Wat zou gewicht zijn?

mitch

Geen avatar

November 16, 2006, 02:16:21
edit2Rapporteer  
Hallo, ik ben van plan mijn tweede houten boardje te bouwen. Nu vroeg ik me af hoeveel een board met volgende lay-up zou wegen:

glasvezel 120gr
3 mm populierenhout
3 mm populierenhout met uitsparingen!
3 mm  populierenhout
glasvezel 120 gr

Afmetingen van het board zouden zijn: 124*39 cm

Heb al eens een boardje gemaakt maar die weegt iets van 5 kg door dat ik zonder uitsparingen heb gewerkt en doordat het gigantisch zwaar hout was...

Groet
Morres

Antwoord #1 November 16, 2006, 02:20:34
edit2Rapporteer  
heb je vorige keer meranti oid gebruitk zkr? ik had zelfde resultaat, plus ik had 600grams UD-vezel aan biede kanten Grin

niw, als dit dat lichte 'vliegtuig-modelbouw' gedoe is, dan is deze lay-up te licht denk ik
mitch

Geen avatar

Antwoord #2 November 17, 2006, 00:35:37
edit2Rapporteer  
Ik weet eigenlijk niet welk hout het was, maar het zou best wel kunnen dat het meranti oid was...
Hoe bedoel je te licht? Zou hij te snel breken?
Welke hout is dan beter om te gebruiken?

Greetzz  loser
knar

Geen avatar

Antwoord #3 November 17, 2006, 04:39:27
edit2Rapporteer  
Ik heb er vorig jaar één gemaakt van 4 lagen populieren triplex met uitsparingen 138x38cm en rondom 160gr keper.
Die weegt 3,9 kg compleet.

Met drie lagen triplex en een keiner board moet je daar makkelijk onder kunnen komen.
mitch

Geen avatar

Antwoord #4 November 19, 2006, 00:56:56
edit2Rapporteer  
En hoe dik waren die 4 lagen triplex dan? Heb je dan in de twee middelste platen uitsparingen gemaakt?
Ps. super boardje van je! Hoe heb je dat zwart gedaan? Geschilderd ofzo?

Greetzz
TH3-HUNT3R

Antwoord #5 November 20, 2006, 16:18:38
edit2Rapporteer  
Ziet er gaaf uit:)
Lijkt me zelf ook leuk om te doen maar veels te moeilijk.
Denk niet dat het voor mij is weggelegd.
En al lukt het wel dan is het vast een dik brak board.
maarja er zijn mensen die het wel kunnen!
knar

Geen avatar

Antwoord #6 November 20, 2006, 18:54:05
edit2Rapporteer  
En hoe dik waren die 4 lagen triplex dan? Heb je dan in de twee middelste platen uitsparingen gemaakt?
Ps. super boardje van je! Hoe heb je dat zwart gedaan? Geschilderd ofzo?

Greetzz

De lagen zijn 3,6 mm. De middelste twee lagen hebben uitsparingen.
Dat zwart heb ik gewoon met acrylverf (die ik nog had) gedaan. Ik heb eerst universeel pimer voor kuntsstoffen gebruikt (had ik ook nog). Hechting is niet super; op de onderkant zitten wel wat krassen. DD-lak is beter maar duur. De zijkanten heb ik niet geverfd zodat ik aan verkleuring van het hout meteen kan zien als hij lek is.
Hij is overigens te koop.
mitch

Geen avatar

Antwoord #7 November 20, 2006, 19:44:20
edit2Rapporteer  
Zou dit lukken: op je hout een laagje acrylverf (als print dan) en dan je glasvezel erop? Of zou dit niet pakken denk je? Ik weet dat als je gewone vernis op acrylverf doet, de vernis af zal brokkelen...

Greetzz
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.