Tomislav
Geen avatar
|
Heb je met je kite in de electriciteitskabels gezeten? Hoe heb je het voor elkaar gekregen? Is het gevoel een aanrader? :-))))
|
|
|
Renzo
Gast
|
is wel een veel voorkomend verschijnsel als er onweer in de buurt is beste kun je dan meteen van het water afgaan....
|
|
|
svennie
Gast
|
heb er wel meer over gehoord niet zo best .. k hoop dat ik er zelf nooit last van krijg
|
|
|
~Dirk~
|
Je moet niet stoppen met springen, je moet stoppen met landen, daar zit het probleem ;D
|
|
|
Alex
|
is volgens mij het zelfde effect als statisch geladen ballon, alleen dan in het groot, kan je misschien ook in het donker kiten, hehe
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
krijg je weer UFO meldingen ;D
ik heb het [gelukkig] nog nooit gehad maar lijkt me wel niks, wat is hier eigenlijk tegen te doen ???
|
|
|
andy
Moderator
Logs: 0 | 33 uur
|
Heb ook wel eens een schok gekregen toen ik op het land stond. Ik maakte een klein sprongetje, en vlak voordat ik neer kwam kreeg ik dus wat stroom door me heen. Voelde niet bepaald lekker.
Andy
|
|
|
Alex
|
zo'n ontlaad strip aan je board hangen, die dingen die normaal aan je auto hangt. Je kan ook de ouderwetse manier proberen; tegen een lantaarnpaal aan varen hehe
|
|
|
Martin S
Gast
|
ja en een stuk lood dat de bodem ten alle tijde raakt.
oja en je tanden op elkaar houden als je je vullingen wilt houden
|
|
|
xray
|
Hoeft niet eens onweer in de buurt te zijn. Ook gewone wolken kunnen al elektriciteit opwekken. Spanningsverschillen zijn dan echter veel kleiner maar groot genoeg om gevoeld te worden via een kite en 30 meter lijn!
|
|
|
Moza
|
Hoeft niet eens onweer in de buurt te zijn. Ook gewone wolken kunnen al elektriciteit opwekken. Spanningsverschillen zijn dan echter veel kleiner maar groot genoeg om gevoeld te worden via een kite en 30 meter lijn!
Klopt...zat geen onweer in de lucht....althans, was niks voorspeld en heb in scheveningen en den haag geen flits gezien! Ook geen donkere wolken...alleen regen! Denk echt puur statische electriciteit.....maar het gevoel was orgastisch, tenminste als je er van houdt om keihard met een houten plank op je reet geslagen te worden! ;D
|
|
|
Naish........what else???
|
In dat geval meteen stoppen met kiten, indien je door een echt hoge sprong langere tijd in de lucht hangt, dan kun je zo erg statisch geladen worden dat je na aanraking met het water een mega klapper krijgt je hart het niet trekt, zelfs na een kleine sprong op het land kun je al een krampen in je armen en benen krijgen. Meteen het water af dus!
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
damn!!!!!!kan het zo erg zijn dat wil je echt niet meemaken, land je een vette sprong ben je gelijk knock-out
|
|
|
Jort
Gast
|
Heb ook zoiets meegemaakt, toen ik nog aapjes vaarde...
op wijk, was gewoon bewolkt, geen donders of onweer te zien... op een gegeven moment krijg ik een schok als ik m'n bar aanraak, dus knal als een bezetene 't strand op..
elke keer als ik die bar aanraak *PATS*... ding was gewoon flink geladen. Snel kite neergelegd, 3 min later 1 donder gehoord, verder niks...
Nou hebben die Guerilla's wel wat meer weerstand, dus wrijving in de lucht, en zullen die hier eerder last van hebben dan een tube, maar was wel even schrikken. Oppassen dus!
|
|
|
Moza
|
Ben trouwens wel gelijk het water afgegaan.....leek me ook beter!
|
|
|
svennie
Gast
|
> k wist ook niet dat het zo erg kon zijn maar kan het eigelijk ook zonder regen gebeuren???
|
|
|
Jort
Gast
|
> k wist ook niet dat het zo erg kon zijn maar kan het eigelijk ook zonder regen gebeuren??? Ja, 't gaat om de lucht die statisch is geladen...
|
|
|
Naish........what else???
|
Meestal (heb het vaker gehad) gebeurd het bij laaghangende bewolking of wanneer het zwaar bewolkt is en grauwe lucht hebt, dus niet bij zwarte wolken. Er onstaat vrijving tussen vochtige luchtdeeltes en je kite/lijnen. Je voelt het ook wanneer je met je benen op de grond staat, je bar begint licht te kraken en knetteren, dan moet je dus niet gaan springen! Als het zo erg wordt dat je je bar niet meer vast kunt houden en er niemand in de buurt is die je kite kan vangen, je kite zo stil mogelijk houden en de bar niet meer met je blote handen aanraken de bar met je elleboogholte vastklemmen, door je neoprenepak voel je niks meer! Na het kiten zie je knikken in je lijnen en ze voelen broos aan!
|
|
|