Torch 05 repareren

hansgoos

Oktober 16, 2006, 22:47:03
edit2Rapporteer  
De torch 8 van mij uit 2005 loopt heel rustig een beetje leeg, ik vroeg me af hoe je uit kan vinden welke tube lek is aangezien de torch het octopus systeem heeft.

Groeten Hans
Arnie26736

Antwoord #1 Oktober 16, 2006, 23:40:37
edit2Rapporteer  
Heb je tussen de strut en de LE niet zo een ding die in je kan knijpe ?? Zodat er geen lucht meer uit kan lopen.

kite oppompen, klipjes dicht ( ding tussen strut en LE ) en daarna LE leeg laten lopen, als de struts nou hard blijven: Is de LE lek. Loopt er een strut leeg dan ist die lek.

Pbter

Geen avatar

Antwoord #2 Oktober 17, 2006, 01:20:09
edit2Rapporteer  
ik denk dat het je le is, volgens mij is octopus zo ontworpen dat het een losse strut er niet voor kan zorgen dat je hele kite leegloopt
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #3 Oktober 18, 2006, 01:11:37
edit2Rapporteer  
Octopussysteem van Naish bevat een terugslagventiel bij aansluiting tussen de strut en LE. Wanneer je de kite gewoon oppompt laat je deze liggen totdat de LE zachter is geworden. Vervolgens voel je aan je struts of die nog wel op spanning staan. Is er eentje zacht dan is of die strut lek of je koppeling met de LE lekt... Staan alle struts nog wel op spanning dan is je of de LE lek of één van je ventielen lekt. Met name het grote ventiel wil nog wel eens gaan lekken. Door een stukje rond kurk aan de binnenkant erin te duwen kun je dit oplossen.

Succes !
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.