Review Takoon Nava 2

justin+naish

Geen avatar

Oktober 30, 2006, 22:07:32
edit2Rapporteer  
ik was zaterdag op young ones @ the dam, deed zelf mee en ik was erg nieuwsgierig naar de takoon nova 2... normaliter vind ik bows echt de grootste  kites die er zijn, bij de nova 2 lag dit heel anders. het is inderdaad in principe een bow, maar zodra je de kite in je handen krijgt, stuurt deze wel als een bow en depowered die wel als een bow, maar backstalled niet als een bow, draait geen pussy loops als een bow, en heeft niet weinig pop, zoals je normaal gewend bent van een bow, de bardruk was ook zeer gemoedelijk, en was niet veel maar wel net genoeg zo dat je goed kon voelen waar de kite zat, kiteloops zijn top met deze kite, gewoon een lekkere pull, en hij vliegt daarna mooi door, pop heeft de kite ook veel waardoor je met gemak je railey/wakestyle arsenaal aan tricks uit kan breiden. ook de lift en hangtime van de kite zijn zeer goed. bij met omsturen van de kite word je kijhard de lucht in geslingerd, en als je het goed doet ook weer heerlijk rustig neer gezet. wat bij een bow natuurlijk ook belangrijk is is de windrange, deze was ook zeer goed, kheb de kite van 12 tot 26 knopen gevaren en dat ging gewoon prima, je kon vroeg springen en bij de hardere wind kon je de kite nog met gemak onder controlle houden. en ging het varen ook nog gemakkelijk, upwind varen doet de kite ook heel goed, ik ben normaal heel slecht in hoogte lopen maar met deze kite ging dat probleemloos. al met al gewoon een hele goede kite, dus mocht je een bow zoeken twijfel dan niet en probeer hem gewoon bij koen van natural high @ de brouwers de kite zal je zeker niet tegen vallen.

verder was de afwerking ook nog top, een fijn one-pump systeem zeer goede bar met een nog beter stopper systeem maakte het heeeelemaal af.

Marijn alias Vos

Antwoord #1 Oktober 30, 2006, 22:49:12
edit2Rapporteer  
" kheb de kite van 12 tot 26 knopen gevaren en dat ging gewoon prima" wat voor een maat heb je dan gevaren>?
VincentC

Antwoord #2 Oktober 30, 2006, 22:55:38
edit2Rapporteer  
"stuurt deze wel als een bow en depowered die wel als een bow, maar backstalled niet als een bow, draait geen pussy loops als een bow, en heeft niet weinig pop, zoals je normaal gewend bent van een bow"

Ben daar gestopt met lezen....
Marijn alias Vos

Antwoord #3 Oktober 31, 2006, 04:46:54
edit2Rapporteer  
"stuurt deze wel als een bow en depowered die wel als een bow, maar backstalled niet als een bow, draait geen pussy loops als een bow, en heeft niet weinig pop, zoals je normaal gewend bent van een bow"

Ben daar gestopt met lezen....

Lijkt idd een beetje op best marketing
drifter

Antwoord #4 Oktober 31, 2006, 15:57:25
edit2Rapporteer  
waarom? Heb je al een bowkite van de 2e generatie gevaren?
Marijn alias Vos

Antwoord #5 Oktober 31, 2006, 17:06:24
edit2Rapporteer  
heb eerst waroo gevaren en ben blij dat ik nu met de Rebel vaar. (heb  ook nog een vegas6)

Met alle respect voor de review, met als die comma's is het wel een lekker opsomming van plus punten. En ik mis een beetje een vergelijk met een andere kite
WaZuP

Antwoord #6 Oktober 31, 2006, 19:42:52
edit2Rapporteer  
ik vraag me echt af wat voor bow kites je dan hebt getest want jou beeld van een bowkite lijkt echt helemaal nergens op
gijsv3
Gast
Antwoord #7 November 02, 2006, 00:26:04
edit2Rapporteer  
heb de nova 2 ,

de 7m en de 12m, ze zijn echt super!!

heb het vermoeden dat de up-ranbge erg groot is, kon al varenb in z'n normale stand terwijl een maat van me met z'n best-waroo 12 niet weg kwam  Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.