Emma
|
Ik heb veel gevliegerd voordat ik met kiten begon, dat heeft zeker wel geholpen. Nu het winter wordt zou het goed kunnen zijn om een trainerkite te kopen (voor niet al te veel geld). Je kan nu eigenlijk toch niet echt meer het water op al beginner (wat ik zelf ook wel ben) omdat je teveel in het water ligt, en je dan onderkoeld kan raken (en echt plezierig lijkt het me ook niet). Ik denk dat je met een trainerkite goed op't land kan oefenen, je hebt ook van die powerkiters, die gaan ook niet het water in. Nouja... hoop dat je er wat aan hebt... en veel plezier in Mauritius
|
|
|
Geronimo79
|
zonde van het geld.. een trainer kite is natuurlijk wel een leuk speelgoedje maar meer ook niet. Heb er zelf ook over nagedacht. maar uiteindelijk kun je beter een kite kopen die bij je past. en ik verwacht dat dat een 10 zal zijn. maar daar kun je beter naar andere kiters luisteren.
Ga gewoon voor een goede kite, daar heb je veel meer aan. Je kunt al vrij veel. dus een trainer kite lijkt mij een beetje zonde van het geld.
|
|
|
robin..
|
ik vlieger al mijn hele leven maar een kite van 8m (bow of C) is wel even wat anders.
|
|
|
Joris
|
Ik ben ook van mening dat het weinig zin heeft om een trainerkite te kopen. Besteed dat geld dan liever aan je uiteindelijke kite en oefen daar wat mee op een plek waar genoeg ruimte is als er niet te veel wind staat.
|
|
|
kentyman
|
om te kunnen kitesurfen moet je eerst goed kunnen powerkiten, een trainingsvlieger is hiervoor helemaal top! Je kan nooit genoeg tijd met een powerkite doorbrengen, ik kite zelf nu een jaar of 5 en ik ga zo nu en dan nog steeds even vliegen met een trainer kite. Ook ben ik kite-instructeur en ik merkte in m'n lessen dat een kwartiertje of een half uurtje langer oefenen met de trainer alvorens het water op te gaan ontzettend veel uitmaakt. Kite-controle is alles!
Het principe van een trainer kite (bv een 2.5m 2 lijns) is hetzelfde als een inflatable, de vliegeigenschappen zijn misschien een beetje anders en een 2.5 trekt natuurlijk stukken minder dan een 8m maar het principe blijft hetzelfde. Een trainer kite is dus een goede investering!
proberen te waterstarten is in de winter geen goed idee. Het water is koud en in het water koel je VEEL sneller af dan in de lucht. Als je probeert te waterstarten dan lig je 90% van de tijd in het water en ben je dus in een mum van tijd afgekoeld. Beter wacht je met het waterstarten tot de temperaturen weer wat beter zijn en ga je tot die tijd je kite-skills opveizelen met een trainertje!
|
|
|
Ethicus
|
Trainerkite zonde van 't geld. Die dingen kosten bijna niets. Zelf heb ik een Ozone 2m2 en dat is een geweldig dingetje om het vliegeren mee te leren. Le kunt rustig het windvenster leren kennen en je kunt leren hoe je de kite moet besturen/corrigeren. Ik vond en vind een trainerkite een nuttige investering en zeker als je net begint. Daarbij is een 2m2 trainerkite ook super fun tijdens een keiharde/stormachtige wind. Lekker over het strand slepen en springen kan ook best.
|
|
|
D-Flex
|
ik vind dat je beter een goedkoop vliegertje ergens moet kopen voor 20 € ofzo zodat je het sturen onder controle hebt en je weet hoe het moet ma geen dure trainer kite kopen want ik vind het een heel verschil tussen en trainer en een gewone kite
|
|
|
Emma
|
best grappig d-flex....normale mensen zouden een trainer just eerder bestempelen als een gewone kite
|
|
|
D-Flex
|
ja oke ma je snapt wat ik bedoel
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Als je niet op het water gaat dan altijd een trainerkite op het land gebruiken... Zelfs 8 meter is te groot voor niet geoefende kiters op het land wanneer die een stuurfout maakt. De gevolgen kunnen dan dramatisch zijn. Dus kies voor een trainer wanneer je toch de winter door wil en wacht anders tot 10 graden watertemperatuur en buitenlucht volgend voorjaar om met je 8 te gaan oefenen in het water...
|
|
|
FunkyoneNL
|
zou gewoon voor een radsails matras kijken ben ik ook meebegonnen....... zou dan wel een kite bar erbij proberen te kopen....... rond april afhankelijk je wetsuit en condities beginnen in het water....
succes ps trainer kite is ook leuk voor erbij dus niet zonde van je geld.....
|
|
|
marc010
|
trainerkite is TOP.. Ga lekker powerkiten met een 1.5 tot 5.5 m2 vlieger.. Zeker leuk om te doen.Heb zelf een pkd buster 4 m2. Door je te laten voort trekken met zo n ding (slepen) leer je meteen je gewicht te verdelen. Met deze maat kan ik (75kg) behoorlijk springen. Hiermee heb ik in veel condities ge kite en geleert dat elke dag de wind anders is.(geen verassingen tijdens het kitesurfen) Zo'n trainer kite werkt ook goed als fitnessapparaat..Echt super .. Hoeft niet persee een bar op te zitten..beter wel 4 lijns , leer je meteen het effect van depower(snel) en power(langzaam) vliegeren
op sneeuw met zo'n trainer kite is echt fun.. Dus ik zeg: Kopen zo'n trainerkite......want LEREN kitesurfen met <14 c is geeen fun
suc 6
|
|
|
Olaf Pasker
|
ik heb zelf een 2m2 vlieger met 2 lijnen ik heb daar zelf een bar voor gemaakt en nu als er soms nog dikke wind is ga ik er ff ee in het weiland spelen blijft altijd leuk zon ding
|
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
...bij vliegerop ( www.vliegerop.nl) in Den Haag hebben ze nog Peter Lynn Waterfoil 2,4 voor 49 euro liggen !!!!! Dat was zo'n beetje de eerste waterherstartbare matras en prima geschikt als trainerkite, zeker voor dat geld !!!!
|
|
|