Eerste tientallen meters gevaren!

massari

Berichten: 150
Oktober 30, 2006, 19:02:46
edit2Rapporteer  
Gisteren op Oostvoorne. 12m Switchblade meegenomen, maar uiteindelijk toch mijn nieuw aangeschafte blauwe 9m Switchblade opgepompt en gaan!

Het viel me op dat die 9m voor mij veel beter te handelen was. Echt super.

Binnen 30 minuten een luide kreet uit mezelf met: YES! Ik begon eindelijk te varen.
Daarna even weer wat geklooi want doordat ik schoentjes aanhad kreeg ik mijn voeten niet echt lekker in de voetbanden van mijn board.

Ik was zo enthousiast dat het eigenlijk niet zo moeilijk is om (althans dat vind ik) op je board te blijven staan. Ik snowboard al geruimte tijd dus de feeling om op een plank te staan had ik al. Maar ik moet jullie zeggen: het geeft zo'n kick!

Ik sta overigens goofy en de volgende try out ging ook goed, alleen drukte ik met mijn linkerachtervoet wat heftig op mijn board en begon ik ineens naar rechts te draaien met als gevolg dat ik halverwege viel, maar gelukkig nog wel de kite in de lucht kunnen houden!

Toen weer opnieuw geprobeerd en die keer heb ik het tientallen meters vol kunnen houden, nog wel wat moeten sinussen om vaart erin te blijven houden, maar het was gisteren retedruk op Oostvoorne dat terwijl ik lekker aan het varen was met een dikke smile op mijn gezicht ik tijdig moest afhaken omdat er iemand anders voor me aan het klooien was.

Ik merkte tijdens die run dat ik wel wat moeite had om de druk in de kite vast te houden, wellicht kwam dat door het vele sinussen. Had ook geprobeerd om de kite gewoon lekker in een hoek te laten hangen, maar op de een of andere manier zorgde dit ervoor dat ik geen vaart meer maakte.

Enfin, de eerste meters zijn gemaakt en ik heb enorm veel zin in de volgende keer met wellicht meer progressie succes!

Toppie!  Joepie
~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
Antwoord #1 Oktober 30, 2006, 19:15:36
edit2Rapporteer  
Mooi om te lezen joh!

Succes!
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #2 Oktober 30, 2006, 19:20:00
edit2Rapporteer  
En het wordt nog veel leuker Grin
Edwardo

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #3 Oktober 30, 2006, 19:21:10
edit2Rapporteer  
Welcome to the club!!
massari

Berichten: 150
Antwoord #4 Oktober 30, 2006, 19:47:41
edit2Rapporteer  
Thanks!

Hebben jullie nog tips/tricks voor het feit dat ik na wat gevaren te hebben de druk in mijn kite verlies? Ik krijg de kite ook nog niet lekker stabiel in een hoek. Misschien ben ik wat te druk bezig met alles en kan daardoor de bar niet op een bepaalde positie houden...
TH3-HUNT3R

Berichten: 174
Antwoord #5 Oktober 30, 2006, 19:53:31
edit2Rapporteer  
Door middel van je kite te poweren door je bar naar je toe te trekken. je kunt er ook voor zorgen dat je meer druk krijgt door het insturen van je kite. als je op je boardje probeerd te komen stuur je je kite van 10/11 naar 1/2 uur en als je dat nou vaker doet dan maakt je kite meer snelheid. het gaat erom dat je kite genoeg kracht heeft. in het begin blijft hij niet lekker in de hoek hangen maar als je genoeg snelheid hebt wil die kite wel gaan. gewoon een kwestie van proberen in elk geval goed te horen dat je er lol in hebt.

TH3-HUNT3R
posty

Berichten: 2454
Antwoord #6 Oktober 30, 2006, 19:54:07
edit2Rapporteer  
dan was er toch te weinig wind voor een 9, maar het is allemaal een kwestie van oefenen.
als je dalijk een paar keer geweest bent zul je het verschil alweer snel merken en vaar je lekker heen en weer....zo'n goed gevoel!
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #7 Oktober 30, 2006, 19:56:42
edit2Rapporteer  
was gister zeke niet te weinig wind.
Ik heb heel de dag met de 9 gevaren.
Gewoon de kite blijven sinussen en niet te veel druk op je board gaan geven.
Ook helpt het wel eens om je kite juist een beetje te depoweren.
TH3-HUNT3R

Berichten: 174
Antwoord #8 Oktober 30, 2006, 20:03:26
edit2Rapporteer  
Wat leander zegt klopt. als je de strap iets aantrekt gaat je kite veel makkelijker omhoog en kun je makkelijker insturen dus meer snelheid. tis gewoon een kwestie van oefenen. als je het een paar x gedaan hebt merk je het verschil vanzelf en straks loop je gewoon te beulen.

was gister zeke niet te weinig wind.
Ik heb heel de dag met de 9 gevaren.
Gewoon de kite blijven sinussen en niet te veel druk op je board gaan geven.
Ook helpt het wel eens om je kite juist een beetje te depoweren.
massari

Berichten: 150
Antwoord #9 Oktober 30, 2006, 20:15:15
edit2Rapporteer  
Thanks voor de tips.
Ik had de kite gisteren ook redelijk gepowered staan maar niet helemaal.

Het is denk ik een kwestie van veel oefenen... op een gegeven moment gaat het allemaal vanzelf.

Vond mijn 9m wel lekker op zich, niet teveel power en ook niet te weinig vooral met de wind van gisteren.

Denk dat mijn 12m gisteren teveel van het goede was.

Denk dat ik gisteren ook op sommige momenten teveel druk op mijn board had gegeven. Bij het wegvaren had ik weinig druk gegeven en begon ik te sinussen, dit ging heel goed, op een gegeven moment begon ik teveel mijn board te kanten, misschien kwam dat doordat ik teveel op mijn kite lette of zo, daardoor nam de druk toe op mijn board en kwam ik misschien daardoor niet verder.
massari

Berichten: 150
Antwoord #10 Oktober 30, 2006, 20:16:06
edit2Rapporteer  
Enfin, ik vond de wind rond half vier niet echt meer aanwezig, had het wel even gezien voor die dag, mijn 9m had ik al opgerold en in de tas gedaan, anders had ik het een en ander met mijn 12m wel uitgeprobeerd.
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #11 Oktober 30, 2006, 20:37:57
edit2Rapporteer  
dat je snelheid verliest dat kan denk ik aan 2 dingen liggen:

1) je bent beginner dus je lichaamshouding is waarschijnlijk nog niet goed: je hangt teveel naar voren aan je armen, ipv dat je de kracht v/d kite volledig op je trapeze hebt en met je bovenlichaam naar achter hangt. Als je te veel voorover hangt dan komt er geen spanning op de lijnen en kan je niet goed je board edgen en hou je dus geen druk. Je gaat dan snel downwind / "onder je kite door" en dan heb je geen power. Dus: goed achterover hangen en proberen upwind te edgen!

2) je edged juist TEVEEL en trekt je kite "dood", maar aangezien het gister best hard waaide en een 9m goed te doen was lijkt me dit niet het probleem.

beginnersfout #1 is dat je niet genoeg aan je trapeze hangt en je bovenlichaam te ver naar voren buigt.
massari

Berichten: 150
Antwoord #12 Oktober 30, 2006, 20:43:28
edit2Rapporteer  
Exact Kentyman, maar ik had juist mijn bovenlichaam goed naar achteren geplaatst. Dus daar lag het niet aan. Ik denk dat ik teveel had ge-edged.

Ach, ik heb een fijn gevoel aan gisteren over gehouden, helaas moet ik wachten tot volgend weekend voordat ik opnieuw kan varen, mits het waait natuurlijk

:-)
Nick_66
Gast
Antwoord #13 Oktober 30, 2006, 20:45:21
edit2Rapporteer  
Ik had gisteren ook willen gaan, maar door omstandigheden helaas niet doorgegaan  (shame_kitesmiley)

Ben ook pas begonnen en ben nog nooit op Oostvoorne geweest. Lees wel steeds dat het er vreselijk druk is, iets wat mij soms ervan weerhoudt om juist te gaan. Zeker als je nog een beginner bent. Je hebt als beginner natuurlijk gewoon meer ruimte om je heen nodig.
Is het op Oostvoorne dan werkelijk zo druk dat je weinig ruimte hebt, of valt het wel mee?

Zeker kicken als je een paar meters kunt varen! Heb dat gevoel tijdens mijn lessen ook even mogen ervaren. Je bent dan gelijk verslaafd.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #14 Oktober 30, 2006, 20:46:21
edit2Rapporteer  
gewoon een stukje verder naar achteren lopen en er is niets aan de hand qua drukte.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #15 Oktober 30, 2006, 20:59:13
edit2Rapporteer  
Gefeliciteerd... TOP... ThumpsUp Joepie

Misschien dat je de druk in je kite kwijt raakt door dat je te weinig tegendruk geeft met je board en dus iets te veel down-wind gaat  :Smiley Gewoon blijven oeffenen
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #16 Oktober 30, 2006, 21:00:47
edit2Rapporteer  
mini-me. hoe gaat 't trouwens met je rug?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #17 Oktober 30, 2006, 21:05:39
edit2Rapporteer  
mini-me. hoe gaat 't trouwens met je rug?

Thx voor het vragen.... Ik had gehoopt afgelopen zondag op HORST te kunnen testen maar heb het nog ff niet aangedurfd. Hoop tussen nu en 2 weken weer het water op te gaan.

Hoe was Egypte   (cry_kitesmiley)
Edwardo

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #18 Oktober 30, 2006, 21:59:04
edit2Rapporteer  
Het is eigenlijk net als autorijden!! Uren maken en dan gaat het zometeen helemaal vanzelf.(wel koppie erbij houden natuurlijk). En het mooie is, ook als je het goed kunt blijft elke dag die je hebt gekite een vreselijke kick...
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #19 Oktober 30, 2006, 22:00:02
edit2Rapporteer  
Oostvoorne is wel "druk", hoewel de laatste keer dat ik er was waren er slechts 50 kiters ofzo. Bijna iedereen gaat direct aan het begin "in de kom" kiten, dus als je daar gaat dan zit je wel bovenop de rest. Als je echter een stukje doorloopt naar het zuiden dan heb je ruimte te over! Kleine moeite groot plezier Smiley
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #20 Oktober 30, 2006, 22:27:27
edit2Rapporteer  
Idd.....gister iets van 50 kiters...maar ik loop sowieso altijd wat verder zuidwaarts...is ff ploeteren, maar daar is het veel minder druk en zit je ook niet met de kitescholen enzo..

Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #21 Oktober 30, 2006, 22:38:49
edit2Rapporteer  
als je met een twintip vaart kun je toch nooit goofy staan omdat je beide kanten opvaart?

het is niet echt skateboarden/snowboarden he  ThumpsUp
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #22 Oktober 31, 2006, 07:38:31
edit2Rapporteer  
haha, je haalt mijn woorden uit de mond: goofy staan kan niet met kiteboarden, of je rijdt nu al standaard toeside? Maar lijkt me niet, want dan is het nog steeds fakie ipv goofy. Joepie

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #23 Oktober 31, 2006, 14:36:48
edit2Rapporteer  
Gisteren op Oostvoorne. 12m Switchblade meegenomen, maar uiteindelijk toch mijn nieuw aangeschafte blauwe 9m Switchblade opgepompt en gaan!

Het viel me op dat die 9m voor mij veel beter te handelen was. Echt super.

Binnen 30 minuten een luide kreet uit mezelf met: YES! Ik begon eindelijk te varen.
Daarna even weer wat geklooi want doordat ik schoentjes aanhad kreeg ik mijn voeten niet echt lekker in de voetbanden van mijn board.

Ik was zo enthousiast dat het eigenlijk niet zo moeilijk is om (althans dat vind ik) op je board te blijven staan. Ik snowboard al geruimte tijd dus de feeling om op een plank te staan had ik al. Maar ik moet jullie zeggen: het geeft zo'n kick!

Ik sta overigens goofy en de volgende try out ging ook goed, alleen drukte ik met mijn linkerachtervoet wat heftig op mijn board en begon ik ineens naar rechts te draaien met als gevolg dat ik halverwege viel, maar gelukkig nog wel de kite in de lucht kunnen houden!

Toen weer opnieuw geprobeerd en die keer heb ik het tientallen meters vol kunnen houden, nog wel wat moeten sinussen om vaart erin te blijven houden, maar het was gisteren retedruk op Oostvoorne dat terwijl ik lekker aan het varen was met een dikke smile op mijn gezicht ik tijdig moest afhaken omdat er iemand anders voor me aan het klooien was.

Ik merkte tijdens die run dat ik wel wat moeite had om de druk in de kite vast te houden, wellicht kwam dat door het vele sinussen. Had ook geprobeerd om de kite gewoon lekker in een hoek te laten hangen, maar op de een of andere manier zorgde dit ervoor dat ik geen vaart meer maakte.

Enfin, de eerste meters zijn gemaakt en ik heb enorm veel zin in de volgende keer met wellicht meer progressie succes!

Toppie! Joepie

He man,

Hoe herkenbaar zeg!
ik ben vorig jaar ook zo begonnen, toen niet veel geoefend maar dit seizoen wel!
Ik heb begin dit jaar ook de DVD "progression' angeschaft. (als je nog wat centjes over hebt)
Dit is echt een top dvd. Engels gesproken maar goed verstaanbaar.
elke facet onderbouwd met beeldmateriaal.
Ik heb hier veel van geleerd, vooraal details zoals te veel hengen etc. worden uitgelegd hoe te voorkomen. bekijk een bepaald deel van de dvd een paar keer vlak voor je gaat kiten  en je neemt dit beeld "mee het wwater op"
Verder veel succes en leer ook te ontspannen als je eenmaal goed kan cruisen.
velen staan nog te gespannen op het board wat erg veel energie kost, laat de kite voor je werken, niet andersom......
Buster

Berichten: 181
Antwoord #24 Oktober 31, 2006, 14:47:32
edit2Rapporteer  
Nou, je bent lekker vroeg in het seizoen begonnen! Nu kan je nog alle lekkere dagen die er gaan komen dit seizoen kiten! Smiley Brrrr...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.