Stop & go systeem

R@bert

Berichten: 2472
Oktober 28, 2006, 17:28:21
edit2Rapporteer  
Yo guy's, ik ga een dezer dagen wsl een f-one tribal kopen 11m... kennen jullie het stop & go systeem?  (ohoh_kitesmiley)Dat als je de bar loslaat, de kite uitzichzelf naar de rand van het windvenster toegaat en op je wacht?? Hebben andere merken dit ook, en heet t misschien anders, of is f-one uniek hierin.. Thanx alvast !!! Maakt mn beslissing weer wat gemakkelijker !! ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Oktober 28, 2006, 17:44:56
edit2Rapporteer  
Zover ik weet is Peter Lynn de enige die een soortgelijk systeem heeft al jaren, autozenith. Ik zie F-one er regelmatig mee adverteren, maar heb het nog nooit in de praktijk gezien. Kan het me ook niet voorstellen, daar een snel sturende kite in principe instabiel moet zijn. Net zoals een stuntvliegtuig.

Wie weet er misschien een filmpje van?
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #2 Oktober 28, 2006, 18:13:52
edit2Rapporteer  
Filmpje staat op de f-one site... En t werkt !!! Heb er al mee gevaren. Dus ze zijn redelijk uniek hierin dus... stapje dichter bij mn beslissing. En aangezien ik beginner ben is dit retemakkelijk !! Thanx
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #3 Oktober 28, 2006, 18:46:21
edit2Rapporteer  
bij mijn beste weten is dit een 'bow'-eigenschap. elke (de meeste) bow hebben dit.
Of er meer C-shapes zijn weet ik niet.
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #4 Oktober 28, 2006, 19:16:09
edit2Rapporteer  
De ozone instinct heeft dit ook, maar tis geen bow Wink

ciao
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #5 Oktober 28, 2006, 20:36:35
edit2Rapporteer  
Autosenith is echt super! Na een crash gaat vaak je kite automatisch weer naar boven.
Coen2000

Berichten: 994
Antwoord #6 Oktober 28, 2006, 20:46:00
edit2Rapporteer  
De ozone instinct heeft dit ook, maar tis geen bow Wink

ciao

bows/sle's/hybrides, om maar de bijdehandjes voor te zijn dan he Wink en misschien moet je niet in elke post van je het woord "ozone" gebruiken Wink gewoon een tip Grin
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #7 Oktober 29, 2006, 17:10:49
edit2Rapporteer  
Ik heb ook een tribal 11 en dat systeem werkt perfect. verder heerlijke kite, stuurt wel snel maar vind ik wel fijn. Gewoon doen.
Succes
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #8 Oktober 29, 2006, 17:46:23
edit2Rapporteer  
stuurt wel snel maar vind ik wel fijn.

Dat willen we toch allemaal!!!! Iedereen heeft een hekel aan een slome kite.
Buur

Berichten: 989
Antwoord #9 Oktober 30, 2006, 02:14:29
edit2Rapporteer  
Het stop en go werkt zeker makelijk, als beginner maak je er vaak wel gebruik van. Door het intergral system hebben ze het rustige gedrag waardoor ze niet naar beneden duiken als sommige andere kites. En F-one is er zo tevreden over dat ze het in de hele 2007 serie hebben toegepast 
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #10 Oktober 30, 2006, 02:34:17
edit2Rapporteer  
Ik heb ook een tribal 11 en dat systeem werkt perfect. verder heerlijke kite, stuurt wel snel maar vind ik wel fijn. Gewoon doen.
Succes
Het stop en go werkt zeker makelijk, als beginner maak je er vaak wel gebruik van. Door het intergral system hebben ze het rustige gedrag waardoor ze niet naar beneden duiken als sommige andere kites. En F-one is er zo tevreden over dat ze het in de hele 2007 serie hebben toegepast

Thanks Flygirl en Buur ThumpsUp...t gaat m ook zeker worden. Moet m alleen nog ff ophalen !!!Yipikayee (grinnik_kitesmiley) ThumpsUp Joepie....!!!!
Belly ItW

Berichten: 96
Antwoord #11 Oktober 30, 2006, 06:02:09
edit2Rapporteer  
Nee man is geen bow eigenschap het werkt inderdaad! maar niet als je overpowerd bent en als je kite op 12 uur staat wil hij het ook welleens niet doen mar dat zou ook niet handig zijn want dan zou je niet eens even je bar los kunnen laten! Ik heb zelf hele set van f-one impact en daar zit het systeem ook op! maar even serieus wanneer denk jij nou dat je dat systeem gebruikt???het klinkt leuker dan dat het is maar de tribal is wel een super kite!
tom_beul
Gast
Antwoord #12 Oktober 30, 2006, 13:22:48
edit2Rapporteer  
Goed?

No way, backrolletjes zonder handen, deadmans en weet ik veel wat?
buur@work
Gast
Antwoord #13 Oktober 30, 2006, 20:35:28
edit2Rapporteer  
hahahaha als je impact intergral heeft dan loop je een jaar vooruit hoor Belly!!!
Je kan wel zonder handen varen, gewoon wat dingen anders afstellen.
      Dus een fijne keuze, die qua veiligheid ook zeker goed is!
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #14 Oktober 30, 2006, 21:52:03
edit2Rapporteer  
Juist...alleen de Impact Sl (2007) heeft het integral system (stop & go).
Heb zelf de Impact 9m en 13m gevaren en ben overgestapt naar de Tribal 11m en 15m.
Impact heeft wel goede depower (zoals alle F.ones) maar geen stop & go.

Stop & go system werkt echt goed...zo goed zelfs dat komend jaar (2007) alle F.one kites met dit systeem zijn uitgerust.

Dankzij de kleine loop op de bar en het haakje op de chickeloop (inhaken en de bar is fixed) kan je prima alle tricks doen zonder handen.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #15 Oktober 30, 2006, 22:31:42
edit2Rapporteer  
Waarom maakt het "stop & go" systeem van F-one de kite zo anders dan zeg de Torch III met dd-bar of de Vegas7???

Wat maakt het systeem beter? Wat gebeurd er met de kite tijdens en na een crash?

Wat was voor jou, Jappy, doorslaggevend om de overstap te maken naar de Tribel?
En kun je een beetje onderbouwen waarom jij vindt dat het systeem goed werkt??

Thx

Jappy

Berichten: 947
Antwoord #16 Oktober 30, 2006, 22:42:13
edit2Rapporteer  
Het ging mij er vooral om dat de kite gemoedelijker was dan de Impact, maar dat heeft weinig met de bar te maken.
Tijdens een crash gedraagt, zolang je de bar vast blijft houden, als elke andere crash (na de crash trouwens ook. Maar als je de bar los laat merk je dat de kite langzaam (en krachtloos) naar de zijkant van het windraam zakt. Ben je weer bij positieven gekomen en trek je de bar weer aan, dan komt de kite weer rustig omhoog.
Buur heeft ook een keer met de Tribal 8 gevaren terwijl iedereen vet overpowered stond met 6m en 7m. Zodra hij de bar omhoog duwde verloor hij zoveel druk dat hij zelfs terug in het water zakte. Dit betekend dat je met een behoorlijk safe gevoel in vlagerige wind kan varen.

Mijn doorslag was de depower, stop & go, rustig, stabiel, maar 2 kites nodig
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #17 Oktober 30, 2006, 22:55:28
edit2Rapporteer  
Thx.....  ThumpsUp

Heb je ook ervaring met de nieuwe Torch III en/of de Vegas 07 ?
En denk je dat de bovengenoemde kites op dezelfde manier zullen reageren als de kites van F-one met het " stop & go" systeem ???

Ofwel ik verwoord denk ik de vragen van een hoop mede kiters.. Voorheen was het kiten met een c-kite niet altijd even safe te noemen. Daarna kwam de BOW-kite  YeSS. Maar de BOW heeft weer een en/uit gevoel en nu zie je dus dat de kites naar elkaar toe smelten. Want nu hebben we de Bows zonder pullys (dus minder aan/uit effect en iets minder windrange dan voorheen) en je krijgt de C kites met veel depower mogelijkheden zoals het "stop & go" systeem.

Wat te doen  (grinnik_kitesmiley) 
buur@work
Gast
Antwoord #18 Oktober 30, 2006, 23:07:56
edit2Rapporteer  
Haha... Maar met 40 knopen staat jappy wel langs de kant te nietsen...
Maar het is wel een waarheid... met 40 knopen, en een 8 meter tribal, en er kan nog wel een 5 knopen bij, en dan als nog, bar van je af en weg is de power.... Ik stond echt met een mond vol tanden, want ik had niet verwacht dat het zo goed zou werken.
maar of je met 40+ knopen op het water wil staan... ik weet het niet...(ik wel)

De tribals zijn anders door de bevesitigingspunten op je kite dus het intergral, die op zo'n manier zijn gemaakt dat je kite anders in de wind komt te hangen, als je hem goed depowerd.

Jappy

Berichten: 947
Antwoord #19 Oktober 31, 2006, 03:51:16
edit2Rapporteer  
Helaas...geen ervaring met de andere genoemde kites!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #20 Oktober 31, 2006, 04:25:28
edit2Rapporteer  
Ik heb net de video op de website bekeken, en de kite valt rustig uit de lucht, maar blijft dan netjes op zijn tip op het water liggen. Bij Peter Lynn gebeurt precies het omgekeerde. De kite "valt" rustig terug naar 12 uur  (hangloose_kitesmiley)

Interessant systeem wat ik niet eerder heb gezien. En wat een mega-hoge transition in het begin van de film.

Alleen vind ik persoonlijk de kleuren combi's erg jammer. Vooral wit en zwart als basiskleur voor de kite. De eerste wordt snel vies, de tweede verouderd veel sneller als andere kleuren doek door invloed van zonlicht. Maar dat doet natuurlijk niets af van de prestaties.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #21 Oktober 31, 2006, 05:05:21
edit2Rapporteer  
en in dank aanvaard  ThumpDown
Vindt het juist wel een mooie kleurencombi...
Had idd nog niet nagedacht over de invloed van de zon op zwart....zal wel heet worden dus niet zo hard op pompen.
Verder ben ik super tevreden over deze kite. Ik heb de F-one tribal 13m, even voor de duidelijkheid.
Dat ie lekker vaart weet R@bert als geen ander......right dude  Joepie Joepie
~Dirk~

Berichten: 633
Antwoord #22 Oktober 31, 2006, 09:28:16
edit2Rapporteer  
Autozenith is niet altijd zo prettig. Als je tijdens het varen de kite ergens parkeert met 1 handje aan de bar heeft hij ook de neiging om naar 12 uur te lopen, dus ben je steeds bezig om je kite tegen te sturen.
Maar bij een crash is het natuurlijk wel erg fijn, bar los en hij loopt naar 12 uur.
Of dit bij de Tribal ook zo is weet ik niet maar bij de PL wel
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.