Heyy,
Dat van beweging is niet helemaal waar.
Je moet gewoon op je sluiter tijden letten en dan is beweging onzin,......op een gemiddelde licht gevoelige dag...dus nog net de zon er niet doorheen heb je bij het kitesurfen bij water vaak een gemiddele van 500 a een 1000ste seconde....en dat is uit de losse hand te doen......ik heb zelf een Canon 100-400 IS L.
Dit is echt een aanrader....je bent dan ook even heel veel geld kwijt......maar dan heb je ook even een meester werkje......
Ik heb eerst de Sigma 135-400 APO gehad...toen de 50-500 APO van sigma en toen ben ik overgestapt naar deze.....maar echt snel.....sneller dan wat dan ook.....en lekker stil....(heb ik wel nodig vanuit de schuilhut met de ijsvogel fotograferen)....en een mooi formaat en een mooi zoom berijk....
Je moet met het kitesurfen gewoon de heletijd je sluiter tijden in de gaten houden.....(daarom vind ik de AV mode ook super fijn)...vooral als het een beetje buiig is dan als er een donkere wolk over komt kan je sluiter tijd wel eens heel erg ver naar beneden zakken.....
Als tip voor een soort water hoes......knip van een oude regenjas een mouw af.....knip deze een beetje in....of laat er een waterdichte ritsje in naaien aan de onderkant....en gewoon om je zonnekap met een dik post elastic vast maken ......want aan het einde van de mouw zit altijd z'n strets gedeelte...en deze knelt al aardig goed om de zonne kap.....
Denk er trouwens aan op vakantie....vooral als hij op statief staat en met zeer mooi weer....dat hij slecht tegen warmte kan...en hij is al zwart.....dus gewoon een stuk wit katoen halen en zelf even een afscherm hoesje maken.....beschermt gelijkt een beetje tegen opspat water en zand.....
Greetings....Pro Kiter.... (hangloose_kitesmiley)