e_surf
|
Ja, pap. Ik zal voorzichtig zijn (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
chico
|
Eindelijk tijd om m'n shockwave 7 te gebruiken. Helaas staan er op het binnenwater alleen stoeprand golfjes.
|
|
|
Kevin
|
Ik denk al wie start het onderwerp als eerst en ja hoor hij is er weer maar ik zal opletten hoor want meteo geeft ook 7-8 bft aan voor de kust
|
|
|
edwardo
Gast
|
Zucht!! moet gewoon weer werken.... Maar met windstoten sta ik toch liever niet op het water.
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Als die weers voorspelling uitkomt wees dan zo wijs om niet het water op te gaan ,Want dat is echt weer zo,n dag voor "ongelukken",Want met Windstoten tot 95 km/uur hou je zelfs je 7 mtr niet meer ,want dat is zo,n beetje windkracht 10 ...dus neem geen risico ..Vanaf woensdag zijn de voorspellingen om te kiten weer beter...
|
|
|
|
Marja de Bij
|
De voorspellingen veranderen ieder uur wel een keer. Ik kijk morgenochtend wel...
|
|
|
globe
|
met als grote verschil dat het door jou aangemaakte topic Dinsdag goeie wind volgens "KNMI" heet... Dus vond ik het nodig om toch even te waarschuwen.
|
|
|
dimitri
Gast
|
met als grote verschil dat het door jou aangemaakte topic Dinsdag goeie wind volgens "KNMI" heet... Dus vond ik het nodig om toch even te waarschuwen. In mijn ogen is dat ook goeie wind, maar volgens het schrijven van de KNMI moet elke leek toch wel weten dat het te gevaarlijk is voor ons
|
|
|
|
Superstar
Gast
|
weer zo'n wijsneus !
|
|
|
dimitri
Gast
|
weer zo'n wijsneus !
Wie bedoel je als ik vragen mag?
|
|
|
Superstar
Gast
|
weer zo'n wijsneus !
Wie bedoel je als ik vragen mag? Altijd weer iemand die het weerbericht gaat voorlezen. Altijd het weer tjekken voordat je gaat varen niet alleen met storm o.i.d.
|
|
|
dimitri
Gast
|
weer zo'n wijsneus !
Wie bedoel je als ik vragen mag? Altijd weer iemand die het weerbericht gaat voorlezen. Altijd het weer tjekken voordat je gaat varen niet alleen met storm o.i.d. Ok, dank voor je uitleg. No hard feelings.
|
|
|
Vinni
|
Ik denk dat je daar geen wijsneus voor hoeft te zijn Hij waarschuwd alleen, er zijn genoeg mensen die wel een forum checken maar geen windsite's. Je weet maar nooit wat er allemaal met windkracht 10 het water nog op gaat (geschokt_kitesmiley)
|
|
|
Idefixe
|
Voor Mirns ziet het er eigenlijk helemaal niet zo slecht uit
|
|
|
Shooter
|
Windguru komt inmiddels met iets gunstigere berichten. Deze dagen veranderen de weerberichten met de uur geloof ik.
|
|
|
Emma
|
Hm.... ik hoop dat het wat minder heftig is. Ga morgen gewoon even kijken en dan hopen dat het voor mij te doen is ! (maar als dat niet zo is ga ik het water niet op hoor)
|
|
|
KiteDemon
|
Hmmmmm........rete onstabiel weer morgen. Goed recept voor een krat diepe shit dus. Voor 95 procent van de kiters die aan de kust varen is dit echt een no go!! Ook de doorgewinterde ervaren dudes zullen op hun tellen moeten passen. Ik neem aan dat jullie allemaal voor je plezier varen, maar kan mij niet echt voorstellen dat je ook echt lol zal hebben in dergelijke condities. Echt lekker varen zal er niet bij zijn in zulk vlagerig en onbestendig weer.
|
|
|
|
|
DENNS
|
valt wel mee hoor kwa windsites windguru geeft ongerveer 25 knopen op ( heb het over oostvoorne) windfinder ietsie minder alleen knmi zegt windkracht 8 dus gewoon oppassen en met buien het water af want dan komen die windstoten meestal
ps: komen er morge nog mensen naar oostvoorne
|
|
|
chico
|
Ik hoop wel dat het droog blijft ander wordt mijn kite nat
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Gelukkig is Windguru heel erg betrouwbaar, en zit er nooit ver naast.....
Die vlagen worden niet voor niets opgegeven. En als je hoort dat er zware buien worden voorspelt is het bijna zeker dat er windvlagen zullen voorkomen. En met een gemiddelde van 25 knopen wil je niet ineens 10 knopen extra om je oren willen hebben!
Een aantal ongelukken op Oostvoorne is veroorzaakt doordat mensen de buien niet in de gaten hield. Ooit heb ik binnen 5 minuten een toename van 5 Bfrt naar 9 Bfrt meegemaakt op het Autostrand, toen er een gigantische zwarte wolk aan kwam. Een aantal gingen vroegtijdig van het water af...
Overschat het nu niet, het waait al een aantal dagen, en het ziet er naar uit dat het nog wel een aantal dagen zal blijven waaien. Sla morgen gewoon lekker over!
|
|
|