waar op de wereld, wind, zon, zee, cultuur en beginner?

flyinggirl

Berichten: 10
Oktober 18, 2006, 18:49:11
edit2Rapporteer  
Hallo,
ik wil in januari gaan kiten ergens in de wereld (hangloose_kitesmiley). Ik ga dit niet de hele dag doen maar wil ook nog iets van het land meepikken (niet op het board maar gewoon in een auto ofzo). Uit mijn vorige bericht over de abc eilanden heb ik begrepen dat dit geen goede plek is. Aflandige wind, weinig kiten meer toegestaan en veel rif en stenen. Ik kan nog geen hoogte lopen dus dat is wel een probleem dan. Kan wel terug komen naar het strand en daar terug lopen maar dan moet ik niet in "verboden"  of onmogelijk gebied terug zijn gevallen. Cabarete lijkt me leuk of El Yaque. Dominicaanse heef een afwisselend land heb ik begrepen. Malediven is ook een paradijs maar niet echt een interessant eiland. Bali regenseizoen... Wie kan mij helpen? Huh
Ronny26
Gast
Antwoord #1 Oktober 18, 2006, 19:09:48
edit2Rapporteer  
Cumbuco Brazil ThumpsUp
fre_

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #2 Oktober 18, 2006, 19:10:35
edit2Rapporteer  
Cabrette is een stuk meer te doen. Kun je inderdaad ook op het strand zitten en watervallen e.d. gaan bekijken. Ben er vorig jaar september geweest en het was daar wel onwijs druk. Side-shore wind en een lang strand waardoor je goed terug kunt lopen. Zijn ook (toen tenminste) heel veel plekker waar je mag kiten. Op het strand van Cabarette is een kitestrook en op een paar minnuten rijden ligt kitebeach. Het woord zegt het al, alles is daar voor het kiten. Omdat het de kant van de atlantische oceaan is heb je niet een hele mooie heldere zee.
Gerrie

Berichten: 231
Antwoord #3 Oktober 18, 2006, 19:44:03
edit2Rapporteer  
Qua cultuur is er nauwelijks iets in de Dominicaanse. Wel wat natuur en heel veel suikerrietplantages en wat andere landbouw.

Is Egypte geen optie. Bijvoorbeeld Hurghada. Goede kitespots, wind, en je zit zo in Luxor, Vallei der Koningen, Aswan.  Daarnaast ook nog eens goed betaalbaar.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #4 Oktober 18, 2006, 19:47:50
edit2Rapporteer  
brazilie!!!!!!!!!!!
RoBLMD

Berichten: 103
Antwoord #5 Oktober 18, 2006, 19:57:20
edit2Rapporteer  
CABARETE!!!!!!!
Egypt
Gast
Antwoord #6 Oktober 18, 2006, 20:34:20
edit2Rapporteer  
El Gouna!
globe

Berichten: 1143
Antwoord #7 Oktober 18, 2006, 20:40:52
edit2Rapporteer  
Horst ThumpsUp
benjamin
Gast
Antwoord #8 Oktober 18, 2006, 21:14:27
edit2Rapporteer  
@ gerrie volgens mij heb jij een andere betekenis voor cultuur dominicaanse heeft genoeg leuke dingen te bieden je kan genoeg dag tochten maken naar delen van het land
genoeg rif om te duiken ,paard rijden steden trips watervallen bergen jungle was genoeg om te doen
kees69

Berichten: 280
Antwoord #9 Oktober 18, 2006, 21:43:38
edit2Rapporteer  
zit zelf ook te denken om naar El Yaque te gaan. Wil je een x niet kiten dan kun je altijd de prachtige stranden of the nationale park op en rondom Margarita bekijken. Ook kun je per vleigtuig naar de binnenlanden (canaima), werkelijk schitterende natuur met de hoogste waterval ter wereld.

En wil je feesten..............Senor Frogs in Porlamar !!!!! wat een feest !!!!!
® € M © 0

Berichten: 406
Antwoord #10 Oktober 18, 2006, 21:50:29
edit2Rapporteer  
lemmer
chico

Berichten: 1112
Antwoord #11 Oktober 18, 2006, 22:53:49
edit2Rapporteer  
Sardinie is het helemaal. Kom er net vandaan en het is fantastisch. Cultuur is prima, strak blauwe zee, slechts 1,5 uur vliegen. Veel mooie stranden en helemaal niet super toersitisch. Wel 'n beetje duur, zeker in het Noorden. Je hebt verschillende gebieden waar je mag gaan kiten en je kan er zeker in het Noorden met alle windrichtingen terecht. Boek wel een hotel met auto en de auto huur is dan niet duur.

Tip: neem een zonnebril mee want dan val je niet op tussen de locals en be aware: voor de automobilist. Net als een kat denken ze dat ze zeven levens hebben.
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #12 Oktober 18, 2006, 23:44:23
edit2Rapporteer  
Holland! ThumpsUp
mp
Gast
Antwoord #13 Oktober 18, 2006, 23:57:11
edit2Rapporteer  
We hebben net leren kiten in Cumbucco, was echt super!
stabiele wind, warm water en je kunt goed teruglopen over het strand!
De Lagoon bij Cumbucco is helemaal top maar wel errug druk...
Ook Canoa Quebrada (stukje zuidelijker is een aanrader, er is daar bij de riviermonding een stuk omringd door zandbanken en dus zonder golven! En hier is verder bijna niemand!

Cultuur is niet geweldig, veel armoe in het binnenland, blijf dus een beetje aan de kust!

veel plezier!
rikjonker

Berichten: 258
Antwoord #14 Oktober 19, 2006, 00:15:43
edit2Rapporteer  
Ik zou voor mui Ne in vietnam gaan, Top kite locatie.
En in vietnam is naast het kiten nog zoveel te zien en te doen dat je er gek van wordt. Ben verledenjaar in vietnam noord geweest waar ik bij bergstammen heb gelogeerd, boottochten heb gemaakt door meest prachtige natuur, de markten van hanoi bezocht, een downhill gemaakt op een mountainbike,etc
In Vietnam zuid is zeker zoveel te zien en te doen.
Bovendien is de vietnamese keuken ongelovelijk goed en op de vliegreis na is het land spotgoedkoop. Ik zou het wel weten. Het enige is dat er echt een flinke wind staat 5-7, dus wel klein kiteje nodig, maar die kan je ook huren.



Vietcong windhoos

Berichten: 225
Antwoord #15 Oktober 19, 2006, 00:20:53
edit2Rapporteer  
Ik ga eind november ook naar mui né, en ook niet alleen om te kiten. Ik heb een goede travelbag aangeschaft en ga eerst een paar weken door vietnam reizen en daarna een tijdje kiten in mui né... er is inderdaad zat te zien in vietnam... azië reist ook veiliger en prettiger als bv Brazilië.
Gerrie

Berichten: 231
Antwoord #16 Oktober 19, 2006, 01:34:51
edit2Rapporteer  
@ gerrie volgens mij heb jij een andere betekenis voor cultuur dominicaanse heeft genoeg leuke dingen te bieden je kan genoeg dag tochten maken naar delen van het land
genoeg rif om te duiken ,paard rijden steden trips watervallen bergen jungle was genoeg om te doen

John do, ik denk dat jij juist een andere betekenis van cultuur hebt. Jij hebt het nu over natuur (watervallen, rif, bergen, jungle, paardrijden) i.p.v. cultuur. Scheelt net een paar letters.  loser
Hooked Cabarete

Berichten: 246
Antwoord #17 Oktober 19, 2006, 01:39:04
edit2Rapporteer  
Natuur en Cultuur; je hebt het beide hier. Qua Cultuur is er juist megaveel te zien mits je even iemand hebt die je naar de mooie plekken/bezienswaardigheden wijst.

Natuur; veeel
peterb

Berichten: 380
Antwoord #18 Oktober 19, 2006, 02:06:13
edit2Rapporteer  
St Lucia of Tobago of Barbodos
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #19 Oktober 19, 2006, 03:30:42
edit2Rapporteer  
Ja Vietnam rocks! ThumpsUp
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #20 Oktober 19, 2006, 04:52:57
edit2Rapporteer  
zoek gewoon eens naar kitescholen in het buitenland en alles valt op zijn plaats
vincent_vega

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #21 Oktober 19, 2006, 18:41:59
edit2Rapporteer  
Ras Sudr Egypte! Cumbuco Brazil www.kitecollege.com vraag naar Suzette
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.