws artikel KNRM
posty

Berichten: 2454
Antwoord #19 Oktober 17, 2006, 05:36:12
edit2Rapporteer  
misschien had zijn verkering het net uitgemaakt Huh
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #20 Oktober 17, 2006, 06:26:51
edit2Rapporteer  
En dan gewoon met een big smille op de foto staan

http://www.knrm.nl/70reddingstations/hoek_van_holland/06reddingrapporten/?TheArticle=7953&hm=1
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #21 Oktober 17, 2006, 14:32:18
edit2Rapporteer  
Marktplaatskiter  ThumpDown
Allemaal ff die gast z'n kop uitprinten sealen en ophangen langs de kust.

Levenslang kite verbod voor dit figuur.

Kijken of je dan nog zo lach.
harryCab

Berichten: 316
Antwoord #22 Oktober 17, 2006, 16:35:34
edit2Rapporteer  
En ook nog een ouwe windsurftrapeze aan.........
mories
Gast
Antwoord #23 Oktober 17, 2006, 16:48:12
edit2Rapporteer  
maar ja, als je dan op scheveningen (daar mag toch al geen les gegeven worden) een kiteschool gewoon met 45 graden aflandig les ziet geven, word ik toch wel depresief! Vind je het gek dat zulke gasten denken dat het gewoon kan
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #24 Oktober 17, 2006, 16:58:06
edit2Rapporteer  
maar ja, als je dan op scheveningen (daar mag toch al geen les gegeven worden) een kiteschool gewoon met 45 graden aflandig les ziet geven, word ik toch wel depresief! Vind je het gek dat zulke gasten denken dat het gewoon kan

Welke kiteschool was dat?? Toch niet degene die ik denk dat het is?!?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.