mazzomrx
|
? Na mijn safety te hebben getrokken bleef mijn kite nog steeds gepowered (lekker joh zo'n safety systeem), waardoor ik em niet aan mijn 5e lijn binnen kon krijgen.
Zo das vaag. hoe kan dat nou?
|
|
|
KiteKoe®t
|
Dat is zwaar klote inderdaad! Ik vrees dat een bar niet drijft... althans, mijn naish bar niet...
|
|
|
Buur
|
Minder... das niet fijn, wel mooi dat je door een ander geholpen bent. Kan het zijn dat je 5ft te veel was ingedraait waardoor het niet werkte!.
|
|
|
|
kitertjuh
|
als je floaters er aan hebt zitten hoort je bar wel te drijven.
wel balen dat je safety niet werkte!
|
|
|
Edwardo
Geen avatar
|
pffffff wat een nachtmerrie zeg hey!!! hoop het niet mee te maken.
|
|
|
kiterrr
Gast
|
Wat wil je dan nog met die bar doen? Snel wegflikkeren die north zooi!
|
|
|
Loon
Geen avatar
|
als je trouwens nog een beginner (Als ja) bent adviseer ik je om niet op de slufter te varen trouwens, dit wordt gezien als een spot waar alleen de gevorderden thuishoren. Goh, wat een verhelderende quote. Dat had ik nog niet eerder gehoord op dit forum....
|
|
|
KiteDemon
|
Reden dat de kite niet helemaal depowerd is dat er teveel draaingen in de 5e zitten. Na een paar keer kiteloopen en rotaties is de wrijfing tussen de in elkaar gedraaide 5e en powerlijn gewoon te groot om de bar nog soepel naar de kite te laten glijden. Tip: gewoon tellen hoeveel kiteloops en rotaties je hebt gemaakt en tijdens het varen alles weer terug draaien door de andere kant op te roteren of loopen. Zelf zorg ik ervoor dat de 5e niet meer dan 5x gedraaid zit, zodat de kite altijd geheel kan depoweren in geval van nood.
|
|
|
FLOF
|
@Demon. Hmmm, interessante opmerking. Ik roteer eigenlijk maar een kant op (andere kant is een stuk lastiger vanwege chocolade-been). Maar je denkt dus (of weet uit ervaring) dat releasen moeilijker wordt als de 5e lijn en powerlijn te vaak om elkaar heen gedraaid zitten? Geldt dit voor alle kites? Of alleen voor North en hun specifieke depower systeem?
@Loon: bummer, wel mazzel van je kite. Bar zal ongewtijfeld een keer aanspoelen, maar ja, zal wel een heel stuk noorderlijker zijn met de ZW van de afgelopen week.....
|
|
|
KiteDemon
|
@Demon. Hmmm, interessante opmerking. Ik roteer eigenlijk maar een kant op (andere kant is een stuk lastiger vanwege chocolade-been). Maar je denkt dus (of weet uit ervaring) dat releasen moeilijker wordt als de 5e lijn en powerlijn te vaak om elkaar heen gedraaid zitten? Geldt dit voor alle kites? Of alleen voor North en hun specifieke depower systeem?
@Loon: bummer, wel mazzel van je kite. Bar zal ongewtijfeld een keer aanspoelen, maar ja, zal wel een heel stuk noorderlijker zijn met de ZW van de afgelopen week.....
FLOF, dit gaat op voor elk 5-lijnssysteem, ongeacht het merk!! Ik heb al regelmatig gezien dat 5-lijners niet helemaal depowerde na release, omdat er gewoon te veel draaing in de lijnen zat. Dus er zit niks anders op dan zowel front- als backspins te leren, om tijdens het varen de draaing er uit te springen.
|
|
|
zagy
|
dat gebeurt alleen niet bij 5 x. Heb het een keer meegemaakt toen er ongeveer 30 draaingen in zaten. Maar gewoon voor elke sessie even uit elkaar halen tenzij je echt veel een kant op gaat draaien.
|
|
|
kiterrr
Gast
|
Probeer zoiezo zo min mogelijk met je bar tergu te draaien, zo leer je ook makkelijk een 360 allebij de kanten uit springen (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
ErikB
|
Tip voor 5the line users.
Trek onder het varen af en toe is aan je 5e lijn gaat dat soepel dan is er niks aan de hand gaat het heel erg stroef beter naar de kant gaan en even opnieuw uitlopen.
|
|
|
|
ik raakte nog wel eens de tel kwijt met het aantal draaien, maar sprong net zolang de andere kant op totdat ie weer goed zat. verplicht de andere kant op draaien is een goede oefening! heb het ook een keer gehad dat ie teveel er omheen gedraait zat en de safety niet meer werkte. de 5e lijn is nog steeds het veiligste systeem, mits ie er niet teveel omheen gedraait zit.
|
|
|
dimitri
Gast
|
als je trouwens nog een beginner (Als ja) bent adviseer ik je om niet op de slufter te varen trouwens, dit wordt gezien als een spot waar alleen de gevorderden thuishoren. Goh, wat een verhelderende quote. Dat had ik nog niet eerder gehoord op dit forum.... Het kan niet vaak genoeg gezecht worden, Afgelopen Zondag ook weer iemand die met 6bft z`n 14 op had gezet en lekker de waterstart oefenen op de Slufter, ik heb hem hier op aangesproken en kreeg een opmerking van hem dat hij het wel zelf in kon schaten. Maar daar gaat dit topic niet over............
|
|
|
Rowin
|
Als er echt heel veel draaiingen in je lijnen zitten kan je ook even naar de kant varen. Bij de kant staan.. En dan die kite etc niet draaien maar onder je bar doorloopen (rondjes draaien, dit gaat super snel). Let wel op.. je kite gaat naar 1 hoek van het windvenster dus wel ff veilig de kite bovenaan houden
|
|
|