Ff vraagje, morgen voort eerst snowboarden.. welke stance

Coen2000

Berichten: 994
Antwoord #50 November 12, 2006, 03:00:22
edit2Rapporteer  
idd ja, ik freestyle ski ook, en switch skie is tha bomb Grin en als je het beetje goed kan , heb je meteen alle aandacht op de piste Grin misschien ga ik dat deze december nog beleven Grin
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #51 November 12, 2006, 03:06:18
edit2Rapporteer  
Ik ga december weer les geven in oostenrijk. heerlijk lekker powder knallen! zowel op roze skis als op een snowboardje.
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #52 November 12, 2006, 03:10:34
edit2Rapporteer  
'waar geef je les templar? Smiley

@ COen ik sta feb. en maart weer te knallen op me skiiiiiii's helemaal te gek
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #53 November 12, 2006, 03:37:36
edit2Rapporteer  
Ik ga in Dorfgastein les geven in het gasteinertal. Bij st johan in pongau salzburger ski amadé.

Ik heb vorig jaar er een heel seizoen gezeten, echt helemaal te gek. waren een paar gekken, bergführers die gasten sprongen rodeos op schanzen van 5 meter hoog.. en sprongen minsten een 10 meter hoog... verschrikkelijk.

Zelf spring ik een beetje, heb helaas niet zoveel lef meer door een verbrijzelde knie... (ongelukje om school vroeger) dus ik ben wat te voorzichtig. Maar ik blijf het geweldig vinden.
Maar goed ik doe een paar kleine dingetjes, vooral fakie skien is leuk, leer het m'n ukkies van 4 jaar ook Smiley. En das helemaal gaaf.

Vorig jaar een groeppie van kids van 6 tot 9 jaar gehad, en ze allemaal 180's geleerd en fakie verder skien Smiley
Echt super. En een heleboel poederskien gedaan met de kindjes... (JA IK WEET HET MAG NIET ECHT)
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #54 November 12, 2006, 04:13:45
edit2Rapporteer  
hahah das wel sick rodeo's van 5 meter hoge kicker Wink ja ik snap het Smiley als de je wat ouder wordt ---> * je ukkies * neem aan datje wat ouder bent Grin hhahha en meer geleefd lichaam hebt Grin dan ga je toch wat relaxter aan doen Smiley aangesien we oo kgewoon weer na het skiseizoen moeten kiten Grin!
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #55 November 12, 2006, 06:18:33
edit2Rapporteer  
ho ho ho... ben 27... valt best mee ja..
Ik spring zelf ook gemiddeld 5 meter hoog.. vind ik eerst wel hoog zat. en ben wel eens per ongeluk van een rots van 11 meter geflikkert... oops.. het werd steeds steiler en steiler en steiler en ineens lag ik 11 meter lager. en nog geland ooK!!!

super stukje was dat.
Ach heb m'n kindjes van 6 later springen op een leuk schansje dacht ik.... pfff. valt wel mee.
tot dat ik er naast stond.. die kindjes van amper 1.20 hoog.. die sprongen 2 tot 3 meter de diepte in.. en ongeveer 4 a 5 meter ver. maar dat viel niet eens op. Kindjes daarna ook vol trots aan paps aan mams verteld.. jemig waren die ouders ineens ongerust... oops.

Het schansje viel ook wel mee op zich. gewoon normaal rustig er over en je springt maximaal een metertje de diepte in. maar ja de kids werden beter... en het grut sprong steeds verder dus ook dieper.

ach. is best leuk dat grut. vooral als ze beter worden. en nog beter als ik ze zover krijg dat ze beter kunnen skien dan normaal is met hun techniek.
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #56 November 12, 2006, 16:23:10
edit2Rapporteer  
true true, leipe drop dan van 11 meter  (grinnik_kitesmiley)
xray

Berichten: 3688
Antwoord #57 November 12, 2006, 16:30:38
edit2Rapporteer  
Ook bij het snowboarden en zelfs op hardboots niet ongebruikelijk, met een mooie boardercross of zo!
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #58 November 12, 2006, 18:23:56
edit2Rapporteer  
Nice!

Stond versteld wat die gasten allemaal kunnen. Rudi Kestenholz (zo ongeveer) is ook bruut op zo'n ding.
Einde van de anwarter gingen ze ook nog even springen, sjoerd remmelink en nog iemand met een race board.. gewoon een 360 op een bigair....????? IK NIE SNAP..

En in val thorens, staat daar een zootje skileraren les te krijgen in bugelpiste skien.. komt sjoerd eraan met een groepie snowboarders.. dus al die skiers.. van WAT MOETEN JULLIE HIER?? en sjoerd carved in volle gang over die bugels zoals geen skier het kan. Nou ze waren stil...
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #59 November 12, 2006, 18:25:27
edit2Rapporteer  
anwerter? welk stadium van ski/booard leraar is dat? Smiley zitten toch gradaties in ;D?
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #60 November 12, 2006, 19:11:27
edit2Rapporteer  
Anwärter is A
Landes I is B
Landes II is C
(alpinkurs) deze wil ik heeeeeel graag doen.

Staalich geprüfter lehrer is heel erg hoog. duurt geloof ik een jaar de opleiding en kost ongeveer 6000 euro... zijn maar een paar nederlanders die em hebben.

En als laatste Ski/snowboardführer

Met anwarter mag je beginners en lichtgevorderden les geven. Voor skien, tot parallel skien.
Landes I de rest.
En daarna mag je ook buiten de pistes het één en het andere doen. Maar vrij beperkt. Daarna komt die alpinkurs en daar leer je alles over offpiste.. is echt geweldig. wil em heel graag doen.
Landes II word je al heel erg goed. En staatlich tja die zal ik denk ik nooit doen.

Mijn ervaring is dat je nooit niet de Nederlandse moet volgen, ook al is die beter... ja echt beter.
Nederlandse ben je een jaar bezig. en moet je nog een week naar oostenrijk om de de oostenrijkse opleiding te volgen.
Oostenrijkse opleiding duurt een week. Maar velen halen hem niet.
Ben de eerste keer ook gezakt, voor anwarter snowboard. skien was een eitje.
van de 36 nederlanders hebben 12 het gehaald.
en de ski. 250 deelnemers. 98 geslaagd.
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #61 November 12, 2006, 19:57:45
edit2Rapporteer  
Ik snowboard zelf ook al echt megalang, maar ik moet zeggen dat ik superblij ben dat het kiten is ontstaan. Eindelijk een sport met dezelfde (zo niet grotere) kick als snowboarden, en die je gewoon in Nederland goed kan beoefenen. Net als met snowboarden kun je hoog springen, technische moves doen, gewoon hard gaan, carven, kickers of sliders pakken. Wat is kiten toch super!!!!

En op je bek gaan met kiten is over het algemeen veel minder pijnlijk dan op de ijzige landing van zo'n megaschans. Natuurlijk zullen de kiters zeggen dat je ook hard onderuit gaat met kiten.... Dat klopt....maar met snowboarden is het erger.
Emma

Berichten: 624
Antwoord #62 November 12, 2006, 20:32:42
edit2Rapporteer  
lijkt snowkiten trouwens meer op snowboarden of op kiteboarden?
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #63 November 12, 2006, 21:11:51
edit2Rapporteer  
Volgens mij meer op kiteboarden. gezien je niet echt de berg af hoeft te gaan. maar goed dat ben ik niet zeker, ik vertel het je deze winter als er sneeuw gelegen heeft. Smiley
Lijkt me wel handig op toeside te leren, gezien ik frontside wel kan op een snowboardje..

Nouja we zullen zien.. in ieder geval lekker de berg af jakkeren.
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #64 November 12, 2006, 23:34:26
edit2Rapporteer  
nou, was weer lekker dagje in de sneeuw vandaag, volgende week weer  (grinnik_kitesmiley)
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #65 November 14, 2006, 03:04:21
edit2Rapporteer  
@ emma, snowkiten lijkt inderdaad veel meer op kitesurfen. Kiters die niet kunnen snowboarden, kunnen toch vrij gemakkelijk snowkiten (Ervan uitgaande dat ze wel redelijk kunnen kiten natuurlijk (grinnik_kitesmiley) ).

Je hoeft namelijk minder evenwicht te houden (je hangt aan je vlieger en vaak ook nog een plat vlak ipv een berg). Je kunt snowkiten zonder ooit een bocht te maken (naar toeside). Bij snowboarden heb je het bochtje echt wel nodig. Snowkiten werkt ook nog als je op je achterste been te leunen (net als kiten) maar dat is dus niet echt handig met snowboarden. (poeder is een ander verhaal, maar ja dat is weer net surfen). 
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #66 November 15, 2006, 05:50:30
edit2Rapporteer  
En hoe was je dag snowboarden? VERTEL!
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #67 November 15, 2006, 14:25:58
edit2Rapporteer  
Ik heb alweer zin in het weekend  (grinnik_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.