Autostrand Vogelgebied

Lex

Berichten: 4827
Oktober 22, 2006, 02:53:21
edit2Rapporteer  
Elke keer als ik op het strand ben, zie ik kitesurfers IN het vogelgebied kiten terwijl dat verboden is. Waarom? Straks mogen we op heel oostvoorne niet meer kiten! Sorry en ik wil geen mierenneuker zijn, maar het lijkt me zonde als ook die spot gesloten wordt door een paar gasten die het verpesten voor andere.

Amen  ThumpsUp
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Oktober 22, 2006, 19:19:55
edit2Rapporteer  
Idd zonde ja.
Maar goed, als je niet op het forum kijkt en je bent aan het varen, waar zie je dan dat het vogelgebied is??
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Oktober 22, 2006, 19:48:42
edit2Rapporteer  
Ik had het idee dat door de windrichting een aantal mensen nogal ver richting het vogelgebied kwamen. Ben er zelf ook 1x in de buurt beland......als het klopt dat bij de paar groten palen..en beetje graszooi enzo het vogelgebied begint...
Jaimeson!

Berichten: 136
Antwoord #3 Oktober 22, 2006, 20:41:59
edit2Rapporteer  
Idd, zag gisteren weer aardig wat mensen "vogelspotten" is goed voor de spot.
Net als die gerse gasten die hun rotzooi (blikjes etc) op het strand dumpen inplaats van meenemen.
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #4 Oktober 22, 2006, 23:56:21
edit2Rapporteer  
Door de weersomstandiheden begrijp ik het, vandaag daar de polts draaiende wind anar zuid-oost waren er ook een paar beland. Maar een paar mensen die ik "ken" die zeiden dat ze daar voeren omdat het daar zo lekker rustig was, terwijl ze wisten dat het vogelgebied is. Naar dat soort mensen ging bij bericht ook naar.
Dutch_windmill

Berichten: 81
Antwoord #5 Oktober 24, 2006, 05:30:11
edit2Rapporteer  
hoe weet jij dan dat het verboden is? staat nergens, welke lokale verordening is het dan?
wil me er wel aanhouden..
Dutch_windmill

Berichten: 81
Antwoord #6 Oktober 24, 2006, 05:31:43
edit2Rapporteer  
en welk gedeelte precies Huh
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #7 Oktober 24, 2006, 14:14:55
edit2Rapporteer  
Das idd een goede vraag (ik wil wel eens een plaatje zien). Maar ik begrijp dat de vuistregel is: achter de palen moet je weg blijven  Alle palen dus, niet alleen die kleintjes vooraan, maar ook die grote palen die dieper staan.
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #8 Oktober 24, 2006, 16:20:31
edit2Rapporteer  
hoe weet jij dan dat het verboden is? staat nergens, welke lokale verordening is het dan?
wil me er wel aanhouden..

mag ik het even omdraaien, welke kitespot en waar? er worden ontheffingen verleend om ergens te mogen kiten en daar staat dan ook op waar je mag kiten!
Merc
Gast
Antwoord #9 Oktober 24, 2006, 16:42:10
edit2Rapporteer  
Das idd een goede vraag (ik wil wel eens een plaatje zien). Maar ik begrijp dat de vuistregel is: achter de palen moet je weg blijven Alle palen dus, niet alleen die kleintjes vooraan, maar ook die grote palen die dieper staan.

Hoe meer plaatjes hoe meer paaltje dat wil je ook niet. Lees het bord voordat je het strand op gaat. Daar moet het gewoon duidelijk aangegeven worden.
RonnieRotonde

Berichten: 166
Antwoord #10 Oktober 24, 2006, 22:48:32
edit2Rapporteer  
Ik was dus ook in het vogelgebied zaterdag, door verkeerde afstelling van mijn kite verloor ik alleen maar hoogte... kwam er niet weg, toen ben ik daarna maar gaan lopen. Maar er waren idd ook nog wat anderen bezig, dan ga je je ook afvragen of het nou wel of geen vogelgebied is.

Trouwens verdomd weinig vogels te bekennen in het beroemde vogelgebied.
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #11 Oktober 24, 2006, 23:30:09
edit2Rapporteer  
Het vogelgebied begint om het zo even uit mijn hoofd te zeggen iets voorbij de duintjes waar altijd bijna iedereen hun kite oplaat. En ik vind ook dat het op een bord aan het begin verteld moet worden, maar als je gewoon aanhoudt niet voorbij de palen, kan het niet mis gaan toch?
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #12 Oktober 25, 2006, 02:30:26
edit2Rapporteer  
Hoe meer plaatjes hoe meer paaltje dat wil je ook niet. Lees het bord voordat je het strand op gaat. Daar moet het gewoon duidelijk aangegeven worden.

Begrijp ik het goed en staat er dus een bord (bij de parkeerplaats?) waar het vogelgebied staat aangegeven??? 
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #13 Oktober 25, 2006, 02:32:12
edit2Rapporteer  
nee dat staat er niet, maar dat zou er WEL moeten staan!
Nickless

Geen avatar

Berichten: 94
Antwoord #14 Oktober 25, 2006, 03:39:48
edit2Rapporteer  
Het vogelgebied is in zijn geheel omcirkeld door paaltjes met daarop kleine (ik meen blauwe) bordjes met daarop een vogel en de kreet: Verboden Toegang, kan echt niet missen hoor... Die paaltjes staan ongeveer om de 10 meter geloof ik. Die wat grotere betonnen palen, daar mag je nog gewoon voorbij kiten, maar helemaal rechts (als je met je rug naar het strand staat) is het vogelgebied.
Merc
Gast
Antwoord #15 Oktober 25, 2006, 22:32:34
edit2Rapporteer  
Hoe meer plaatjes hoe meer paaltje dat wil je ook niet. Lees het bord voordat je het strand op gaat. Daar moet het gewoon duidelijk aangegeven worden.

Begrijp ik het goed en staat er dus een bord (bij de parkeerplaats?) waar het vogelgebied staat aangegeven???

Er staat wel en bord maar niets op vermeld over kitezones of vogelzone..
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #16 Oktober 26, 2006, 00:06:11
edit2Rapporteer  
Hoe meer plaatjes hoe meer paaltje dat wil je ook niet. Lees het bord voordat je het strand op gaat. Daar moet het gewoon duidelijk aangegeven worden.

Begrijp ik het goed en staat er dus een bord (bij de parkeerplaats?) waar het vogelgebied staat aangegeven???

Er staat wel en bord maar niets op vermeld over kitezones of vogelzone..

verboden toegang lijkt me duidelijk he Wink daar begint dus het vogelgebied, alles daarvoor is kitezone?

klein gokje ook al hebk er nooit gekite  loser
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.