Verslagje VEGAS 2007 - 9m2

Radical Ronnie

Berichten: 386
Logs: 0 | 1555 uur
November 09, 2006, 15:52:48
edit2Rapporteer  
Gistermiddag (08/11) mooi mijn nieuwe Vegas 2007 9 m2 kunnen testen: Prima vliegertje: Rete-snel, maar wel goed te controleren. Gaf direct vertrouwen om van alles uit te proberen (doe ik normaal niet met een nieuwe vlieger en zeker niet bij zulke vlagerige wind). Als ik hem vergelijk met de Vegas06 lijken ze enerzijds erg op elkaar, maar zijn er ook wat verschillen:

Op het strand komt verschil nr 1 duidelijk naar voren: 2-pump systeem, alle struts via de middelste strut in 1 x op te pompen! Verder vernieuwde battens die niet meer (zo snel) breken en geen eindlatten meer. Kwaliteit van de vlieger ziet er prima uit: Op het eerste gezicht geen verschillen met 2006... gewoon dik in orde.

Verder is de bar hier en daar verbeterd. Mooiste vond ik het stoppertje wat je overal tussen je bar en depowerstrap kunt positioneren, om bijv je bar te spinnen e.d. Erg makkelijk! De bar is uitgerust met een nieuw soort gevlochten lijnen, die minder zouden rekken, moet nog blijken...

Op het water merk je dat de vlieger een stuk directer reageert. Voor mijn gevoel trekt de vlieger, als je je board popt, je ook wat meer opzij (meer wake-style). Dit is vooral goed te merken bij kiteloops... Ook lijkt hij je wat verder te laten zweven, dus meer hang-/ airtime. Low-end is dik in orde want de wind kakte af-en-toe flink in (dips van 8 á 10 m/s, windkracht 5) , maar ik kon, met mijn ruim 90 kg, toch blijven planeren / hoogte houden. High-end limiet van de vlieger heb ik gisteren niet kunnen testen, want daar waaide het met vlagen tot 15 m/s (toch nog windkracht 7) nog niet hard genoeg voor.  Vlieger gedroeg zich in ieder geval erg goed in deze vlagerige condities, ik had er hoegenaamd geen last van, alles werd gladgestreken!

Wordt vervolgd...
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #1 November 09, 2006, 15:55:31
edit2Rapporteer  
15 m/s = 29 knopen

Dat vind ik wel aardig High-End hoor Grin
MakMan

Berichten: 132
Antwoord #2 November 09, 2006, 16:49:37
edit2Rapporteer  
Fotos?
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #3 November 09, 2006, 16:56:11
edit2Rapporteer  
Hoe is het hoogtelopen met de vegas en de bardruk? Gemakkelijk?
Radical Ronnie

Berichten: 386
Logs: 0 | 1555 uur
Antwoord #4 November 09, 2006, 17:17:03
edit2Rapporteer  
Hoogtelopen ging prima, maar niet persé beter of slechter als met de VEGAS06, bardruk leek me iets lichter dan met de 06, maar wel genoeg om te voelen, waar de kite zich bevond...

Geen fotograaf, dus jammergenoeg geen fotoos...

Die 15 m/s was de maximale vlaag volgens meetnetten... Je moet ergens van uitgaan, toch? Laten we voor de zekerheid stellen dat de wind tussen 10 en 14 m/s was en ik daarmee geen enkele keer overpowered was en ook geen power hoefde weg te trimmen...
kiterrr
Gast
Antwoord #5 November 09, 2006, 17:39:28
edit2Rapporteer  
Pfft 2 pump systeem  (sealedlips_kitesmiley) cambattens  (sealedlips_kitesmiley)

Doe het dan meteen goed  (grinnik_kitesmiley)
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #6 November 09, 2006, 20:40:30
edit2Rapporteer  
Gefeliciteerd... toch voor de Vegas gegaan  ThumpsUp

Kun je de low-end van de 9m2 Vegas ook vergelijken met de 9m2 Assault?

Thx
Tjok
Gast
Antwoord #7 November 09, 2006, 20:56:49
edit2Rapporteer  
Mooi om te horen ik ben van plan een 2e kite aan te schaffen heb nu een toro 06 12m. Kan nu redelijk varen hoogte houden en maak mijn eerste sprongen. En wil er nu een 9m bij om met hardere wind te kunnen kiten. Ik zit te denken aan de vegas want die kan dan ook op mijn North 06 bar toch? Heb ik met deze combinatie een goed windbereik zodat ik vaak kan varen??

Thnx!
Radical Ronnie

Berichten: 386
Logs: 0 | 1555 uur
Antwoord #8 November 09, 2006, 23:18:21
edit2Rapporteer  
Is inderdaad vergelijkbaar...

Gefeliciteerd... toch voor de Vegas gegaan ThumpsUp

Kun je de low-end van de 9m2 Vegas ook vergelijken met de 9m2 Assault?

Thx
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 November 10, 2006, 02:50:32
edit2Rapporteer  
Heb je dat wel zelf getest? Volgens North is Vegas07 9m2 17 - 34 knopen, waar de Assault toch echt vanaf 15 knopen al los gaat (maat van me 80kg vaart ermee)
naja

Berichten: 355
Antwoord #10 November 10, 2006, 03:15:22
edit2Rapporteer  
mooi hoor,heb mijn 9mtr.besteld en was benieuwd of je voorgemonteerde lijnen ready to go waren "
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #11 November 10, 2006, 05:11:28
edit2Rapporteer  
Huh hier klopt iets niet,

van alle bow kites heeft de assult nog bijna de meeste power tot zijn beschikking is zeg maar net tractor.

Ik kan en wil niet geloven dat de low end van de vegas 07 (die van de 06 vond ik erg slecht) wat een high depower c-shaped is beter is dan de asult.

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #12 November 10, 2006, 16:06:31
edit2Rapporteer  
Huh hier klopt iets niet,

van alle bow kites heeft de assult nog bijna de meeste power tot zijn beschikking is zeg maar net tractor.

Ik kan en wil niet geloven dat de low end van de vegas 07 (die van de 06 vond ik erg slecht) wat een high depower c-shaped is beter is dan de asult.



Ik ga gokken dat  RADICAL RONNIE hier nog wel op terug gaat komen aangezien zijn verslag nog vervolg wordt... Hij heeft tenslotte ook met de Assault gevaren dus kan het verschil goed aangeven  loser Afwachten maar  ThumpsUp
Radical Ronnie

Berichten: 386
Logs: 0 | 1555 uur
Antwoord #13 November 10, 2006, 17:37:55
edit2Rapporteer  
Ik zeg dan ook niet dat de low-end beter is dan van de Assault, maar vergelijkbaar...

De Assault heb ik gevaren met wind variërend vanaf 9 m/s (en zelfs met pieken tot 22 m/s, maar gaat het hier niet over). En met diezelfde low-end is het met de Vegas07 ook goed varen...

Om ze echt op de mm nauwkeurig te vergelijken, moet je ze beiden tegelijk kunnen varen

En nu ga ik gewoon weer lekker varen, ipv. er over praten...  Joepie

By the way: Morgen (11/11) Kite Testdag in Hoek van Holland, kun je o.a. de VEGAS07 zelf testen...

Huh hier klopt iets niet,

van alle bow kites heeft de assult nog bijna de meeste power tot zijn beschikking is zeg maar net tractor.

Ik kan en wil niet geloven dat de low end van de vegas 07 (die van de 06 vond ik erg slecht) wat een high depower c-shaped is beter is dan de asult.


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.