flexifoil ion kite t.o.v. andere kites

AvA

November 03, 2006, 05:21:51
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik ben beginnend kiter en wil een 9m kite erbij kopen, ben me aan het oriënteren en ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen over de flexifoil ion ten opzichte van andere (bow) kites.

Alvast bedankt  YeSS
(HJ) MINI-ME

Antwoord #1 November 03, 2006, 06:30:44
edit2Rapporteer  
Kaya

Geen avatar

Antwoord #2 November 03, 2006, 14:56:19
edit2Rapporteer  
De Ion zul je nieuw niet meer vinden in de winkels, de vlieger was in een mum van tijd uitverkocht. Volgend jaar zal de vernieuwde versie uitkomen. De Flexifoil Atom is de vervanger van de Ion. Ze lijken erg op elkaar. Ik heb een Atom op het strand getest (te weinig wind om op het water te gaan) en het was zalig (zeer stabiele kite). Ik hoop hem volgend jaar eindelijk in het water te kunnen testen en aan te schaffen.
ciao
AvA

Antwoord #3 November 03, 2006, 15:54:37
edit2Rapporteer  
M'n engels is ok, zal dit zeker checken, bedankt voor de tip  ThumpsUp

Kan aan een (heel weinig) gebruikte komen, denk er dus sterk over om deze aan te schaffen. Was benieuwd of mensen hier ervaring hadden, had begrepen dat je ze in NL nog niet veel tegen komt.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #4 November 03, 2006, 18:39:32
edit2Rapporteer  
M'n engels is ok, zal dit zeker checken, bedankt voor de tip ThumpsUp

Kan aan een (heel weinig) gebruikte komen, denk er dus sterk over om deze aan te schaffen. Was benieuwd of mensen hier ervaring hadden, had begrepen dat je ze in NL nog niet veel tegen komt.

Je komt ze niet veel tegen omdat ze vrij duur zijn..maar het is binnen het vliegerwereldje een TOP merk  ThumpsUp en je schijnt er wereldkampioen mee te kunnen worden  (grinnik_kitesmiley)...

Ik denk dat als Rubben Flexifoil zou vliegen dat er een hoop kiters hun SS aan de wilgen zouden hangen  (grinnik_kitesmiley)
tochnog

Geen avatar

Antwoord #5 November 04, 2006, 05:06:33
edit2Rapporteer  
Hoi

Zelf heb ik een Ion 9 en een 12 meter en ben erg tevreden met deze kites.
Het is eenC vormige kite met depower van een bow kite.
Een soort hybride dus wel met bridle lijnen op de LE.
Door zijn C vorm zal hij ook niet binnenste buiten gaan zoals sommige andere
bow vliegers. Hij is in vlieg gedrag ook als een c kite met veel depower eigenlijk.
Verder is hij uitgevoerd met one-pump en super degelijk afgewerkt.

De axis bar is ook top en gewoon 4 lijns zonder pulley's.
Er zit een O shit handle op je stuurlijn en een mooie leash bij je bar.

Bij Jonkerfunsports in Renesse kun je de Atoms zien en dit najaar hebben we een demo weekend gehad met Flexifoil op de Brouwersdam.
Volgend voorjaar hebben we weer een testweekend.

Als je de Atom een keer wilt testen kun je mij ook een mailtje sturen.

Groeten Bram
AvA

Antwoord #6 November 04, 2006, 06:39:41
edit2Rapporteer  
Hey,

Ok, dat klinkt goed allemaal, was vandaag al aardig overtuigd geraakt, had ook nog wat ervaringen op engelse sites gelezen. En ben de kite maar snel gaan halen, hoop hem snel te gebruiken en je ervaringen te delen (hoewel ik nog veel moet leren). Kite ziet er idd erg mooi en goed afgewerkt uit.

Bedankt ThumpsUp
Flexifool

Antwoord #7 November 04, 2006, 23:03:29
edit2Rapporteer  
Ik heb sinds kort ook de Atoms (9 en 12). Werkelijk superkites!!! Veel plezier ermee!!!!
AvA

Antwoord #8 November 06, 2006, 04:20:32
edit2Rapporteer  
Dank je, ik heb zelf ook nog een Vegas 12m en zit er nu over te denken om deze in te ruilen voor de Atom 12. Goed om te horen dat ze je goed bevallen in ieder geval.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.