eerste keer kite

beesteke

Geen avatar

Berichten: 19
November 14, 2006, 03:54:32
edit2Rapporteer  
hallo

ik hoop dat iemand me hier kan helpen ik wil beginnen me kitesurfen maar weet niet goed welke kite te kopen vooral de groote is niet zoo simpel ik weeg ongeveer 90 a 95 kilo
ben e meter 85 en zou graag een naisch kope iemand tips

greets
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #1 November 14, 2006, 04:02:43
edit2Rapporteer  
heb je al les gehad... zou daar eerst eens mee beginnen. dan kan de school jou ook meer info geven
deltomaso

Berichten: 83
Antwoord #2 November 14, 2006, 04:04:56
edit2Rapporteer  

Ik zit in de dezelfde gewichtklasse, ik vaar perfect met een Vegas 06 16 mrt en een Rebel 12 mtr voor als er wat meer wind is. Voor wat extremer weer heb ik nog een Rhin0 8 voor weinig op het internet gekocht, maar deze heb ik met mijn gewicht bijna nooit nodig.

Als boardje heb ik een Naish Haze, die is niet te duur en omdat bijna iedereen wel eens een keer zijn board kwijtraakt in de branding mijns inziens een handige keuze.
Kan hier overigens perfect wind mee oplopen en daarnaast is het board ook nog eens
"thomas"proof. Ben niet al te zuinig op het boardje, maar deze kan behoorlijk wat hebben.

grt Thomas
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #3 November 14, 2006, 04:04:56
edit2Rapporteer  
hey beesteke, eerst lesnemen in het nieuwe seizoen!! en lekker nu keihard sparen voor je kites en gear en als je dan je lesje genomen hebt! dan nog eens vragen Wink wat voor kites je moet kopen
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #4 November 14, 2006, 04:05:19
edit2Rapporteer  
hallo ik ben ook een beginner maar begin al te varen een naish boxer 2006 is een stabiele kite met een naish haze tt  39 x 146 is een prima set om te starten
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #5 November 14, 2006, 04:09:51
edit2Rapporteer  
Hoe dan ook, of je nu al een kite setje wil kopen of straks in het voorjaar:
NEEM EERST EEN PAAR LESSEN!!!!!!!
diederik

Berichten: 908
Antwoord #6 November 14, 2006, 04:24:12
edit2Rapporteer  
pffffffffffff elke keer dat gezeik over dat lesnemen...veel van die gasten die dat roepen hebben zelf ook geen lessen gehad...gewoon goed in de materie verdiepen, niet overmoedig raken, (weers)omstandigheden in de gaten houden en koppie erbij houden! Zo moet het goed gaan, liefst eerste keer met iemand samen gaan die er al wat kaas van gegeten heeft...of het een en ander door kiters op het strand uit laten leggen, ik ben ook niet te beroerd om je op weg te helpen!
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #7 November 14, 2006, 04:45:45
edit2Rapporteer  
@ diederik:

Ik heb wel les gehad...en je andere tips zijn ok...maar nadat je 1 of 2 lessen hebt gehad....safety first!!
- Rene -

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #8 November 14, 2006, 05:21:34
edit2Rapporteer  
Inderdaad eerst lessen nemen..
Ik schrok ook de eerste keer.. wat voor explosieve kracht een kite kan hebben...
30meter boddy draggend over het strand.. Ik was iets te fanatiek met insturen
Daar heb ik veel van geleerd TOEN!! Grin gehe
Maar neem de lessen en schaf goeie GEAR aan niet uit 2004/2005 gewoon 2006 veleigheidsystemen zijn beter.. enz..
En begin in het volgend seizoen de wind rond deze tijd is best heftig en het water wordt er ook niet warmer op.. En belangrijk op een plek waar veel ruimte is en waar geen obstakels staan zoals bomen vuilnisbakken huizen enz..
Even sparen voor nieuwe spullen en je kan in t nieuwe seizoen lekker kiten..
Greatz
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #9 November 14, 2006, 06:26:57
edit2Rapporteer  
pffffffffffff elke keer dat gezeik over dat lesnemen...veel van die gasten die dat roepen hebben zelf ook geen lessen gehad...gewoon goed in de materie verdiepen, niet overmoedig raken, (weers)omstandigheden in de gaten houden en koppie erbij houden! Zo moet het goed gaan, liefst eerste keer met iemand samen gaan die er al wat kaas van gegeten heeft...of het een en ander door kiters op het strand uit laten leggen, ik ben ook niet te beroerd om je op weg te helpen!

Diederik, beetje jammer/dom om zo te reageren. Het is een beginner die om een mening vraagt en juist die moet je tegen hun zelf en vooral tegen anderen in bescherming nemen. Denk jij nou echt dat als een beginner voor het eerst zijn kite de powerzone wel of niet bewust instuurd hij/zij zich ook maar iets herinnerd van jou posting??? De tips die jij geeft leren mensen tijdens hun lessen bij een (goede) kiteschool en niet op een forum als dit. Lijkt me dat er voorbeelden te over zijn waar het mis gaat met mensen die denken, ik koop een kite en ga wel ff het water op. Juist jij als gevorderde kiter, neem aan dat je dat bent zou beter moeten weten.

Ik ben dus iemand die altijd iedereen lessen zal blijven adviseren, ook vrienden die aan mij vragen van dat kan jij mij toch ook leren. No way!
Zelf ski/snowboard/monoski/waterski/zeil/vaar ik al ruim 30 jaar. Vliegeren(stunt) doe ik 10 jaar en als jong pikkie stond ik al op een skateboard te pielen. Maar ondanks dat heb ik eerst 2 lessen genomen bij een goede kiteschool en daar nog geen seconde spijt van gehad.

Dus Diederik, wees in het vervolg ietsje wijzer met je commentaar.  ThumpsUp
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #10 November 14, 2006, 14:34:00
edit2Rapporteer  
12 meter is de C-kite beginnersmaat voor jouw gewicht. Ku je later een 16 en een 8 erbij nemen. In bow een 9 en later een 14 erbij...
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #11 November 14, 2006, 15:22:15
edit2Rapporteer  
pffffffffffff elke keer dat gezeik over dat lesnemen...veel van die gasten die dat roepen hebben zelf ook geen lessen gehad...gewoon goed in de materie verdiepen, niet overmoedig raken, (weers)omstandigheden in de gaten houden en koppie erbij houden! Zo moet het goed gaan, liefst eerste keer met iemand samen gaan die er al wat kaas van gegeten heeft...of het een en ander door kiters op het strand uit laten leggen, ik ben ook niet te beroerd om je op weg te helpen!

er zijn inderdaad zat kiters die geen les hebben genomen en zomaar zijn begonnen, dat kan inderdaad (als je goed nadenkt en je verdiept in de sport door alles te lezen wat je kan vinden etc)... maar je verhoogd het risico op ongevallen. Nederland is vol van kiters die zich aardig kunnen redden maar nog geen idee hebben van de daadwerkelijke risico's en hoe ze daarmee om moeten gaan. Het is niet zo dat je dit tijdens je eerste les allemaal WEL leert, maar het is wel zo dat je dingen geleerd krijgt waar je anders op en "trial and error" methode achter komt (met alle mogelijke gevolgen van dien).

daarom altijd gewoon les nemen!!!

maarreh, aangenomen dat je dat hebt gedaan en dat je niet zo gek bent om als beginner in de herfst en de winter te gaan klunzen op het strand zou ik zeggen: koop in het voorjaar een 12 of 14m kite, bijvoorbeeld een bow, liefst nieuw. In de tussentijd kun je gaan oefenen met een kleine trainer kite (2m 2-lijns ofzo), bij kitesurfen is het vliegeren nog altijd het belangrijkst!
TH3-HUNT3R

Berichten: 174
Antwoord #12 November 14, 2006, 19:51:46
edit2Rapporteer  
Zeker mee eens. ik ben zelf ook een paar jaar terug begonnen zonder les.
eerst met een 10m2 kite op het land wat dingen geprobeerd. toen ik mijn vlieger blindelings kon besturen het water op gegaan. heel veel fouten gemaakt met bate tot regels veiligheid en dat soort dingen. achteraf heel veel spijt maarja toen was ik arme student en les was te duur.
maar zeker weten les nemen ookal lijkt het duur het is beter dan je leven in een rolstoel te moeten voortzetten.
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #13 November 14, 2006, 22:12:53
edit2Rapporteer  
 I Agree with hunter!

Duur duur, mensen alles is relatief! tuurlijk is het wel veel geld, maar geloof mij, als het fout gaat d8 je had ik die les maar genomen --> die ene fout --> kan wel eens eeeeeen heeeeelee "DURE" les worden dan..

Neem gewoon les!
-Mark-

Berichten: 451
Antwoord #14 November 14, 2006, 22:45:53
edit2Rapporteer  
ik ben ook begonne zonder les hou je hoofd er gewoon bij begin met weinig wind beetjuh proberen in het water, waar je ruimte heb.
dan is er niks aan de hand veel dingen vragen aan mensen die er wat van af weten.
dan komt het allemaal wel goed als je je hoofd er maar bij houd.

en ff over les ik zie vele mensen die les hebben genomen die weten wel hoe het moet maar na zoon les kan je egt nog niet varen en die maken ook harde klappers, dus vraag gewoon aan iemand hoe je safety werk ezv.

dan kom je er ook wel op een veilige manier
BasO

Berichten: 88
Antwoord #15 November 14, 2006, 22:57:38
edit2Rapporteer  
Kben nog een beedje jong om op het water te gaan Dus heb nouw een Matras vlieger van 3 meter lang! Maar wil er nouw eentje gaan kopen van 3 -5 m2, Heb al samen met mun broer een Mountain Board, hij zit op het water. Dan gaa ik Mountain Boarden Smiley Maar heeft er iemand mis een complete kite van 3 - 5 m2

Groeten Bas!
beesteke

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #16 November 14, 2006, 23:08:28
edit2Rapporteer  
ja ik was sowieso al van plan lessen te nemen maar ik had gedacht eerst een occasie surfkite kopen omwille van dat dit allemaal toch veel geld kost maar wou eerst een gedacht hebben van welke grootes het beste zijn voor mijn gewicht van 90 ik vlieg nu met een gewone kite een rhombus amun een 5.3 tot bij 5.5 tot 6 bufaur maar dit is echt het maximum vind ik ik ga ook voor veiligheid dus niet voor een firebee :-) greetz
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #17 November 15, 2006, 00:29:37
edit2Rapporteer  
hm een firebee of weet ik wat voor powerkite is niet te vergelijken oefen nog maar flink met die kite en spaar neem les en koop dan een kite!!! je kan pas april mei ofzo lessen denk ik! suc6!
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #18 November 15, 2006, 01:02:13
edit2Rapporteer  
@ beesteke wat voor budget zat je aan te denken?
Is misschien voor ons makkelijker te beoordelen wat voor jou geschikt is.
acd

Geen avatar

Berichten: 38
Antwoord #19 November 15, 2006, 01:41:49
edit2Rapporteer  
LES NEMEN altijd
beesteke

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #20 November 15, 2006, 03:13:47
edit2Rapporteer  
budget is niet het probleem ik zou gewoon graag wete het verschil tussen de kites en zeker en vast welke grootes dat ik een gedacht heb wat ik moet sparren ik ga namelijk werken en kom dus wel snel aan een centje
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #21 November 15, 2006, 05:04:19
edit2Rapporteer  
een lijstje wat ik kwijt was.....

board gebruikt 375,00
kite gebruiikt 450,00
harnas 130,00
wetsuit ongeveer 250,00 maar je kan beter eerst lessen zodat je met de instructeur kan overleggen en misschien zo'n zelfde kite wil varen.....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.