Ik heb hetzelfde wetsuit. Als het echt koud wordt, doe ik er een neopreen/ titanium hesje met aangehechte cap onder. En goede surfschoenen natuurlijk. Handschoenen heb ik een hekel aan, dus die draag ik nooit. 5 graden in ondiep water is zeker geen probleem. Gewoon bikkelen zonder handschoenen. Neem wel een warme jas mee, zodat je die aan kan doen als je op de kant komt. Op de kant krijg je het pas koud.
Ik heb tot onder de 0 graden gevaren, in de sneeuw, met ijs op de sloten met een 5/4 sola pak, (zou goed kunnen dat het ook een energy is) met een lycratje eronder. Een cap en handschoenen en schoentjes zijn noodzaak in de winter ook bij 10 graden (als je een goede sessie wilt)! Dus je kunt eigenlijk alle dagen varen behalve als het echt bizar koud wordt.
Allemaal echte mannen hier , (hangloose_kitesmiley) Maar ik stop ermee als het onder de 6 graden komt ...Het is volgens mij niet echt gezond als je steeds half bevroren het water afkomt , je loopt dan grotere kans op reuma op later leeftijd .. is het gewoon een maandtje of 4 iets anders doen (snowboarden enz)...Maar ook voor mij duurt de "koude periode " altijd te lang ,en sta ik ook in februari al weer te popelen om het water op te gaan ...