Toch mensen die niet luisteren :(

Bossy

November 12, 2006, 23:44:48
edit2Rapporteer  
http://www.nu.nl/news/883654/122/Kitesurfer_landt_op_snackbar.html
Maurits

Antwoord #1 November 12, 2006, 23:45:48
edit2Rapporteer  
Hm. das niet echt lekker idd. Wie weet hier meer van?
RuudL
Gast
Antwoord #2 November 12, 2006, 23:51:43
edit2Rapporteer  
Toch mensen die niet lezen...................is al en topic over.
Haring High Richardt

Antwoord #3 November 12, 2006, 23:53:04
edit2Rapporteer  
He BossY  waar was je vanmiddag op Andijk ????????    (hangloose_kitesmiley) (hangloose_kitesmiley) (hangloose_kitesmiley)

Het was perfect en frisjes         ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Gr Richardt
Hangtime
Gast
Antwoord #4 November 13, 2006, 02:59:50
edit2Rapporteer  
Doet u mij maar een pataje oorlog !!! :Smiley
plaaggeest

Antwoord #5 November 13, 2006, 03:09:27
edit2Rapporteer  
Ag het was weer te verwachten he! Was dit weer een beginner die zich mee deze omstandigheden op het water vertoonde?

Beterschap voor hem..
jaapaap
Gast
Antwoord #6 November 13, 2006, 03:14:57
edit2Rapporteer  
Vast wel een gevorderde kiter is meteen het hoekie om met zulk weer
Waarom altijd een beginner de schuld geven
Bart13

Geen avatar

Antwoord #7 November 13, 2006, 03:20:14
edit2Rapporteer  
iemand foto's? leed vermaak is het beste vermaak Grin
Kondor 11

Antwoord #8 November 13, 2006, 03:23:58
edit2Rapporteer  
bij een ander topic staat er een krante bericht en wat foto's
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=20677.0
plaaggeest

Antwoord #9 November 13, 2006, 03:25:56
edit2Rapporteer  
Vast wel een gevorderde kiter is meteen het hoekie om met zulk weer
Waarom altijd een beginner de schuld geven

Omdat het in 80% van de gevallen toch beginners zijn die de omstandigheden wel denken aan te kunnen. Kijk maar naar het ongeluk van paar maanden geleden. Deze jonge kite net 3 weken..Allemaal heel spijtig maar het gebeurd..
big_ben_lair

Antwoord #10 November 13, 2006, 03:45:13
edit2Rapporteer  
BAH, hou eens op te fitten over beginners! er zijn ook genoeg gevorderden die ook flink op hun bek gaan!

er is gewoon bijna niks bekend over dit ongeluk en iedereen staat vooraan om dingen te roepen!
RonnieRotonde

Antwoord #11 November 13, 2006, 03:49:43
edit2Rapporteer  
iemand foto's? leed vermaak is het beste vermaak Grin

Komop hee! T kan iedereen gebeuren.. beginner of niet, dus beetje normaal doen! Vind jij het leuk als zo'n opmerking word geplaatst als jij een keer niet op tijd je safety kan trekken? En als hij dood was geweest dan had je vast en zeker wel gereageerd op een normale manier.

Je hoort vaak genoeg van de "wel ervaren" kiters dat het in sommige situatie vrijwel onmogelijk is om je safety te trekken. Dus niet zo respectloos richting je medesporter ajb.
Naish........what else???

Antwoord #12 November 13, 2006, 04:10:10
edit2Rapporteer  
Kijk Ronnie snapt het beetje!
Idefixe

Antwoord #13 November 13, 2006, 04:28:37
edit2Rapporteer  
D'r wordt gvd aan alle kanten / op alle kite en weer sites voor de vlagerige omstandigheden gewaarschuwd. Als je dan het water opgaat en het gaat fout is dat in negen van de tien gevallen gewoon eigen schuld dikke bult. Of je nu ervaren bent of niet. Ik gun niemand een ongeluk of wat dan ook voor een ellende. Maar er was geloof ik hier en daar toch wel een waarschuwing geplaatst ( of niet soms) Ik ben zelf een rasechte beginner maar kan me de ergernis van de ouwe rotten errug goed voorstellen.
Vinni

Antwoord #14 November 13, 2006, 04:35:18
edit2Rapporteer  
Zoals beginners inschattingsfouten maken doen de gevorderde het net zo goed.
Er gebeuren bij bijde partijen ongelukken:

Beginner = ik heb alleen een 12'je moet kunnen met deze wind............toch?
Gevorderde = pfff, ik heb wel voor hetere vuren gestaan, moet ik wel aan kunnen...

Het kan altijd fout gaan, er zijn genoeg mensen die geen forums of weersites checken.
Tom Kite

Antwoord #15 November 13, 2006, 04:39:44
edit2Rapporteer  
Nouja ik ben beginner en ik ga ook vaak naar het strand ondanks velen waarschuwingen voor windstoten.

Ik bedoel, wat kan er nou mis gaan als je op een strand met veel ruimte, een kite met een niet te overdreven maat op laat samen met een andere kiter ... ?

Het ergste wat er dan kan gebeuren is dat je over het strand wordt gesleurd, MITS je verstandig handelt en weet hoe je safety werkt.

En ik denk niet dat het uitmaakt of je beginner bent of niet ... maar wel hoe eigenwijs je bent. Want het lijkt me sterk dat die verongelukt zijn kite verder dan 50 meter van die snackbar heeft opgelaten
plaaggeest

Antwoord #16 November 13, 2006, 04:46:12
edit2Rapporteer  
Nouja ik ben beginner en ik ga ook vaak naar het strand ondanks velen waarschuwingen voor windstoten.
Ik bedoel, wat kan er nou mis gaan als je op een strand met veel ruimte, een kite met een niet te overdreven maat op laat samen met een andere kiter ... ?
Het ergste wat er dan kan gebeuren is dat je over het strand wordt gesleurd, MITS je verstandig handelt en weet hoe je safety werkt.

Helaas denken iets teveel mensen dit..Maar vorig jaar is er ook een ongeluk gebeurd met een belg die verongelukt is op een heel groot strand. Jongen werd gelift trekt aan zijn safety kom ongelukkig neer. En het is over.. Vandaag was gewoon weer een dag van wachten op ongelukken..
TtHoM@s niet ingelogt
Gast
Antwoord #17 November 13, 2006, 04:52:08
edit2Rapporteer  
zaterdag was ik ook op het water het waaide erg hard en erg vlagerig

ik had me handen vol aan een 7 meter (ook maar 50 kilo)
als je die wind voelt dan weet je gewoon bijna zeker dat er ergents weer een ongeluk gebeurt
je weet ook dat als er wat fout zou gaan het ook goed fout gaat want er is gewoon niks meer aan te houden

ik vraag me af of iedereen deze harde wind (zo rond de 30 knopen) serieus neemt daar valt niet mee te fokken

dan kan je gewoon geen obstakels in de buurt hebben
want de kans dat je je kite domweg niet houd is groot
Tom Kite

Antwoord #18 November 13, 2006, 05:01:16
edit2Rapporteer  
Ja dat is ook weer zo  (huilen_kitesmiley). Over dat liften trouwens, komt dat door een stuurfout? of omdat de kite op 12 uur staat en er een grote windvlaag komt?

Want in geval van een dat hij op 12 uur staat is de keuze van kite gewoon helemaal verkeerd lijkt mij
TtHoM@s

Antwoord #19 November 13, 2006, 05:07:19
edit2Rapporteer  
Ja dat is ook weer zo  (huilen_kitesmiley). Over dat liften trouwens, komt dat door een stuurfout? of omdat de kite op 12 uur staat en er een grote windvlaag komt?

Want in geval van een dat hij op 12 uur staat is de keuze van kite gewoon helemaal verkeerd lijkt mij

inderdaad kite laag, het enige wat kan gebeuren is een lange sleur partij oke je zou kunnne struiken en je enkel breken tja maar veel erger kan het niet worden

zolang je je kite laag houd en downwing geen opstaakels zijn is de kans op gelift worden 0  en dan kans op een ongeluk vele malen kleiner
RonnieRotonde

Antwoord #20 November 13, 2006, 05:08:15
edit2Rapporteer  

Wat dacht je van een vlaag?

Je moet je kite ook niet op 12 uur houden.. Als je em niet kunt houden als hij op 10 - 11 uur staat, en je er dus niet mee kunt lopen.. dan laat ik het er bij zitten en ga lekker naar huis. Denk dat dit heel wijs is om te doen, heb het zaterdag ook geprobeerd.. En toen kon dat dus niet, dus direct kite uit de lucht gehaald met hulp van omstanders!
Tom Kite

Antwoord #21 November 13, 2006, 05:14:01
edit2Rapporteer  
Nee, maar als je dus verstandig handelt. Kiters om je heen houd die je kite direct neer kunnen laten, geen obstakels in de buurt, kite laag houd, en als je te overpowered bent gelijk je kite neer haalt, kan er dus vrijwel niks gebeuren !

En mocht je dan nog meegesleept worden gelijk je safety trekken. Zo ga ik op een dag met waarschuwingen naar het strand, werkt goed voor mij
RonnieRotonde

Antwoord #22 November 13, 2006, 05:46:33
edit2Rapporteer  
Ja, kan idd goed.. Waarom niet? Maar idd wel neerlaten mocht je t niet zien ziten  ThumpsUp, ik zag t dus zaterdag niet echt zitten om te gaan kiten. Was ook maar een enkeling opt water.

lena

Geen avatar

Antwoord #23 November 13, 2006, 17:10:35
edit2Rapporteer  
Het blijft mij verbazen hoe tactloos en dom mensen kunnen zijn. En hoe zoveel mensen het altijd beter lijken weten. Shame on you. Afgaan op een krantenartikel is om te beginnen al erg moeilijk want meestal staat in die artikels vooral veel onzin. En in plaats van zonder nadenken een oordeel te vellen over een ongeluk waar niemand de details van kent zouden sommigen beter eens nagaan of zij zelf wel genoeg doen om zich te beveiligen.

Uitspraken als "eigen schuld dikke bult" zijn wel bijzonder ongepast als er mensen gewond raken, of erger nog, overlijden. Denk eerst eens na, wat al er met jou kite iets mis gaat? Of je struikelt op het strand, de wind komt in je kite, je wordt gelift en kan je veiligheid niet meer trekken want je hangt 10 meter boven het strand? Zulke (en veel andere) ongevallen gebeuren namelijk en dan is het gewoon DIKKE PECH. Denk nooit dat zoiets jou niet kan overkomen.

Ongelukken gebeuren, onder alle omstandigheden en ook al ben je een zeer ervaren kitesurfer en beveilig je je maximaal.

Dus denk 2 keer na voor je domme uitlatingen doet.

Hopelijk komt voor deze kitesurfer alles goed.

surfensoul
Gast
Antwoord #24 November 13, 2006, 17:39:16
edit2Rapporteer  
@lena

Over tactloos heb je gelijk maar waar je het spoor bijster raakt is je veronderstelling dat een ongeluk domme pech is. Pech bestaat wel maar veel kun je bijna helemaal uistluiten.

In mijn ogen is een ongeluk bijna altijd te wijten aan fouten van de kiter:
Op 1 staat een ongelukkige locatie keuze. (veel obstakels bij oplaten/landen/lopen naar en van water, downwind geen safe landingzone )
Op 2 staat gaan kiten bij extreme wind en het weer niet kunnen inschatten/begrijpen.
Op 3 staat de basis veiligheids principes van het kiten niet kennen (maat kite en type kite goed kiezen bij de weersomstandigheden,kitelaag houden, van obstakels weg starten, niet hele stukken over land lopen, je lijnen dubbel checken etc etc )

Als je hierover niks leert en alles zelf met vallen en opstaan moet leren ..sta je niet altijd meer even lekker op.

Ik zie dat alle ervaren jongens op dit forum hetzelfde denken als mij , het weekend was en geen lekkere wind (te vlagerig zoals vaak als het hart van een depressie over komt) en veel te link met mogelijk enorme windvlagen. Je bent vaak te laat met een windvlaag niemand heeft ogen in zn achterhoofd dus je ziet ze niet altijd komen, soms wel soms niet. Binnenwater zuigt helemaal met deze windvoorspelling zoals Semen zegt.

Vind het ook niet slim van Ronnie Rotonde dat ie met die wind denkt aan kiten, je begint net.
Check de weersvoorspelling eens voordat je gaat dan weet je dat je als beginner thuis kunt blijven.
Dit is een prachtige sport maar de ervaring moet je langzaam opbouwen, door de moderne (bow)kites kan iedere beginner met keiharde wind gaan kiten maar als het fout gaat heb je bij harde wind geen  uitloop meer en kom je een opstakel tegen ben je f.cked, simpel.

Ben het met BOB eens dat het dom is om op een forum te promoten te gaan varen met deze keiharde /vlagerige wind. Windstote4n mogelijk van 9 BFT. Jongens hoevaak willen jullie nog ziekenhuis bezoekn afleggen en condoleance berichtjes schrijven ? Neem dan je verantwoordelijkheid en ga varen als je een bewuste keuze denkt te kunnenmaken maar ga daar niet op ene forum over schrijven zo motiveer je "eigenwijze beginners " om ook te gaan bij wind die voor iedereen super link is maar voor beginners levensgevaarlijk doordat ze door hun gebrek aan ervaring extra kwetsbaar zijn.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.